Noul Rimac Nevera R: Un hypercar electric de ultimă generație
Constructorul croat de automobile electrice de înaltă performanță Rimac a dezvăluit cea mai nouă capodoperă din gama sa la Monterey Car Week: Rimac Nevera R. Bazat pe modelul existent cu patru motoare electrice, noul R duce Nevera într-un teritoriu și mai orientat către pista de curse, promițând dinamici mai ascuțite și un powertrain și mai energic.
Conform așteptărilor pentru orice mașină electrică de mare performanță, cifrele sunt aproape de neconceput pe hârtie. Puterea maximă este evaluată la 2.107 cai putere, generată de patru motoare electrice alimentate de bateria de următoare generație de 108 kWh a Rimac. Aceasta este cu 193 CP mai mult decât Nevera standard și provine dintr-un pachet de baterii cu o capacitate ușor mai mică decât cea de 120 kWh a mașinii vechi.
Deși Rimac nu a confirmat încă cifrele de autonomie WLTP, compania afirmă că noul pachet de baterii este atât mai dens din punct de vedere energetic, cât și mai eficient decât generația anterioară, care era capabilă de aproximativ 483 km pe o singură încărcare.
Pe hârtie, Nevera R ar putea egaliza doar mașina standard până la 100 km/h în 1,81 secunde, dar este cu 0,6 secunde mai rapidă de la 0 la 300 km/h și cu 0,2 secunde mai rapidă pe sfertul de milă, cu un timp de 8,23 secunde.
Rimac spune că modificările la nivelul powertrain-ului nu s-au concentrat doar pe extragerea unei puteri și performanțe mai mari. Sistemul inteligent de vectorizare a cuplului pe cele patru roți, facilitat de configurația cu patru motoare, a fost rafinat, cu mai multe schimbări la programele de tracțiune și stabilitate.
Pentru a controla cuplul suplimentar, Rimac a acordat, de asemenea, o atenție deosebită sistemului de suspensie, cu un unghi de camber negativ mai mare pe puntea față și un nou set de anvelope Michelin Cup 2 înfășurate pe jante furate de 20 de inchi în față și 21 de inchi în spate. De asemenea, frânele sunt noi, unități carbon-ceramice EVO2.
Pentru a se potrivi cu toate upgrade-urile tehnice, Rimac a oferit și R o nouă înfățișare, datorită unui nou bumatic frontal care prezintă o deschidere inferioară mai lată. Există, de asemenea, o secțiune posterioară complet reproiectată, inclusiv un nou difuzor posterior mare, potrivit cu un arici static înalt spate. În ansamblul lor, noile elemente aerodinamice cresc forța portantă totală cu 15 la sută, în timp ce reduc rezistența la înaintare cu 10 la sută.
Rimac va construi nu mai mult de 40 de unități ale lui Nevera R, iar deocamdată nu se știe dacă unele dintre aceste actualizări vor fi aplicate și modelului Nevera standard cu timpul.
Această versiune îmbunătățită a Rimac Nevera ilustrează angajamentul constructorului croat de a construi unele dintre cele mai rapide și mai avansate mașini electrice de înaltă performanță de pe planetă. Cu specificații de curse și un design exterior agresiv, Nevera R este gata să cucerească circuitele și să stabilească noi standarde pentru hipercartele electrice.
Una dintre caracteristicile definitorii ale Nevera R este sistemul său avansat de vectorizare a cuplului pe toate cele patru roți. Această tehnologie inteligentă permite distribuirea precisă a puterii la fiecare roată în funcție de condițiile de conducere și de aderență.
În viraje strânse de circuit, de exemplu, cuplul poate fi transferat strategic către roțile exterioare pentru a îmbunătăți tracțiunea și a reduce subvirarea. În accelerări puternice de pe linie dreaptă, în schimb, cuplul este distribuit uniform pentru a maximiza tracțiunea și a oferi cea mai bună tracțiune posibilă.
Acest sistem sofisticat de gestionare a cuplului nu numai că oferă o aderență excelentă în orice situație, ci îmbunătățește și manevrabilitatea și răspunsul general al direcției. Este o tehnologie revoluționară care pune Nevera R cu un pas înaintea majorității hipercartelor de curse convenționale.
La fel ca modelul standard Nevera, versiunea R este alimentată de un pachet de baterii litiu-ion de înaltă performanță dezvoltat intern de Rimac. Totuși, pentru R, compania a creat un pachet de baterii complet nou, de 108 kWh, cu o densitate energetică și mai mare.
Deși are o capacitate ușor mai mică decât bateria de 120 kWh din Nevera standard, noul pachet asigură o putere mai mare și o eficiență energetică îmbunătățită. Acest lucru permite accelerații și viteze de vârf și mai rapide, fără a compromite prea mult autonomia pe circuit.
Bateria are, de asemenea, un sistem avansat de răcire cu lichid pentru a menține temperaturile optime și a prelungi durata de viață a celulelor în condiții de stres extrem. Este proiectată pentru a face față solicitărilor intense ale conducerii pe circuit și pentru a ofri performanțe de vârf de fiecare dată.
În interiorul lui Nevera R, Rimac a creat un mediu centrat pe pilot pentru o experiență de conducere cât mai implicată și imersivă posibilă. Scaunul șoferului este poziționat central, oferind o vizibilitate excelentă asupra circuitului și acces optim la comenzile principale.
Cockpitul este minimalist, dar bine echipat, cu toate informațiile esențiale disponibile pe afișajele digitale de înaltă rezoluție. Finisajele sunt ușoare, dar luxoase, cu materiale premium precum fibra de carbon și piele de înaltă calitate.
Deși este un mediu auster, conceput pentru performanță pură, interiorul Nevera R oferă totuși un nivel de confort și rafineță demn de o hipercar de lux. Este un spațiu de conducere ergonomic și funcțional care amplifică conexiunea șoferului cu mașina.
Ca o adevărată operă de artă pe patru roți, Rimac va produce doar 40 de exemplare ale Nevera R, asigurând o exclusivitate extremă pentru această bijuterie electrică croată de ultimă generație. Fiecare mașină va fi construită manual, cu atenție meticuloasă la fiecare detaliu.
Acest număr extrem de limitat de producție nu numai că va face din Nevera R una dintre cele mai rare mașini de curse din lume, ci va garanta, de asemenea, că fiecare proprietar va deține o adevărată capodoperă inginerească unică. Va fi o comoară de colecție pentru entuziaștii auto cărora le place cel mai bun lucru.
Cu performanțe electrizante, tehnologie de ultimă generație și un design exterior agresiv, Nevera R promite să fie una dintre cele mai rapide și mai capabile mașini de curse electrice de pe planetă. Este o bijuterie exclusivă care va capta cu siguranță imaginația oricărui iubitor de viteză.