Reducerile de preț ale Tesla sunt "un avertisment", spune șeful mărcii Renault
Valul de reduceri de prețuri de către Tesla este un "avertisment" pentru producătorii rivali de vehicule electrice, a declarat Fabrice Cambolive, șeful mărcii Renault.
Vânzările mărcii au crescut cu 9% în primul trimestru al anului, ceea ce indică faptul că o strategie de restructurare axată pe cele mai profitabile modele ar putea începe să dea roade după patru ani de scădere a veniturilor.
Însă Cambolive a declarat că reducerile de preț ale Tesla vor forța grupul să își analizeze atent politica de prețuri la nivel mondial.
"Vom analiza țară cu țară, piață cu piață, ce nivel de competitivitate trebuie să avem pentru a rămâne în meci", a declarat el luni reporterilor.
Cambolive a declarat că vânzările modelului electric Megane, unul dintre cele mai populare modele ale sale, au crescut puternic în martie, cu comenzi importante în pofida unei politici de reduceri foarte limitate.
EV-ul costă acum la fel de mult ca Tesla Model 3, cu care concurează. După reducerea de preț operată săptămâna trecută de Tesla, Tesla Model 3 în Franța începe de la 41.990 de euro, față de 42.000 de euro pentru Megane electric.
"Este clar că reducerea prețurilor de către Tesla este o provocare, începând cu partea de costuri. Este un avertisment pe care îl analizăm", a spus el.
Vânzările globale ale mărcii Renault au fost de 354.545 de unități în primele trei luni.
Renault va publica joi datele privind vânzările grupului, care produce și automobilele Dacia și Alpine, Grupul Renault a înregistrat o scădere de 5,9% a vânzărilor în 2022, afectat de pierderea pieței rusești.
Vânzările pentru marca Renault, care reprezintă două treimi din vânzările grupului, au scăzut cu 9,4% anul trecut, înregistrând și al patrulea declin anual consecutiv.