De ce Polestar 4 și 5 nu au lunetă
Polestar, o marcă cunoscută pentru inovațiile sale în domeniul vehiculelor electrice, a făcut o alegere neconvențională cu modelele sale 4 și 5 - a eliminat complet geamul posterior. Deși unii s-ar putea întreba dacă această decizie a fost luată pur și simplu pentru a se distinge de Volvo, există de fapt un raționament mult mai complex în spatele acestei alegeri.
La prima vedere, absența geamului posterior de pe Polestar 4 și 5 ar putea părea ciudată. Multe persoane ar putea considera că această alegere de design este pur și simplu o modalitate de a demonstra că Polestar nu este Volvo, adăugând o nuanță contrariană la un singur model care contrazice natura utilitară tipică a majorității modelelor Volvo.
Cu toate acestea, Graeme Lambert, responsabilul cu Relațiile Publice pentru Design și Tehnologie la Polestar Global, explică faptul că există mai multe motive pentru eliminarea geamului posterior decât s-ar putea crede inițial. Da, o parte din aceasta este stilul - tranziția la o linie de acoperiș joasă, de tip coupé, a fost greu de realizat.
Designul mașinilor, în special al celor electrice, este o sarcină complexă. Inginerii și designerii au trebuit să se confrunte cu o provocare: cum să realizeze toate aceste lucruri, fără a compromite stilul sau, cel mai important pentru marca adiacentă Volvo, fără a compromite siguranța? Ar fi trebuit să facă mașina mai mare și mai înaltă, făcând-o mai puțin atractivă și potențial mai puțin eficientă? Compromisul membrilor structurali pentru a realiza acest design impresionant a fost cu siguranță exclus.
Echipa a optat în schimb să regândească modul în care a fost proiectată mașina, eliminând geamul posterior. Datorită absenței geamului posterior, Lambert spune că echipa a putut să plaseze membrul structural care leagă o parte a mașinii de cealaltă mai înapoi pe corp. Astfel, linia acoperișului ar fi putut fi joasă, fără a compromite rigiditatea corpului și a șasiului necesară pentru o manevrabilitate solidă și calificative puternice de impact.
Când luați în considerare designul ca un întreg, absența geamului posterior de pe Polestar 5 are sens. Mașina arată surprinzător de joasă, largă și agresivă. Chiar pare elegantă în metal, spre deosebire de designurile disproporționate observate de la alți producători. Acestea sunt mașini care par mici în fotografii, dar sunt de fapt surprinzător de înalte și impunătoare în persoană, cum ar fi Hyundai Ioniq 6.
În plus, panoul interior de sticlă integral, neîntrerupt al Polestar 4 ar putea fi una dintre cele mai mari și mai impresionante ecrane de pe piață.
Lambert a continuat să lanseze mai multe idei cu privire la lipsa geamului posterior al modelelor 4 și 5. De exemplu, în era pilonilor groși, atât din cauza designului, cât și din cauza concesiunilor structurale pentru a face un corp sigur și rigid, este obișnuit ca vizibilitatea spre spate să nu fie atât de mare pe crossoverele moderne.
Deci, chiar aveți nevoie de un lunetă? „Cât de des te uiți cu adevărat în spatele tău, oricum?” a spus Lambert. Nu sunt sigur că sunt de acord cu acest sentiment, dar pentru a nu compromite siguranța prin reducerea vizibilității, Polestar a înlocuit vederea exterioră cu o cameră absurd de clară care se află în același spațiu ca oglinda retrovizoare. În teorie, ar trebui să ofere conducătorului auto un câmp de vedere mai mare decât simpla privire în spate printr-o mică bucată de sticlă din spate.
Polestar a stabilit un nou trend de reducere a sticlei în numele siguranței și al stilului? Vom avea doar să așteptăm să vedem dacă cineva altcineva urmează acest exemplu. Cel puțin, AVTAR 12, controlat de Changan și Huawei, nu are de asemenea un lunetă. Sunt șanse ca ideea aceasta să nu fi dispărut încă.