brand

Nissan anunță 19 vehicule electrice noi până în 2030 și o strategie de electrificare actualizată

Nissan anunță 19 vehicule electrice noi până în 2030 și o strategie de electrificare actualizată

Nissan vede un potențial și o cerere tot mai mare din partea clienților pentru vehiculele electrice și electrificate și dorește să accelereze programul de electrificare. Strategia Nissan Ambition 2030, anunțată încă din 2021, prevedea lansarea a 23 de vehicule electrificate și a 15 vehicule complet electrice până la sfârșitul deceniului, dar în forma sa actualizată, firma japoneză vrea să introducă și mai multe modele hibridizate și alimentate cu baterii pentru a satisface "nevoile piețelor individuale, pentru a îmbunătăți competitivitatea dezvoltării și a producției la nivel global".

Nissan vrea acum să aibă nu mai puțin de 19 noi vehicule electrice și 27 de noi modele electrificate până în anul fiscal 2030. În portofoliul său global, producătorul auto intenționează să obțină cel puțin 55% de vehicule hibride și electrice până în acel an de la cele două mărci ale sale, Nissan și Infiniti. În Europa, vehiculele electrificate ar trebui să reprezinte până la 98% din vânzările companiei până în 2026, în timp ce în Statele Unite, obiectivul este de 40% de mașini cu emisii complet zero până la sfârșitul deceniului.

Conform planului actualizat, mixul de vânzări globale al companiei de vehicule electrificate ar trebui să crească de la 40 la sută, cât era planificat anterior, la peste 44 la sută până în 2026. În ciuda creșterii uriașe a cererii de vehicule electrice în China, Nissan are o prognoză oarecum conservatoare pentru afacerile sale în această țară, unde vrea să aibă 35 la sută vânzări de mașini electrificate până în 2026, față de cele 40 la sută anunțate anterior. Cu toate acestea, un EV dedicat exclusiv Chinei va fi lansat de marcă în 2024.

Nissan face parte, alături de Renault și Mitsubishi, din unul dintre cele mai mari conglomerate auto din lume. Cele trei companii au anunțat în luna ianuarie a anului trecut că investesc 25 de miliarde de dolari în dezvoltarea și lansarea în comun a peste 35 de noi modele electrice până la sfârșitul deceniului. Alianța Renault-Nissan-Mitsubishi a declarat că 90% din aceste 35 de produse noi se vor baza pe cinci platforme comune - CMF-AEV, KEI-EV, LCV-EV, CMF-EV și CMF-BEV. Lucrând cu furnizori comuni, cele trei mărci speră să reducă prețurile bateriilor cu 50 la sută în 2026 și cu 65 la sută până în 2028.