brand

Primele imagini cu Lexus LBX 2024 înainte de prezentarea de pe 5 iunie

Primele imagini cu Lexus LBX 2024 înainte de prezentarea de pe 5 iunie

Ok, ce naiba este LBX? Lexus ne ia prin surprindere, publicând câteva imagini teaser înainte de premiera noului model, care va avea loc pe 5 iunie, în cadrul unui eveniment dedicat din Milano, Italia. Divizia premium a Toyota nu spune nimic altceva despre vehicul, dar este probabil un Yaris Cross în frac. Acest lucru ar putea părea puțin confuz, deoarece UX este deja un crossover micuț, dar o versiune Lexus echivalentă a lui Yaris Cross ar fi chiar mai mică.

Într-adevăr, un Yaris Cross are o lungime de aproximativ 4.200 de milimetri (165 inch), în timp ce UX are aproape 4.500 mm (177 inch), deci, pe hârtie, noul LBX este suficient de mic pentru a nu-i călca pe urme lui UX. Întrebarea este - ar trebui Lexus să reducă încă o dată dimensiunile? Noi doi am putea spune că nu, deoarece diluarea mărcii este un fapt, dar crossoverele subcompacte continuă să se vândă ca pâinea caldă. În plus, suntem destul de siguri că transformarea lui Yaris Cross în Lexus nu a necesitat o investiție majoră din partea Toyota.

Zvonurile despre un crossover Lexus entry-level au circulat pe internet încă din mai 2020. Atunci, rapoartele afirmau că se va numi un "BX" asemănător cu Citroën, dar o completare ulterioară a mărcii comerciale a sugerat că "LBX" va fi numele final. Acesta va concura cu Audi Q2, deși nu pentru mult timp, deoarece micul premium din Ingolstadt va dispărea după o singură generație. BMW X1 și Mercedes GLA sunt mai asemănătoare ca dimensiuni cu UX decât acest viitor LBX.

Călătorind pe platforma TNGA-B împărțită cu supermini-ul Yaris, noul Lexus LBX este așteptat să reflecte specificațiile tehnice ale fratelui său mainstream. În consecință, ar trebui să existe o versiune hibridă, cu tracțiune integrală, cu un motor pe benzină cu trei cilindri de 1,5 litri care să lucreze cu un motor electric pentru a genera o putere combinată de 114 cai putere. De la 0 la 100 km/h (0 la 100 mph) durează 11,8 secunde în cazul modelului sub sigla Toyota. Există, de asemenea, un model non-hibrid, cu tracțiune față, în care motorul de 1,5 litri livrează 123 CP la roțile din față prin intermediul unei transmisii manuale cu șase trepte sau a unei cutii CVT.