brand

Noul Audi A6 e-tron va fi dezvăluit mâine

Noul Audi A6 e-tron va fi dezvăluit mâine

În mai puțin de 24 de ore, Audi va ridica vălul de mister de pe noua sa creație electrică - modelul A6 e-tron. Acest eveniment foarte așteptat are loc pe 31 iulie, iar constructorul german a stârnit curiozitatea fanilor automobilelor electrice printr-o imagine teaser care arată silueta automobilului pe fundal de apus de soare.

Imaginea misterioasă oferă o privire de ansamblu asupra celor două variante ale noului model electric: un break Avant și o versiune sedan clasică. Spatele break-ului este evidențiat de o bară luminoasă care se întinde pe toată lățimea mașinii și de un posibil logo iluminat cu cele patru inele emblematice Audi pe hayonul portbagajului. Pe de altă parte, versiunea sedan este prezentată frontal, oferind o perspectivă asupra noului design îndrăzneț al farurilor.

Deși imaginea teaser este prima reprezentare oficială a noii mașini, nu este prima dată când vedem modelul A6 e-tron. Audi a prezentat anterior conceptul A6 e-tron în 2021, oferind o perspectivă inițială asupra rivalului electric al mărcii pentru BMW i5. De asemenea, au existat numeroase imagini spion care au surprins prototipurile camuflate ale modelului în timpul testelor.

Versiunea break Avant a A6 e-tron va concura direct cu viitorul BMW i5 Touring, extinzând gama de opțiuni pentru iubitorii de mașini electrice familiale spațioase.

Noua Audi A6 e-tron va fi construită pe platforma PPE (Premium Platform Electric) dezvoltată în comun cu Porsche. Această arhitectură modernă va fi, de asemenea, utilizată pentru modelul înrudit Audi Q6 e-tron SUV și pentru viitoarea generație electrică Porsche Macan.

Se așteaptă ca A6 e-tron să beneficieze de o configurație cu două motoare electrice pentru tracțiune integrală și o baterie de 100 kWh. Acest setup ar putea oferi o autonomie impresionantă de aproximativ 640 km cu o singură încărcare.

În timp ce versiunile de bază vor fi proiectate pentru eficiență, Audi a promis că modelele de performanță superioară, precum viitoarele S6 e-tron și RS 6 e-tron, vor oferi accelerații uluitoare de sub 4 secunde de la 0 la 100 km/h.

Se estimează că versiunea RS 6 e-tron ar putea depăși chiar performanțele actualului RS 6 Avant cu motor convențional, care oferă 621 CP.

Conceptul A6 e-tron din 2021 a prezentat un coeficient de rezistență la înaintare remarcabil de doar 0,22 Cd, datorită formelor aerodinamice. Se așteaptă ca și versiunea de producție să urmeze aceeași filosofie de design aerodinamic.

Interiorul va beneficia, de asemenea, de avantajele platformei PPE, care permite o dispunere inteligentă a componentelor și un spațiu generos pentru pasageri și bagaje. Datorită pachetului de baterii montat plat în podea, A6 e-tron va avea o linie a acoperișului mai joasă fără a compromite spațiul interior.

Arhitectura electrică de 800V a platformei PPE va permite viteze de încărcare de până la 270 kW pentru Audi A6 e-tron. La această rată, o încărcare de la 10% la 80% a bateriei ar dura mai puțin de 30 de minute, ceea ce reprezintă un avantaj semnificativ pentru șoferii care călătoresc pe distanțe lungi.

Deși versiunea de producție va reține multe elemente stilistice de la conceptul din 2021, designul exterior al Audi A6 e-tron va fi influențat și de modelele cu motoare convenționale ale mărcii.

Se așteaptă ca partea frontală să adopte un design cu faruri divizate, o grilă falsă trapezoidală și un panou frontal curat pentru o aerodinamică optimizată. Partea laterală va fi caracterizată de o linie de acoperiș curbată și o creastă pronunțată pe portierele laterale.

Versiunile performante S6 e-tron și RS 6 e-tron vor beneficia de elemente de design distincte, precum faruri matriciale LED cu semnături luminoase unice, inserții de grilă modificate, difuzoare posterioare proeminente și jante de dimensiuni mai mari.

Lupta pentru dominația în segmentul mașinilor executive electrice este în toi, cu Mercedes EQE deja prezentă pe piață, urmată de recenta lansare a BMW i5. Audi A6 e-tron se alătură acestei competiții încinse în această vară.

Pe lângă marii rivali tradiționali, A6 e-tron va trebui să facă față și concurenței din partea modelelor Tesla Model S, Volkswagen ID.7, Volvo ES90 și IM L6 din China.

Cu toate acestea, Audi are un atu important în mânecă: versiunea break Avant a A6 e-tron. Această variantă spațioasă va oferi o alternativă atractivă pentru clienții care caută un vehicul electric familial cu un portbagaj generos.

În timp ce actuala generație Audi A6 cu motor convențional va fi înlocuită în 2025 de un nou model care va purta numele A7, strategia de denumire a mărcii se va schimba. Modelele electrice vor primi numere pare, în timp ce automobilele cu motoare convenționale vor purta numere impare.

Această decizie reflectă angajamentul Audi față de mobilitatea electrică și dorința de a oferi clienților o distincție clară între gamele de modele electrice și convenționale.