brand

Noul Bentley Mulliner Batur este cea mai puternică mașină a mărcii britanice, cu peste 730 CP

Noul Bentley Mulliner Batur este cea mai puternică mașină a mărcii britanice, cu peste 730 CP

Bentley se află într-un punct de cotitură. Vom vedea primul vehicul electric al mărcii până în 2025 - iar acest nou model Bentley Mulliner Batur ne oferă o avanpremieră a viitorului limbaj de design al mărcii pentru era complet electrică.

Cu toate acestea, după Bacalar, un model ultra-exclusiv în serie limitată al diviziei interne de caroserii Mulliner, modelul Batur cu motor termic este cel mai puternic automobil de stradă Bentley din toate timpurile.

Dezvăluit la Monterey Car Week, Bentley spune că Batur "întruchipează începutul unei revoluții în materie de design" care "va ghida în cele din urmă designul viitoarei game de vehicule electrice Bentley". Aceasta este susținută de trei piloni care se concentrează pe poziția puternică a mașinii, pe eleganța verticală și pe capota nesfârșită, potrivit mărcii.

Prin urmare, deși Batur trebuie să asigure încă o răcire suficientă pentru motorul său de înaltă performanță, este ușor de văzut cum această ultimă interpretare a grilei emblematice a Bentley ar putea fi reinventată pentru era electrică.

Grila lui Batur este susținută de o priză de aer largă în partea inferioară a barei de protecție, cu lamele înclinate în sus de o parte și de alta, și este flancată de o pereche de faruri noi, mai subțiri - o schimbare semnificativă față de configurația tradițională Bentley cu două faruri rotunde.

Capota lungă tradițională a firmei este în continuare prezentă, adăpostind motorul uriaș, în timp ce suprafețele netede de pe flancurile mașinii prezintă detalii mici și precise, cum ar fi gurile de aerisire din spatele roților din față care se extind în ușile lungi, îmbunătățind aerodinamica, precum și stâlpii C ai modelului Batur, care arată izbitor și solid; jantele de 22 de inci personalizate pentru Batur sunt standard.

În partea din spate, paravanul puternic înclinat coboară spre o coadă rotunjită care prezintă un spoiler aerodinamic activ și blocuri optice spate ultra-subțiri. Bazat pe aceeași platformă MSP ca și actualul Continental GT, Batur păstrează o deschidere a portbagajului în stil coupe - și este ușor de văzut cum acest model ultra-exclusiv anticipează nu numai viitoarele EV-uri Bentley, ci și o potențială versiune de generație viitoare a marelui tourer cu două uși al mărcii.

O mare parte din caroseria modelului Batur poate fi finisată în fibră de carbon sau în materiale compozite din fibre naturale - o alternativă durabilă la fibra de carbon, spune Bentley.

Noul Bentley Mulliner Batur este cea mai puternică mașină a mărcii britanice, cu peste 730 CP

Directorul de design Bentley, Andreas Mint, rezumă evoluția limbajului de design al modelului Batur: "În general, forma este mai curată și mai simplificată și ne bazăm mai mult pe suprafețe curbe, bisectate în locurile potrivite pentru a reflecta lumina și întunericul și pentru a aduce mai multă forță designului."

Pentru a reflecta statutul său ultra-exclusiv, în timp ce interiorul este preluat de la actualul Continental GT, Bentley a aplicat numeroase îmbunătățiri de înaltă clasă, inclusiv opțiunea de a folosi piese tipărite 3D din aur de 18K pentru gurile de aerisire ale opritorilor de orgă și selectorul modului de rulare.

În altă parte, mai multe materiale compozite din fibre naturale și o gravură a coloanei sonore a eșapamentului Batur pe inserția de pe tabloul de bord îl caracterizează ca fiind personalizat, în timp ce firele reciclate și pielea cu emisii reduse de CO2 sunt folosite pentru a consolida abordarea Bentley în ceea ce privește sustenabilitatea, ca parte a strategiei Beyond100. Bineînțeles, fiind o creație Mulliner, potențialul de personalizare este aproape nelimitat.

Sub noua caroserie a lui Batur, motorul W12 biturbo de 6,0 litri W12 cunoscut de Bentley a fost reglat pentru a produce "730 CP plus", potrivit Bentley, în timp ce firma a precizat o cifră pentru cuplul motor al unității: 1.000 Nm. Acest lucru a fost posibil datorită unui nou sistem de admisie, a unor intercoolere și turbocompresoare îmbunătățite, plus o recalibrare extinsă.

Puterea motorului este trimisă la toate cele patru roți prin intermediul unei cutii de viteze automate cu dublu ambreiaj cu opt trepte și a sistemului de tracțiune integrală Bentley, în timp ce motorul respiră printr-un nou sistem de evacuare din titan cu terminații ale țevilor de eșapament imprimate 3D. Bentley nu a publicat încă nicio cifră de performanță, dar se așteaptă la un timp de 0-100 km/h de mai puțin de 3,5 secunde.

Șasiul lui Batur a fost reglat pentru a se potrivi cu capacitatea de rulare în linie dreaptă pe care o poate oferi motorul său, iar șasiul eLSD al firmei, care a apărut pentru prima dată pe Continental GT Speed, a fost folosit aici pentru a îmbunătăți agilitatea, împreună cu direcția pe roțile din spate.

Suspensia pneumatică adaptivă cu trei camere, reglată în funcție de viteză, este conectată la selectorul de moduri de rulare Bentley, care oferă setări Comfort, Bentley, Sport și Custom și care ajustează, de asemenea, parametrii controlului activ anti-ruliu al mașinii, în timp ce Batur dispune de discuri de frână din carbon-siliciu-carbonat, de 410 mm în față, prinse de etriere cu 10 pistoane.