brand

Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid, dezvăluit ca cel mai puternic SUV de la nemți

Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid, dezvăluit ca cel mai puternic SUV de la nemți

Când Porsche a dezvăluit în urmă cu câteva luni modelul Cayenne, puternic actualizat, lipsa unui model Turbo de vârf de gamă a fost o propunere evidentă, dar din fericire de scurtă durată. Asta pentru că producătorul german a prezentat Cayenne Turbo E-Hybrid - un nou derivat impresionant cu un motor V8 hibridizat de 728 CP.

Propulsorul în sine este o versiune puternic revizuită a V8-ului hibrid anterior, pierzându-și eticheta "S", dar câștigând oricum aproape 60 CP. La fel ca înainte, V8-ul pe benzină este o unitate twin-turbo, dar a fost puternic reproiectat pentru a respecta viitoarele reglementări privind emisiile și, în același timp, pentru a avea o putere mai mare. Producând acum 590 CP, acesta oferă o creștere de 48 CP față de motorul anterior și un salt mare de 116 CP față de actualul model Cayenne S cu motor V8.

Acestuia i se alătură același modul hibrid plug-in îmbunătățit ca și în cazul altor Cayenne E-Hybride, cu 173 CP proprii, pentru a crea o putere maximă a sistemului de 728 CP și 950 Nm de cuplu. Motorul electric își extrage energia de la o baterie mai mare de 25,9 kWh, care îl ajută să atingă aproximativ 80 km de deplasare în regim complet electric cu o singură încărcare, precum și de la un încărcător de bord mai puternic de 11 kW pentru reîncărcări mai rapide atunci când este conectat la un punct de încărcare - o încărcare completă de la gol va dura acum doar 2,5 ore.

Performanțele sunt extreme, cu 0-100 km/h atinse în doar 3,7 secunde și o viteză maximă de 295 km/h, cu o zecime mai rapidă decât până acum și în ciuda unei greutăți la bord în jur de 2,7 tone, deși o cifră finală a greutății nu a fost încă confirmată la momentul redactării acestui articol.

Pentru a controla toată această masă în mișcare rapidă, Porsche a utilizat întregul arsenal de hardware pentru șasiu, de la cele mai recente arcuri pneumatice cu două camere cu amortizoare adaptive cu două valve și un diferențial spate cu vectorizare a cuplului, care sunt standard, până la sistemul Porsche de bară antiruliu activă (PDCC), direcția pe roțile din spate și frânele carbon-ceramice, care sunt disponibile opțional.

Există, de asemenea, o serie de modificări stilistice subtile care prezintă elementele obișnuite de design Turbo, cum ar fi luminile de zi cu bare duble și o bară de protecție față reproiectată cu prize mai mari care alimentează acel motor V8 însetat de aer. În partea din spate, modelele Turbo standard dispun de o pereche de evacuări duble de formă ovală ca dotare standard, deși majoritatea modelelor vor fi echipate cu sistemul tipic de evacuare cvadruplă rotundă care vine cu sistemul opțional Sports Exhaust.

Turbo E-Hybrid va fi disponibil atât în caroserie SUV, cât și în caroserie Coupe, dar unic pentru acesta din urmă este un pachet GT suplimentar care combină îmbunătățirile aduse șasiului modelului Turbo GT anterior cu noul sistem de propulsie hibrid. Un model Turbo GT non-hibrid a fost actualizat odată cu actualizarea principală a Cayenne la începutul acestui an, dar din cauza reglementărilor mai stricte privind emisiile, acesta nu este disponibil în Marea Britanie sau în Europa.

Prin urmare, pachetul GT dispune de aceeași geometrie unică a suspensiei față, cu o înclinare crescută și cu jante și anvelope mai late. Acest pachet integrează, de asemenea, direcția pe roțile din spate și PDCC în mod standard, precum și frânele carbon-ceramice de 420 mm de dimensiuni complete. Aripioara spate montată sus a modelului Turbo GT și îmbunătățirile unice de la interior sunt, de asemenea, aduse.