Opel Experimental EV debutează cu volan pliabil
Conceptul crossover cu baterii Opel Experimental a fost dezvăluit oficial de marca germană aflată în prezent sub umbrela gigantului auto Stellantis, deschizând calea pentru următoarea generație de vehicule de serie în ceea ce privește designul și posibila integrare a tehnologiei.
Programat să fie prezentat pentru prima dată publicului în cadrul Salonului IAA Mobility din acest an, care va avea loc în septembrie la Munchen, Experimental EV se bazează pe ceea ce Opel numește "platforma Stellantis BEV de ultimă generație", ceea ce în mintea noastră sună foarte asemănător cu platforma STLA.
Conceptul cu emisii zero al constructorului auto din Russelsheim are dimensiuni exterioare care îl încadrează în segmentul C european, deci ar trebui să fie mai mic decât un Tesla Model Y, dar similar cu viitorul crossover complet electric Opel Grandland, care va fi susținut de platforma STLA Medium. Acesta dispune de un sistem de tracțiune integrală, cu direcție prin cablu, care permite ca volanul să fie ascuns atunci când nu este necesar.
Marca auto germană spune că cea mai frapantă caracteristică a Experimental EV este absența completă a cromului din silueta sa elegantă, care a fost înlocuită cu elemente de iluminare și grafică îndrăzneață, cu contrast ridicat, care subliniază proporțiile crossoverului coupe.
În partea din față, se află un Opel Blitz iluminat și busola caracteristică mărcii germane, care este flancată de farurile alungite. În spate, luminile spate elegante completează aspectul futurist al crossoverului.
Experimental dispune de clapete de aer în față și în spate, precum și de un difuzor spate care se extinde sau se retrage în funcție de condițiile de rulare pentru a îmbunătăți eficiența aerodinamică. În plus, anvelopele - dezvoltate în colaborare cu Goodyear - sunt fabricate din cauciuc reciclat și sunt așezate pe jante Ronal cu trei zone, care sporesc și mai mult eficiența prin designul lor aerodinamic, precizează Opel.
În general, exteriorul are o notă de Lancia Pu+Ra HPE, care se bazează, de asemenea, pe o versiune a platformei STLA a Stellantis. Merită menționat faptul că mașina concept italiană este mai mică decât cea cu care a venit Opel.
La interior, constructorul din Russelsheim spune că există suficient spațiu ca în cazul unui vehicul de segment D, datorită a ceea ce se anunță a fi Space Detox. Cu alte cuvinte, scaunele ușoare, volanul retractabil și absența a tot ceea ce nu este esențial pentru condus fac ca habitaclul să fie spațios și să pară mai mare decât este în realitate.
Ecranele convenționale, pe care mulți oameni adoră să le urască, au fost înlocuite de un sistem de proiecție cu realitate augmentată care afișează informații sau divertisment deasupra planșei de bord. De asemenea, oglinzile laterale tradiționale nu mai sunt nicăieri, deoarece au fost înlocuite de camere de 180 de grade complet integrate, care se află în interiorul montanților C.
Nu au fost anunțate detalii despre putere, capacitatea bateriei sau autonomia potențială, dar având în vedere că este vorba doar de un concept car, aceste lucruri nu sunt extrem de importante. Cu toate acestea, specificațiile vehiculelor de serie ulterioare bazate pe Opel Experimental vor fi o piesă importantă pentru potențialul lor succes atunci când vor ajunge pe piață.