brand

Țara noastră are una dintre cele mai slab dezvoltate infrastructuri de încărcare pentru mașinile electrice din Uniunea Europeană

Țara noastră are una dintre cele mai slab dezvoltate infrastructuri de încărcare pentru mașinile electrice din Uniunea Europeană

În ultimii ani, vânzările mașinilor electrice au crescut rapid, inclusiv în România, stimulând interesul șoferilor pentru modelele cu zero emisii. Dacă ne raportăm la alte țări din UE, putem spune că ne descurcăm destul de bine la capitolul vânzări, însă nu și atunci când ne referim la rețeaua de încărcare dedicată mașinilor electrice.

Preturile destul de mari care se aplica majoritatii mașinilor electrice sunt adesea tema principală a discuțiilor, însă există și o altă problemă care îi îndepărtează pe mulți șoferi de acest tip de vehicul. Mai exact, lipsa stațiilor de încărcare pe întreg teritoriul țării. Acest lucru provoacă teamă și îngrijorare în rândul șoferilor care se gândesc la faptul că nu vor avea un acces ușor la stațiile necesare pentru a ajunge la destinația dorită.

Recent, Romania a fost prezentata intr-un raport al Asociatiei Constructorilor de Automobile din Europa ca un exemplu negativ pe tema masinilor electrice fara statii de incarcare. Potrivit datelor ACEA din 2022, Germania si Olanda se afla in topul tarilor europene, cu 42% din toate statiile de incarcare din UE. 112.000 de puncte de incarcare destinate masinilor electrice se afla in Olanda, iar Germania are aproape 88.000 de stații de încărcare.

În România există doar 1.700 de stați de încărcare

Deși nu se află pe locul cel mai bun in Europa, Romania este prezentată de ACEA ca un exemplu negativ. Conform datelor acestei asociații, in 2022 Romania avea doar 1.658 de puncte de incărcare pentru mașinile electrice. Astfel, numărul de stații de incărcare din țara noastră este de 67 de ori mai mic decât in Olanda, având in vedere că suprafața Romaniei este de șapte ori mai mare decât Țara Lalelelor.

Cu toate acestea, alte țări nu se bucură de aceeași situație. De exemplu, Malta are doar 13 puncte de incărcare, în timp ce Cipru are 300. Estonia, Letonia și Lituania au sub 700 de stații de incărcare.