Noul Renault Scenic E-Tech a fost dezvăluit la Salonul Auto de la Munchen 2023
Renault a dezvăluit noua mașină electrică de familie Scenic E-Tech la Salonul Auto de la München IAA 2023.
Renault Scenic E-Tech, cu un stil ascuțit, este așezat pe platforma CMF-EV a producătorului francez pentru vehicule electrice cu baterii și reprezintă cel mai recent pas în planul său de a oferi o gamă inovatoare de modele de generație viitoare. Acesta se alătură hatchback-ului Megane E-Tech cu aspect surprinzător și coupe-ului-SUV Rafale, alături de mult-așteptatul Renault 5 anul viitor și, în 2025, de un nou Renault 4.
Bazându-se pe noul limbaj de design al Renault, prezentat în avanpremieră în 2022 cu conceptul Scenic Vision, Scenic E-Tech îmbină elemente derivate din SUV-uri, cum ar fi bosajele negre ale pasajelor roților, în timp ce amintește de stilul monobox introdus de Espace și Megane Scenic original de la sfârșitul anilor 1990.
Ampatamentul lung de 2,78 metri și acoperișul plat al lui Scenic E-Tech contribuie la creșterea spațiului interior, un USP care, în opinia Renault, va contribui la atragerea clienților în detrimentul rivalilor precum VW ID.4, în timp ce se pune accent și pe sustenabilitate, 24% din materialele sale provenind din fluxuri de reciclare.
"Noul Scenic este conceput pentru familii și nevoile lor; pentru a călători liber, în siguranță și mai responsabil. Pentru a-și reduce impactul asupra mediului, Scenic a eliminat, de asemenea, orice utilizare a pielii, deschizând calea către o mobilitate mai sustenabilă", a comentat Agneta Dahlgren, director de proiecte de design.
Exteriorul cu aspect masiv, creat de designerul șef Gilles Vidal, pare destul de hotărât, accentuat de dispunerea roților la fiecare colț și de proeminențele scurte atât în față, cât și în spate.
Cu o lungime de aproape 4,5 metri, Scenic este mai scurt decât concurenții săi VW ID.4 și Hyundai Ioniq 5, în timp ce înălțimea sa este de doar 1,57 metri, ceea ce ar trebui să îl ajute să taie aerul mai ușor decât alți rivali.
Renault susține că performanța aerodinamică a fost o preocupare centrală în procesul de proiectare a modelului Scenic E-Tech, iar pentru a contribui la maximizarea eficienței, acesta include caracteristici precum perdele de aer sub luminile de zi pentru a ajuta la îmbunătățirea fluxului de aer, un spoiler spate sculptat, mânere de ușă la același nivel și oglinzi retrovizoare cu design special, în timp ce jantele ușoare, din aluminiu forjat, cu dimensiuni de 19 sau 20 de inch, își fac și ele treaba.
La interior, calitatea percepută este bună și se potrivește cu aspirațiile Renault pentru o nouă generație de modele electrificate. Habitaclul spațios va fi cu siguranță atractiv pentru familiile ocupate, iar materialele (în mare parte regenerabile) folosite în punctele de contact obișnuite au o senzație premium.
La lansare, vor fi disponibile versiunile Techno și noul Esprit Alpine, cu caracter sportiv, acesta din urmă adăugând elemente precum jantele mai mari de 20 de inch, tapițerie îmbunătățită și un sistem audio Harman Kardon.
Spațiul suficient pentru picioare și genunchi în spate contribuie la caracterul practic general, în timp ce podeaua complet plată înseamnă că ocupanții mai înalți sunt bine deserviți și vor găsi în Scenic un loc confortabil în care să călătorească.
Șoferul se bucură de o poziție de conducere ridicată, asemănătoare cu cea a unui SUV, cu o consolă centrală înclinată pentru o senzație de cocon, dar în centrul atenției se află cockpit-ul digital OpenR al modelului Scenic E-Tech, care cuprinde un ecran color de 12,3 inchi pentru șofer și un ecran de infotainment de 12 inchi în stil portret. Sistemul oferă funcționalitate Apple CarPlay și Android Auto fără fir și vine cu peste 50 de aplicații, inclusiv Deezer, Spotify, Amazon Music și Waze, pentru a vă ajuta să vă planificați călătoria și să accesați diferite medii media în timp ce vă aflați în mișcare.
