Renault își propune să realizeze o arhitectură software comparabilă cu cea a Tesla până în 2026
Până în 2026, Renault a anunțat că arhitectura software a viitoarelor sale vehicule va fi comparabilă cu cea a Tesla, liderul în domeniul vehiculelor electrice.
Constructorul auto francez suportă de câteva luni posibilitatea unor reduceri de costuri frecvente și mari din partea rivalului său american. În prezent, costul de pornire al lui Tesla Model 3 în Franța este la egalitate cu cel al modelului electric Renault Megane, ajungând la aproximativ 42.000 de euro.
Luca de Meo, directorul general al Renault, a recunoscut, în cadrul unei conferințe, că Tesla reprezintă o "provocare pe termen scurt", dar a precizat că nu se vor angaja într-o bătălie a prețurilor în ceea ce privește vehiculele electrice.
În cadrul unui eveniment organizat luni, Gilles Le Borgne, șeful departamentului de inginerie al Renault, a informat jurnaliștii și analiștii că nu dorește să repete acțiunile din trecut de a oferi mașini, ci să se concentreze pe vânzarea acestora.
Renault a declarat că nucleul viitoarei sale entități de vehicule electrice, Ampere, va fi un "vehicul definit prin software". Aceasta a fost dezvoltată în colaborare cu Google de la Alphabet și Qualcomm și are potențialul de a scădea foarte mult complexitatea, deoarece ar fi nevoie de doar 20 de procesoare pentru a face să funcționeze mașina, față de cerința actuală de 100 de procesoare.
Frederic Vincent, directorul digital al Renault, a precizat că se așteaptă ca Tesla să adopte o strategie similară în 2026, folosind aceeași arhitectură pentru vehicule electrice.
Arhitectura ar trebui să sporească valoarea de revânzare a mașinilor, permițând o putere de preț mai mare pentru companie, evitând astfel necesitatea de a investi 1,5 miliarde de euro în cercetare și dezvoltare (R&D) pe o perioadă de zece ani. Acest lucru se realizează prin faptul că actualizările funcțiilor de conducere și de infotainment reprezintă o posibilitate continuă.
Renault și Google și-au extins alianța pentru a construi mașini care să poată fi controlate de telefoanele mobile. Această colaborare este menită să dezvolte în continuare ideea de mașini conectate la internet și care pot fi folosite pentru a îmbunătăți experiența de condus.
Qualcomm a dezvoltat o cale directă de colaborare cu producători de automobile precum Renault și Volvo. Această cale directă a permis companiei să se conecteze cu producătorii cu ușurință și rapiditate, permițându-le astfel să ofere produsele și serviciile lor producătorilor de automobile.
Qualcomm a stabilit o legătură directă cu Renault, Volvo, precum și cu alți producători auto. Acest articol explică modul în care compania a realizat acest lucru.