Range Rover Electric surprins în teste la Cercul Arctic
După o jumătate de secol de modele alimentate cu combustibili fosili, Land Rover transformă Range Rover într-o mașină electrică. În imagini, vedem un SUV de lux lipsit de camuflaj, deoarece nu există nimic de ascuns. Acesta arată aproape identic cu modelul alimentat convențional.
Mercedes G-Class, care va fi dezvăluit în această săptămână la Auto China 2024 în Beijing, va urma aceeași rețetă, moștenind în mare parte designul de la echivalentul său ICE. Între timp, Range Rover Electric a pozat pentru camera foto în timp ce era testat în condiții de vreme rece în Cercul Arctic.
Acesta a suportat temperaturi de până la -40 de grade Fahrenheit. Land Rover testează, de asemenea, SUV-ul silențios în deșerturile copleșitoare ale Orientului Mijlociu, la 122 de grade Fahrenheit.
Acesta este descris ca fiind "cel mai silențios și rafinat Range Rover creat vreodată" și are un sistem de control al tracțiunii dezvoltat recent. Luxobarge-ul electric a pus acest sistem la lucru pe lacurile înghețate ale Suediei.
În comparație cu un sistem standard de control al tracțiunii bazat pe ABS, noua tehnologie a Rangie EV poate distribui gestionarea alunecării roților la fiecare unitate de acționare electrică. Prin aceasta, timpul de reacție a cuplului la fiecare roată scade de la aproximativ 100 de milisecunde la doar 1 milisecundă.
Există, de asemenea, unele trucuri software pentru a minimiza intervenția ABS și pentru a obține o călătorie lină chiar și pe suprafețe alunecoase. Land Rover spune că marele EV va fi propulsat de un "nou sistem de propulsie electrică internă".
Noul Range Rover Electric va concura cu Mercedes G-Class, cunoscut oficial sub numele de "G580 cu tehnologie EQ". Deși Land Rover nu oferă detalii, ne așteptăm ca modelul electric să aibă peste 500 de cai putere, deoarece V-8 are 523 cp de la un motor pe benzină cu două turbo de 4,4 litri, furnizat de BMW.
La fel ca Defenderul care merge oriunde, Range Rover-ul electric va putea trece prin 33,4 inci de apă. Acesta va fi bazat pe aceeași Arhitectură Modulară Longitudinală (MLA) utilizată de SUV-ul obișnuit cu motoare cu combustie și va avea o arhitectură de 800 de volți pentru capacități de încărcare rapidă.
SUV-ul care urmează va fi al doilea model electric JLR, urmând Jaguar I-Pace lansat în 2018. În timp ce EV-ul mai mic este asamblat de Magna Steyr în Graz, Austria, Range Rover Electric va fi fabricat acasă, în Solihull, UK.
Rangie fără ICE va fi un pas spre obiectivul JLR de a atinge zero emisii de la țeavă până în 2036. Jaguar va fi primul care va deveni pur electric în anii următori.
Pe măsură ce ne îndreptăm către un viitor de vehicule electrice, este fascinant să vedem cum producătorii auto tradiționali, cum ar fi Land Rover, se adaptează la această nouă lume. Acesta este doar începutul pentru Range Rover Electric, dar este un început promițător. Cu testarea extremă în curs și cu tehnologia avansată de propulsie electrică, acest model pare că va seta un nou standard în segmentul de lux al vehiculelor electrice.