Accentul pe care Renault îl pune pe asigurarea unor niveluri de confort "ca la domiciliu" este demonstrat și de acoperișul panoramic din sticlă Solarbay, care poate opaciza și clarifica sticla, segment cu segment. Șoferul și pasagerii pot alege oricare dintre cele patru setări ale acoperișului: complet luminos, complet opac, luminos în față și opac în spate și invers. De asemenea, este mai practic decât un ecran de acoperiș solar standard, deoarece eliberează în mod util 30 mm de spațiu pentru cap.
Pasagerii din spate beneficiază, de asemenea, de ceea ce producătorul descrie ca fiind cotiera spate "ingenioasă" a modelului Scenic. Juriul nu știe cât de multă ingeniozitate este implicată aici, dar ceea ce face cotiera este să reunească 3,6 litri de spațiu de depozitare, două suporturi pentru băuturi, suporturi rabatabile pentru a putea privi ecranele mai confortabil și două prize USB-C - este o soluție all-in-one ingenioasă pentru cei care călătoresc pe locurile din spate.
Dar, poate că ceea ce definește orice mașină de familie demnă de luat în seamă sunt opțiunile sale de spațiu și depozitare, iar Scenic E-Tech iese în evidență în acest domeniu important. Portbagajul său de 545 de litri oferă o capacitate de transport mai mare decât VW ID.4 și Hyundai Ioniq 5, în timp ce plierea scaunelor din spate deblochează un volum util de 1.670 de litri. Este inclusă și o trapă pentru schiuri, ceea ce face transportul obiectelor mai lungi mai ușor.
Renault susține că Scenic E-Tech este cel mai bun din clasă pentru spațiile de depozitare suplimentare dispuse în jurul habitaclului, toate acestea însumând 38,7 litri în plus. Printre acestea se numără un torpedou de dimensiuni considerabile, compartimente adânci în ușă, un compartiment imens sub cotiera față și un spațiu de depozitare amplu sub ecranul central, inclusiv un port de încărcare wireless pentru smartphone-uri.
Două opțiuni de baterii sunt disponibile pentru Scenic, cu o capacitate utilă de 60 kWh sau 87 kWh, oferind o autonomie de aproximativ 420 de kilometri și, respectiv, 620 de kilometri. Cumpărătorii pot alege între un sistem de propulsie cu un singur motor de 168 CP, sau 217 CP, în timp ce pentru viitor au fost sugerate și alte modele cu două motoare și 4x4.
Un alt aspect pozitiv pentru șoferii care fac mai des călătorii mai lungi este faptul că capacitatea de încărcare rapidă a Scenic-ului ar trebui să permită o reîncărcare de la 15 la 80% în aproximativ 30 de minute, în timp ce este inclus și un sistem de încărcare trifazat de curent alternativ care furnizează până la 22 kW.
Renault a adăugat în mod grijuliu o pompă de căldură ca dotare standard, care ajută la maximizarea autonomiei totale. Sistemul E-Tech folosește Google Maps pentru a începe automat pre-condiționarea bateriei atunci când mașina se apropie de punctele de încărcare selectate în aplicație, ceea ce înseamnă că bateria este apoi la o temperatură ideală la sosire, astfel încât să o puteți încărca mai rapid și mai eficient.
Pe șosea, șoferul poate alege dintre patru niveluri de frânare regenerativă, reglând sistemul cu ajutorul a două padele din spatele volanului pentru a se adapta cât mai bine condițiilor.
Nici siguranța nu a fost uitată, Scenic E-Tech fiind dotat cu peste 30 de sisteme de asistență pentru șofer și funcții de siguranță la bord, în timp ce firma a colaborat chiar și cu muzicianul francez Jean-Michel Jarre pentru a dezvolta VSPs - Vehicle Sounds for Pedestrians (sunete pentru pietoni), pentru a avertiza oamenii că se apropie mașina atunci când aceasta se deplasează cu mai puțin de 30 kilometri pe oră.