brand

Noul Audi A6 e-tron este rivalul perfect pentru BMW i5

Noul Audi A6 e-tron este rivalul perfect pentru BMW i5

Bun venit în era electrică, Audi! Marca premium germană și-a concentrat inițial eforturile pe SUV-urile electrice, însă acum este gata să diversifice portofoliul său EV. Cea mai nouă creație a companiei, Audi A6 e-tron, aduce eleganța și rafinamentul caracteristic mărcii în segmentul sedan-urilor electrice de lux. Disponibilă atât în varianta Sportback, cât și în versiunea practică Avant, această bijuterie electrică promite o experiență de conducere captivantă și o autonomie impresionantă.

Audi A6 e-tron îmbină cu eleganță forma estetică și funcționalitatea. Designerii Audi au creat o siluetă aerodinamică, cu un coeficient de frână aerodinamică de doar 0,21 pentru versiunea Sportback și 0,24 pentru modelul Avant. Aceste cifre impresionante fac din A6 e-tron cel mai aerodinamic automobil de serie din gama Volkswagen Group.

Partea frontală a A6 e-tron este marcată de o grilă inversată, flancată de lumini de zi subțiri. Farurile ascunse sunt integrate într-un bară de protecție sofisticată. Această abordare tehnică și futuristă conferă mașinii un aspect distinctiv și modern.

Lateralele sunt dominate de linii curgătoare și mânere de ușă încastrate pentru a spori aerodinamica. Un insert negru de-a lungul pragurilor ascunde în mod elegant înălțimea suplimentară datorată pachetului de baterii. Această caracteristică estetică conferă automobilului un aspect plat, subțire și dinamic din profil.

În spate, un bară luminoasă LED de înaltă tehnologie întregește look-ul modern al A6 e-tron. Versiunea S6 e-tron, mai performantă, primește accente subtile precum badging-ul S-line și inserții argintii mate.

Cabina A6 e-tron surprinde prin eleganța și tehnologia sa avansată. Un panou curbat leagă clusterul digital de 11,9 inchi cu ecranul tactil central de 14,5 inchi. Opțional, este disponibil și un al treilea ecran de 10,9 inchi pentru pasagerul din față.

Audi oferă, de asemenea, o gamă largă de facilități high-tech, precum un head-up display cu realitate augmentată și un acoperiș panoramic electromatic cu opacitate reglabilă. Sistemul multimedia rulează pe Android Automotive OS și integrează ChatGPT pentru a răspunde la întrebări generale.

Designerii au pus accent pe crearea unui spațiu cald și confortabil în cabină. Un panou textil moale "wrap" se întinde de la o ușă la alta, conferind un sentiment plăcut de înveliș. În contrast, zonele de control precum ecranele și consola centrală sunt finisate în negru lucios pentru o interacțiune clară.

Audi A6 e-tron va fi disponibil cu o gamă variată de configurații de propulsie electrică pentru a satisface diferite nevoi și preferințe. Modelul de bază va fi echipat cu un motor montat pe puntea spate care produce 281 CP și va fi asociat cu un pachet de baterii de 83 kWh, oferind o autonomie de până la 610 km.

Deasupra acestei variante se va situa versiunea A6 e-tron Performance, cu 362 CP și un pachet de baterii mai mare de 100 kWh pentru o autonomie maximă de 750 km - cea mai mare din gamă.

Pentru cei care doresc mai multă putere și tracțiune integrală, va fi disponibilă și o versiune A6 e-tron quattro cu două motoare electrice care dezvoltă în total 422 CP. Chiar și așa, autonomia rămâne impresionantă: 700 km.

În vârful gamei se va situa versiunea high-performance S6 e-tron cu 496 CP și o viteză de vârf de 240 km/h. Cu toate acestea, autonomia scade la 670 km datorită puterii superioare.

