brand

Test drive SsangYong Korando 2023

Test drive SsangYong Korando 2023

În lumea automobilelor, segmentul SUV-urilor compacte este extrem de aglomerat și popular. Producătorii auto sunt în competiție acerbă pentru a oferi cele mai atractive modele cu gardă la sol înaltă, iar clienții se luptă pentru a obține cele mai bune oferte. Există fanii care sunt dedicați unei mărci și aleg noul model indiferent de caracteristicile acestuia, dar sunt și cei care urmăresc cele mai bune oferte de preț. Unii modele precum Volkswagen Tiguan sau Nissan Qashqai au devenit consacrate în acest segment, dar dacă privim în urmă la istoric, vedem că SsangYong este aici de mult timp. De exemplu, numele Korando este prezent în Cartea Recordurilor ca fiind cel mai longeviv nume din Coreea. În acest articol, vom analiza și recenza modelul SsangYong Korando 2023.

SsangYong Korando este un SUV cu un design plăcut, deși uneori poate părea prea generic. Nu iese în evidență cu nimic anume, dar nici nu este urât. Spre deosebire de vechiul model Actyon, noul Korando este frumos. Partea frontală este dominată de o grilă cromată în partea inferioară, iar blocurile optice de dimensiuni generoase au o semnătură LED interesantă.

Privit din lateral, Korando are câteva muchii mai agresive, mai ales de-a lungul portierelor și deasupra aripii spate. Stâlpul al treilea este înclinat spre față, dar nu are acel aer de coupe, cum găsești la majoritatea modelelor actuale. Jantele au un diametru decent, nu s-a încercat ”mascarea” proporțiilor cu niște jante prea mari.

Lucrurile se schimbă odată ce te sui la volan. Interiorul deschis la culoare a ajutat mult la senzația generală. Scaunele foarte moi, îmbrăcate în piele destul de fină, pentru acest nivel de preț, oferă un confort sporit. Totul pare aerisit în habitaclu, iar materialele din plastic, deși prezente în mare parte în interior, se simt plăcut la atingere.

Design-ul bordului este plăcut și gândit ergonomic, în sensul că ecranul sistemului multimedia este poziționat în centrul bordului, iar imediat sub acesta sunt comenzile cu butoane fizice pentru sistemul de climatizare. Ecranul de 10.25 inch este touch screen, iar meniul este intuitiv, fără să fie prea complicat.

SsangYong Korando vine cu toate sistemele de asistență la condus, cum ar fi Hill-Descent Control, asistent unghi mort, pilot automat adaptiv sau asistență la ieșirea din parcarea laterală, printre altele. SsangYong Korando este un SUV cât se poate de modern, cu nimic mai prejos față de concurență.

În ceea ce privește concurența, Korando este printre cele mai accesibile propuneri. Cu un preț de bază de doar 21.900 euro, este aproape de Dacia Duster și mult mai ieftin decât alți concurenți. Chiar și când este în echipare de top, prețul de 26.890 euro este în continuare foarte competitiv.

Sub capota noului model se află un propulsor turbo pe benzină de 1.5 litri, T-GDI, care produce 163 de cai putere și un cuplu de 280 Nm. Puterea declarată îl pune pe Korando în mijlocul segmentului, între oferta de 150 CP a germanilor și 170-180 CP a unor rivali.

Din punct de vedere dinamic, Korando nu este cel mai dinamic SUV, pentru că acest propulsor este gândit mai mult pentru rulare calmă, fără urcări în ture. Se simte pe alocuri că trage mai greoi mașina. Totuși, transmisia automată de la Aisin cu 6 rapoarte este setată aproape perfect. În niciun moment nu am simțit că schimbă, că smucește. Totul e relaxat, dar cu un sentiment de robustețe.

Suspensiile bine echilibrate făceau mașina să se simtă bine închegată, iar direcția foarte ușoară este mai potrivită pentru traficul urban, decât pentru virajele unui drum de munte. SsangYong Korando se adresează mai mult familiilor tinere care trebuie să-și ducă copiii la școală, iar în weekend ies toți la o cabană la munte.

Chiar dacă am fost oarecum sceptic la început, am descoperit în SsangYong Korando, un SUV foarte competitiv. Se pare că acum discuțiile cu cei care își caută un SUV nou, mai au un răspuns. Nu am cum să nu recomand acest model. Măcar să trimit oamenii la un test drive. Din punctul meu de vedere, acesta este motivul pentru care nu există mai multe Korando pe străzi. Numele SsangYong încă este asociat cu tot felul de alte modele, cu o imagine mai veche în minte. Anul acesta s-a confirmat că viitoarele generații, cel mai probabil electrice, se vor construi sub o nouă identitate KG Mobility. Asta înseamnă că vom vedea tot mai multe SUV-uri sud-coreene, dar nu așa cum le știam.

Pro și Contra

Pro

  • Garanție motor și cutie 10 ani sau 150.000 de km
  • Calitatea bună a asamblării
  • Motor pe benzină cu 4 cilindri și peste 160 de CP
  • Cutie de viteze Toyota Aisin cu convertizor de cuplu
  • Printre puținele SUV-uri din Europa cu transmisie integrală în 2023
  • Preț de vânzare inferior oricărui model concurent
  • Nivel de echipare Style Best Buy în România
  • Valoare mare de revânzare pentru că are garanția de 10 ani
  • Sistem de navigare Tom Tom excepțional

Contra

  • Imagine de marcă în România
  • Consum relativ mare de benzină
  • Antifonare caroserie la viteze mari
  • Diferență mare de preț față de Tivoli care are aceeași motorizare