brand

Provocările globale afectează industria auto, cauzând o scădere a mașinilor electrice

Provocările globale afectează industria auto, cauzând o scădere a mașinilor electrice

Potrivit Asociației Producătorilor Auto Britanici, interesul conducătorilor auto pentru mașinile electrice se diminuează rapid, pe măsură ce tarifele la benzină și motorină continuă să scadă și costul energiei crește.

Mulți au fost dezamăgiți de prețul inițial al vehiculelor plug-in, deoarece rata de inflație a făcut ca modelele să devină din ce în ce mai costisitoare.

Motivat de prețurile reduse ale carburanților, mulți șoferi își orientează alegerea către mașinile alimentate cu benzină și diesel.

În urma conflictului din Ucraina, prețurile la benzină și motorină au crescut brusc, dar s-au stabilizat curând la niveluri mai rezonabile.

Prețurile ridicate ale gazului au dus la majorarea tarifelor pentru electricitate, ceea ce face ca încărcarea bateriilor vehiculelor electrice să fie mai scumpă atât în locuință, cât și pe drum.

Recent, s-a inregistrat o tendinta de scadere in ceea ce priveste interesul pentru automobilele electrice

AA a intervievat șoferii, iar 22% dintre aceștia au declarat că au intenția de a-și achiziționa o mașină în acest an, chiar și în condițiile în care costurile vieții sunt în creștere.

Mark Oakley, directorul AA Cars, a subliniat că industria auto se bucură de faptul că totuși atât de mulți șoferi s-au hotărât să cumpere o mașină în ciuda faptului că bugetele gospodăriilor sunt întinse și le determină pe persoane să ia decizii diferite. Datele de căutare ale AA Cars indică faptul că clienții sunt interesați în principal de mașinile mai mici, care sunt ieftine și ușor de cumpărat.

Unu din zece conducători auto care intenționează să-și achiziționeze o mașină în acest an a declarat că își va cumpăra un alt model cu motor cu combustie, potrivit AA.

Potrivit datelor SMMT, în ianuarie 2023, doar 13% din mașinile noi vândute erau vehicule electrice, față de o medie de 17% pe tot anul 2022. Pe de altă parte, oferta mai restrânsă de mașini second hand a dus la o proporție de doar 1% din totalul vânzărilor de mașini second hand în anul precedent.