Noul Tesla Model 3 debutează cu o autonomie estimată de 678 de kilometri
După șase ani și un succes de vânzări de succes care se ridică la două milioane de unități vândute la nivel global, Tesla a dat un nou suflu modelului 3, cu îmbunătățiri estetice, o autonomie mai mare și îmbunătățiri ale funcțiilor. În urma unui discurs public fanatic în jurul a numeroase fotografii spion și speculații, noul Model 3 ar putea fi unul dintre cele mai așteptate vehicule electrice ale anului.
Modelul 3 reîmprospătat, care se pare că a primit numele de cod intern Project Highland, este mai cizelat, etalează o parte frontală și o parte din spate redesenate și primește un nou interior. Tesla a declarat că a îmbunătățit aerodinamica pentru a extrage mai multă autonomie și pentru a reduce rezistența la înaintare și zgomotul produs de vânt. Deocamdată, actualizările au venit doar pentru versiunile europene cu tracțiune spate și cu autonomie mare (LR).
Partea frontală este mai ascuțită decât înainte, cu linii de caracter mai clare, o carcasă de faruri redesenată și noi lumini de zi cu LED cu semnătură. Crenguța de la marginea capotei, care înainte se îngusta sub faruri, este acum mult mai ascuțită și se extinde până la aripi.
Silueta rămâne identică, în timp ce partea posterioară prezintă lumini spate proeminente în formă de C, înfășurate, cu Tesla acum scris cu litere între lumini, înlocuind logo-ul. Designul jantelor cu mai multe spițe este, de asemenea, nou. Marca adaugă două culori noi, Ultra Red și Stealth Gray.
Dimensiunile rămân în mare parte aceleași, dar Model 3 este acum mai lung cu un inch, măsurând 4.720 milimetri, în timp ce înălțimea este cu o zecime de inch mai mică, la 1.441 mm. Pe de altă parte, garda la sol este redusă nesemnificativ, de la 140 mm la 138 mm, conform fișei tehnice.
Autonomia WLTP estimată pentru Model 3 RWD actualizat cu roți de 18 inch este de 554 kilometri, în timp ce varianta LR (Long Range) este bună pentru 678 km. Aceasta reprezintă o creștere de aproximativ 11 până la 12 procente față de autonomia WLTP a modelelor actuale, care este de 305 și, respectiv, 374 de mile. Rețineți că cifrele EPA vor varia semnificativ pentru sedanul electric cu specificații americane.
Cu jantele opționale "Nova" de 19 inch, Model 3 RWD va parcurge 513 km cu o singură încărcare în ciclul WLTP, în timp ce versiunea LR este evaluată la 629 km. Cifrele de performanță par să fi rămas neschimbate, cu un timp de 0-100 de km pe oră de 6,1 secunde pentru modelul RWD și de 4,4 secunde pentru varianta LR cu tracțiune integrală.
Noua versiune RWD (jante de 19 inch) consumă 13,2 kilowați-oră pentru fiecare 100 km în ciclul de testare european, în timp ce LR utilizează 14,0 kWh pentru aceeași distanță.
Interiorul lui Model 3 pare acum mai lounge. Acesta are un design învăluitor, cu o "arhitectură învăluitoare", cu materiale din aluminiu și țesături. Noua iluminare ambientală acoperă întregul habitaclu. Marca a afirmat că habitaclul este mai silențios datorită sticlei acustice și a materialelor de izolare fonică îmbunătățite.
În interior există mai mult spațiu digital. Ecranul central de 15,4 inci are aceeași dimensiune, dar prezintă margini mai subțiri pentru o suprafață de ecran mai utilizabilă. Există, de asemenea, un nou ecran spate de 8,0 inchi cu comenzi integrate pentru climatizare, ventilație și infotainment. Tesla a înlocuit pârghiile montate pe coloană cu comenzi montate pe volan, la fel ca la Model S și Model X.
Clienții modelului LR se vor bucura acum de muzică de la 17 difuzoare, cu trei mai multe decât înainte, cu două subwoofere și două amplificatoare. Modelul RWD va primi nouă difuzoare, un subwoofer și un amplificator. Tesla pretinde, de asemenea, un microfon mai puternic pentru a îmbunătăți calitatea apelurilor.
Mai multe rapoarte indică faptul că producția modelului 3 actualizat este deja în curs de desfășurare la Gigafactory Shanghai, care este cel mai mare producător de EV-uri Tesla și un centru de export global.