brand

SsangYong Torres EVX este noul SUV electric robust ce vine din Coreea

SsangYong Torres EVX este noul SUV electric robust ce vine din Coreea

La începutul lunii februarie a acestui an, am prezentat primele fotografii spion ale unui viitor vehicul electric de la SsangYong. Producătorul sud-coreean de SUV-uri publică acum primele imagini oficiale și complet revelatoare cu off-roader-ul electric care poartă numele Torres EVX. Până acum nu se cunosc toate detaliile, dar constructorul auto ne va spune tot ce vrem să aflăm pe 30 martie, în cadrul Salonului Mobilității de la Seul 2023.

La prima vedere, Torres electric seamănă foarte mult cu fratele său cu motor termic, care a debutat în iunie anul trecut. Profilul lateral este practic neschimbat, dar există diferențe majore în partea din față. Zona de protecție a modelului alimentat cu baterii este ceva mai elegantă, cu șase puncte LED în mijloc, între luminile LED din colțurile secțiunii superioare. La rândul său, Torres cu motor cu ardere internă are o abordare mai tradițională, cu faruri în locul acelor blocuri de LED-uri din modelul electric.

Într-o mișcare care nu este tocmai populară în industria auto în aceste zile, interiorul modelului Torres electric este foarte diferit de cel al modelului cu motor turbo de 1,5 litri. Afișajul mare de tip tabletă din mijloc este înlocuit de o dispunere cu două ecrane, similar în designul general cu ceea ce oferă BMW. Consola de sub ecranul central este, de asemenea, diferită și nu pare să existe un alt afișaj sub ea pentru sistemul HVAC. Nu reușim să vedem restul planșei de bord, dar putem observa că volanul este identic, cu ceea ce par a fi butoane fizice pe cele două laturi ale sale.

Din păcate, SsangYong - care în curând va fi redenumit oficial KG Mobility - nu dezvăluie detalii despre ce se află sub pielea lui Torres EVX. Cu toate acestea, producătorul auto are deja la vânzare un crossover electric sub forma modelului Korando e-Motion, cu un singur motor electric pe puntea față care produce 190 de cai putere.

Acest EV folosește un pachet de baterii cu o capacitate utilă de 55,3 kilowați-oră, ceea ce îi conferă o autonomie de până la 340 de kilometri între două încărcări măsurate după ciclul WLTP. Având în vedere aspectul mai robust al lui Torres EVX și dimensiunile mai mari, nu ne va surprinde dacă vom vedea unele îmbunătățiri hardware și, eventual, o versiune cu tracțiune integrală. Cu siguranță vom afla mai multe pe 30 martie, așa că rămâneți pe recepție.