Una dintre caracteristicile remarcabile ale A6 e-tron este capacitatea sa de încărcare ultra-rapidă. Grație arhitecturii electrice de 800V, automobilul poate primi energie la o rată maximă de 270 kW în stațiile de încărcare compatibile.

Noul Audi A6 e-tron este rivalul perfect pentru BMW i5

Acest lucru înseamnă că, în doar 21 de minute, bateriile pot fi încărcate de la 10% la 80% din capacitate. Sau, în doar 10 minute, șoferii pot adăuga aproape 320 km de autonomie, în condiții optime.

Pentru încărcarea lentă de la o priză casnică, A6 e-tron este prevăzut cu două porturi de încărcare - unul pentru curent continuu (DC) și altul pentru curent alternativ (AC).

În ciuda greutății bateriilor, A6 e-tron promite o experiență de conducere dinamică și captivantă. Versiunea de bază atinge 100 km/h în 6 secunde, în timp ce modelul Performance accelerează la aceeași viteză în doar 5,4 secunde.

Varianta quattro cu dublă motorizare este și mai rapidă, atingând 100 km/h în 4,5 secunde. Însă adevăratul rege al vitezei este S6 e-tron, cu un timp de 0-100 km/h de numai 3,9 secunde, grație puterii sale de 496 CP.

Pentru o manevrabilitate optimă, A6 e-tron este disponibil cu suspensie pneumatică adaptivă. Aceasta poate regla înălțimea de gardă în funcție de condițiile de drum și poate coborî cu până la 20 mm pentru a îmbunătăți aerodinamica la viteze mari de croazieră.

Un aspect important al eficienței A6 e-tron este sistemul său sofisticat de recuperare a energiei din frânare. Acesta are două niveluri de intensitate, reglabile prin padele de la volan.

Mai mult, modul special "B" oferă o experiență apropiată de cea cu "o singură pedală", permiţând recuperarea de până la 220 kW de energie în timpul decelerării. Potrivit Audi, un stil de conducere anticipativ poate elimina aproape complet necesitatea apăsării pedalei de frână.

Audi oferă A6 e-tron în două variante de caroserie pentru a satisface preferințele diferite ale clienților. Versiunea Sportback are un design mai elegant, cu o linie a acoperișului coborâtă și un portbagaj de tip hayonă pentru un acces ușor.

Pe de altă parte, varianta Avant pune accentul pe funcționalitate, cu o linie a acoperișului plată și un spațiu generos pentru bagaje de 502 litri. Cu bancheta rabatată, capacitatea crește la impresionantele 1.422 litri.

Ambele versiuni au un mic compartiment de 27 litri sub capotă și pot trage remorca de până la 2.100 kg.

Deși prețurile finale nu au fost încă anunțate, se estimează că A6 e-tron Sportback cu bateria mai mare va porni de la aproximativ 68.000 de euro. Varianta Avant va fi cu aproximativ 1.800 de euro mai scumpă.

Modelul de bază cu baterie mai mică va fi disponibil mai târziu, cu un preț estimat de pornire de 62.000 de euro pentru Sportback.

Vârful de gamă S6 e-tron va costa cu siguranță peste 90.000 de euro, însă va veni echipat la maxim, cu cele mai bune materiale și tehnologii disponibile.

Comenzile pentru noul A6 e-tron vor începe în toamna acestui an, cu primele livrări așteptate spre sfârșitul anului 2023.

Cu noua sa creație electrică A6 e-tron, Audi stabilește un nou standard în segmentul sedan-urilor electrice premium. Acest automobil îmbină eleganța și rafinamentul clasic Audi cu tehnologii avansate și performanțe electrizante.

Autonomia impresionantă, încărcarea ultra-rapidă și interiorul high-tech fac din A6 e-tron o opțiune extrem de atractivă pentru cei care caută un sedan electric de lux. Pe măsură ce tranziția către mobilitatea electrică câștigă teren, acest model reprezintă o nouă etapă în evoluția mărcii Audi către un viitor durabil și emoționant.