Noile Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid și GTS sosesc pentru a face șoferii mai fericiți
Gama recent actualizată Porsche Panamera a fost extinsă cu două noi versiuni axate pe performanță. Aceste modele proaspăt lansate sunt GTS - varianta tipic cea mai captivantă de condus în gamele cu motor față de la Porsche - și noua vedetă, Turbo S E-Hybrid de 771 cai putere.
Începând cu noul vârf de gamă, Turbo S E-Hybrid, Porsche a instalat o versiune îmbunătățită a motorului hibrid plug-in V8 deja găsit în modelul standard Turbo E-Hybrid. Această configurație combină un motor V8 bi-turbo de 4,0 litri și un motor electric montat în interiorul carcasei transmisiei cu dublu ambreiaj și 8 trepte.
Creșterea puterii față de Turbo E-Hybrid standard provine dintr-o setare mai agresivă a unității pe benzină V8, care acum produce 592 CP - o creștere de 110 CP. Acest lucru se traduce într-o putere combinată colosală de 771 CP, cu un cuplu maxim combinat de 1.000 Nm. Aceste cifre permit accelerația 0-100 km/h în doar 2,9 secunde și o viteză maximă de 324 km/h.
Specificațiile modulului hibrid rămân neschimbate pentru toate hibridele Panamera. Motorul electric poate produce 187 CP, alimentat de un pachet de baterii de 25,9 kWh care permite o autonomie de până la 87 km doar pe electricitate. De asemenea, poate fi încărcat prin intermediul unui încărcător AC de 11 kW, deși nu dispune de capabilitate de încărcare rapidă DC ca în cazul altor hibride plug-in de înaltă clasă.
În testele de pre-producție, pilotul de testare Porsche Lars Kern a stabilit un nou record de clasă pe celebrul circuit Nürburgring Nordschleife, cu un timp de 7 minute și 24,1 secunde - cu 5,6 secunde mai rapid decât modelul precedent.
Deși Porsche nu a confirmat o greutate specifică pentru noul Turbo S E-Hybrid, varianta non-S cântărește puțin sub 2.400 kg, sugerând că acest model va avea o greutate totală similară.
Pentru a ține sub control această masă impresionantă, Porsche a echipat mașina cu o suită de tehnologii de șasiu inteligente ca standard, inclusiv sistemul Active Ride Control. Această tehnologie elimină barele anti-ruliu tradiționale, folosind pompe hidraulice individuale care pot contracara independent mișcările caroseriei.
Alături de noul model de vârf de gamă, a fost lansată și versiunea GTS actualizată a Panamera. Sub capotă se află același V8 de 4 litri, lipsit de elemente electrificate și reglat la o putere "relativ" moderată de 493 CP. Aceasta reprezintă o creștere de 19 CP față de generația anterioară GTS, dar în loc de cifre impresionante, Porsche s-a concentrat pe caracter și o experiență de condus mai pură.
Accelerația 0-100 km/h este totuși alertă, în 3,8 secunde, ajutată de combinația eficientă a transmisiei cu dublu ambreiaj în 8 trepte și a sistemului de tracțiune integrală. Există o singură opțiune de șasiu, în acest caz o suspensie pneumatică adaptivă cu noi arcuri pneumatice cu două camere, împerecheate cu amortizoare cu supape duble.
Comparativ cu alte modele Panamera non-GTS, arcurile GTS au o rată mai mică și o înălțime la sol redusă cu 10 mm în setarea standard, plus bare anti-ruliu mai groase. Sistemul de evacuare Sport Porsche și inteligentul diferențial vectorizator de cuplu "PTV" sunt de asemenea standard, dar direcția spate rămâne opțională.
Din punct de vedere estetic, pachetul Sport Design exterior obișnuit GTS este inclus, alături de jante de 21 inch și faruri și lumini spate întunecate. Ambele modele noi sunt disponibile pentru comenzi începând de acum, la un preț de pornire de 125.600 euro pentru GTS și 168.700 euro pentru Turbo S E-Hybrid, primele livrări urmând să aibă loc la începutul anului 2025.
Interiorul noilor Panamera este la fel de impresionant ca și motoarele de sub capotă. Habitaclul este îmbrăcat în cele mai fine materiale, de la piele naturală până la inserții din fibră de carbon.
Scaunele sport sunt reglabile electric pe multiple direcții și oferă un suport lateral excelent în viraje, menținându-vă în același timp confortabil pentru călătorii lungi. Modelele de vârf pot fi echipate cu scaune ventilate și încălzite pentru un plus de lux.
Centrul piesei este sistemul de infotainment cu ecran tactil curbat de 12,3 inch, care rulează cel mai recent software de la Porsche. Acesta oferă controale intuitive pentru sistemele audio, de navigație și de climatizare, precum și integrare fără probleme cu smartphone-urile.
Fiecare suprafață interioară este finisată cu atenție la detalii, de la inserturile lucioase la cusăturile decorative. Clienții pot alege din numeroase opțiuni de personalizare, de la culori de piele până la insertii din lemn sau aluminiu.
În ciuda dimensiunilor sale sportive, Panamera oferă un spațiu generos atât pentru pasageri, cât și pentru bagaje. Locurile din spate sunt confortabile chiar și pentru adulți înalți, în timp ce portbagajul are un volum impresionant.
Noile Panamera sunt echipate cu o suită completă de sisteme de asistență pentru șofer, menite să crească siguranța și confortul în timpul călătoriilor.
Acest sistem folosește senzori și camere pentru a găsi un loc de parcare potrivit, apoi preia controlul volanului și pedalelor pentru a parca vehiculul în mod automat.
Sistemul monitorizează permanent traficul din față și avertizează șoferul în caz de pericol iminent de coliziune. Dacă șoferul nu reacționează, frânele sunt activate automat pentru a evita sau atenua impactul.
Folosind camere video, sistemul detectează marcajele rutiere și aplică mici corecții la volan pentru a menține vehiculul în centrul benzii, reducând riscul de derapare accidentală.
Acest sistem inteligent menține o distanță prestabilită față de vehiculul din față, accelerând și frânând în mod automat pentru a menține un flux de trafic lin.
Exteriorul noilor Panamera este conceput pentru a îmbina eleganța cu aerodinamica și sportivitatea.
Silueta alungită, cu plafon coborât și secțiune transversală îngustă, asigură un coeficient aerodinamic excelent. Gurile de aer proeminente, difuzoarele și aripile mari sprijină această aerodinamică.
Farurile LED adaptabile reglează în mod inteligent unghiul și intensitatea fasciculelor pentru a oferi cea mai bună iluminare posibilă pe șosea, fără a orbi ceilalți participanți la trafic.
Noile Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid și GTS reprezintă vârful gamei berlină sport de la Stuttgart. Cu performanțe excepționale, tehnologii avansate și un lux rafinat, acestea sunt unele dintre cele mai captivante mașini disponibile pentru șoferii pasionați. Indiferent dacă alegeți puterea hibridă colosală sau caracterul sportiv pur al GTS, aceste Panamera sunt gata să vă ofere o experiență de condus de neuitat.