brand

Test Drive: Porsche Cayenne 2024

Test Drive: Porsche Cayenne 2024

Porsche Cayenne 2024, cel mai recent model, merge mai departe decât generațiile anterioare pentru a se asigura că fiecare nevoie este îndeplinită.

O introducere în lumea Porsche

Dacă sunteți un fan al multor mașini sport speciale pe care Porsche le-a oferit în ultimele două decenii, atunci ar trebui să mulțumiți pentru Porsche Cayenne 2024. Cayenne reprezintă aproximativ 30% din vânzările mondiale pentru Porsche, ceea ce a permis producătorului auto să producă mașini sport tot mai interesante de când SUV-ul a apărut în 2002. Deși nu a fost primul SUV de la un producător auto german, a fost primul SUV de la o companie dedicată construirii de mașini sport. În cei 21 de ani de când Cayenne a apărut pe scenă, abordarea Porsche de a adăuga un model de înalt volum unei linii de nișă a fost copiată din nou și din nou.

Performanța și agilitatea Porsche Cayenne 2024

Deși face încă parte tehnic din a treia generație, din cauza șasiului și a structurii de impact, Cayenne 2024 arată și se simte mai mult ca un vehicul nou decât unul reînnoit. Exteriorul nu a fost radical reamenajat, nu este modul în care Porsche face lucrurile, dar schimbările sunt aparente și benefice. Partea frontală pare mai sculptată cu admisii de aer mai mari, faruri restilizate, aripi mai agresive și o umflătură subtilă, dar perceptibilă a capotei. Spatele a avut mai puțin de lucru, dar modificările rămân semnificative cu lumini LED subțiri cu efect 3D care rulează de la un capăt la altul și o hayon care evidențiază lățimea Cayenne. Nu pentru nimic, decupajul plăcuței de înmatriculare a fost mutat de pe hayon la bara de protecție pe Cayenne-ul regulat pentru a-l alinia cu Cayenne Coupe. Este o schimbare fizică mică, dar care are un impact vizual mare și curăță partea din spate.

Test Drive: Porsche Cayenne 2024

Confortul interior al Porsche Cayenne 2024

În timp ce modificările exteriorului pot necesita o a doua privire pentru a fi observate, modificările din interior sunt evidente din momentul în care deschizi ușa. Un nou tablou de bord digital curbat de 12,6 inch înlocuiește traditionalul cluster de cinci instrumente și stă alături de sistemul de infotainment PCM 6.0 și ecranul său tactil montat în centru de 12,3 inch. Prin înlăturarea întregului instrumentar de bord și înlocuirea acestuia cu un ecran curbat subtil, Porsche a creat un cockpit orientat către șofer care este surprinzător de liber de distrageri având în vedere suprafața ocupată de ecrane. Una dintre cele cinci layout-uri disponibile pe tabloul de bord digital este o privire minimală care afișează doar viteza în centru și elimină toate celelalte informații non-esențiale. Este un omagiu binevenit pentru șoferii care doresc doar să se bucure de condus, chiar și într-un SUV.

Continuând în cabină, veți descoperi că selectarea vitezelor este acum gestionată de un mic comutator montat între volan și ecranul de infotainment. Ne-am obișnuit repede să-l folosim în timpul conducerii diferitelor modele Cayenne 2024 și de atunci ne-am dorit să-l avem în alte vehicule. Cu selectorul de viteze îndepărtat de consola centrală există mai mult spațiu pentru depozitare, un nou panou de control al climatului care este un exemplu de cum să faci feedbackul haptic corect, precum și un pad de încărcare wireless care este un loc bun pentru a păstra telefonul mobil indiferent dacă bateria este scăzută sau nu.

În mod crucial, mânerele de prindere care au fost un element de bază încă de la prima generație Cayenne rămân proeminente din consola centrală la aproximativ 45 de grade. Adesea imitate, niciodată duplicate, aceste mânere sunt reflectate pe interiorul ușilor șoferului și pasagerului și rămân un element semnătură al cabinei Cayenne. Încheind cabina este același touchscreen de 10,9 inch pentru pasagerul din față care se găsește în Taycan, care permite acelui călător să se bucure de propriul divertisment streaming și să controleze anumite caracteristici ale vehiculului. Filtrul polarizat al ecranului îl face să apară șoferului ca un element de bord din plastic negru, deci nu există nicio distragere de luat în considerare - cu toate acestea, nu putem să nu ne gândim că unul dintre numeroasele materiale de finisare premium oferite ca ornament ar fi mai bine aplicat acestui spațiu decât un alt ecran.

Actualizările vizuale ale noului Cayenne în interior și în exterior sunt bune, dar fără perfecționarea constantă a unui șasiu și a unui tren de forță deja grozavi, ar fi fost în zadar. Desigur, perfecționarea constantă este ceea ce face Porsche cel mai bine, astfel încât revenirea unui motor V8 la Cayenne S, adăugarea Managementului Activ al Suspensiei Porsche ca echipament standard și actualizarea bateriei în Cayenne S E-Hybrid de la 17,9 kW la 25,9 kW nu vin ca surprize, ci ca progresii fiabile. Fiecare dintre acestea bifează o căsuță pentru diferiți consumatori și face noul Cayenne mai atractiv ca niciodată.

Există, însă, și câteva aspecte legate de noul Porsche Cayenne 2024 care nu m-au mulțumit. În primul rând, lipsește iluminarea ambientală suficientă pentru un autoturism atât de modern. Este posibil să fie o preferință personală, dar cred că o iluminare mai abundentă ar complimenta abordarea modernă a acestui SUV. În al doilea rând, fără schimbătorul de viteze montat central, nu există un loc unde să-ți odihnești mâna, iar din cauza controlului climei montat în centru, ajungi într-o poziție contorsionată cu aceasta. Acestea sunt detalii mici, dar care pot avea un impact asupra experienței de conducere.

Concluzie

În prezent, familia Cayenne a fost simplificată, reducând gama la doar patru modele cu Cayenne, Cayenne S și Cayenne S E-Hybrid disponibile în formă tradițională sau coupe, și Cayenne Turbo GT rămânând doar coupe. Cu toate acestea, nu ne putem imagina că spre GTS, zgomotoasele Turbo și combinația optimă de ambele lumi Turbo S E-Hybrid nu vor apărea într-un viitor apropiat. Dacă dintr-un motiv oarecare nu ar apărea, am spune totuși că gama Cayenne este mai puternică ca niciodată și există o configurație disponibilă pentru a satisface nevoile oricui cumpărător din segmentul SUV-urilor sport de lux.