brand

Porsche 911 trece o nouă etapă: Hibridizarea unei legende

Porsche 911 trece o nouă etapă: Hibridizarea unei legende

În ultima perioadă, entuziaștii Porsche 911 au așteptat cu nerăbdare vestea unui model hibrid din gama iconică. Acum, așteptarea a luat sfârșit, deoarece constructorul german a dezvăluit o versiune hibridă a noii generații 992.2 a celebrului model.

Această actualizare de jumătate de ciclu a 911-ului aduce o serie de modificări semnificative, printre care se numără și introducerea tehnologiei de propulsie hibridă pe varianta GTS. Alături de acesta, gama 992.2 include, de asemenea, versiunile Carrera de bază, cu câteva îmbunătățiri.

Iată o analiză detaliată a noutăților aduse de noua generație Porsche 911, cu accent pe noul sistem hibrid.

În centrul versiunii GTS se află un motor boxer turbo de 3,6 litri, care a fost optimizat pentru a se potrivi noului modul hibrid ușor denumit T-Hybrid. Acest sistem include două motoare electrice care extrag energie dintr-o baterie litiu-ion de 1,9 kWh, ce funcționează la 400V.

Primul motor electric este montat în interiorul turbocompresorului, între compresor și turbină. Această configurație permite construirea instantanee a presiunii de supraalimentare atunci când pedala de accelerație este apăsată, eliminând astfel întârzierea specifică turbocompresoarelor clasice. În plus, motorul electric poate acționa și ca generator, reîncărcând bateria.

Al doilea motor electric este montat în carcasa transmisiei PDK cu 8 trepte, oferind o putere maximă de 54 CP și un cuplu de 140 Nm. Acesta contribuie direct la propulsie, dar alimentează și unele sisteme auxiliare, eliminând necesitatea curelelor de transmisie.

Împreună, motorul boxer și cei doi motori electrici dezvoltă o putere maximă de 533 CP și un cuplu de 610 Nm - o creștere semnificativă față de versiunea anterioară GTS. Accelerația de la 0 la 100 km/h este îmbunătățită cu 0,4 secunde, ajungând la doar 3,0 secunde, în timp ce viteza maximă rămâne neschimbată la 311 km/h.

Porsche nu s-a limitat doar la actualizarea grupului motopropulsor, ci a adus și o serie de îmbunătățiri la nivelul șasiului și aerodinamicii.

Modelul GTS vine acum echipat standard cu direcție integrală pe roți, precum și cu o versiune îmbunătățită a sistemului activ de control al șasiului PDCC, care utilizează acum sistemul electric de 400V pentru a acționa noi actuatori electro-hidraulici.

În ceea ce privește aerodinamica, GTS-ul beneficiază de un pachet aerodinamic mai cuprinzător, incluzând aripi mobile în partea frontală care se adaptează în funcție de necesitățile de răcire și de generare a presiunii negative. De asemenea, este disponibilă ca opțiune o aripă fixă la spate.

Actualizarea 992.2 aduce și o serie de modificări estetice exterioare, cum ar fi farurile noi cu funcționalități complet integrate, precum și o nouă configurație a luminilor spate, mai tridimensională.

Porsche 911 trece o nouă etapă: Hibridizarea unei legende

În interior, cea mai notabilă schimbare este renunțarea la clasicul contor tahometric analog în favoarea unui cluster de instrumente complet digital, cu un ecran curbat de 12,6 inch. Acesta oferă o varietate de moduri de afișare, inclusiv un mod "Classic" care imită dispunerea tradițională cu cinci cadrane.

De asemenea, sistemul de pornire/oprire a fost actualizat, înlocuind cheia de contact clasică cu un buton start/stop, amplasat în partea stângă a volanului, o reminiscență a mașinilor de curse.

În timp ce varianta GTS beneficiază de un sistem hibrid complex, versiunea de bază Carrera primește de asemenea câteva îmbunătățiri interesante.

Motorul boxer turbo de 3,0 litri a fost optimizat, primind turbine și intercoolere mai mari, preluate de la modelul Turbo. Acest lucru a dus la o creștere a puterii cu 9 CP, ajungând la 388 CP, în timp ce cuplul rămâne neschimbat la 450 Nm.

De asemenea, Carrera moștenește unele actualizări estetice ale variantei GTS, cum ar fi noile faruri și stopuri, dar fără elementele aerodinamice active.

Noile modele Porsche 911 din generația 992.2 sunt deja disponibile pentru comandă, cu primele livrări programate pentru sfârșitul acestui an.

Concluzii: O nouă eră pentru Porsche 911

Prin introducerea variantei hibride GTS, Porsche a deschis o nouă eră pentru legendarului 911. Această actualizare amplă a gamei 992.2 demonstrează capacitatea constructorului german de a îmbina tradiția cu inovația, păstrând caracterul unic al modelului iconic, în timp ce integrează tehnologii moderne de propulsie și șasiu.

Combinația dintre motorul boxer turbo și sistemul hibrid T-Hybrid oferă o performanță sporită, fără a compromite eficiența. De asemenea, îmbunătățirile la nivel de design exterior și interior contribuie la o experiență de condus și mai captivantă.

Deși unele elemente clasice, precum tahometrul analog, au fost abandonate, Porsche a reușit să păstreze esența 911-ului, adaptând-o nevoilor și preferințelor actuale ale clienților pasionați. Acesta este, fără îndoială, un pas important în evoluția unuia dintre cele mai iubite modele sportive din lume.