brand

Versiunea electrică de serie a lui Mercedes G-Class va debuta în câteva luni

Versiunea electrică de serie a lui Mercedes G-Class va debuta în câteva luni

În octombrie 2017, Mercedes și-a luat adio de la Clasa G cu motor V12 cu un G65 Final Edition. Avansând rapid până în iunie 2023, G500 V8 Final Edition a marcat sfârșitul drumului pentru modelul cu opt cilindri non-AMG. În timp ce G63 este încă disponibil, legendarul off-roader nu este imun la microbul downsizing-ului. În 2024, va exista o aromă G-Class fără niciun motor cu combustie. Prezentat sub formă de prototip la IAA München, G-ul electric este tot mai aproape.

La doi ani după ce a prezentat Concept EQG în cadrul aceluiași salon, marca germană de lux expune un prototip aproape de producție al SUV-ului cu emisii zero. Un anunț oficial din partea Mercedes spune că participanții la IAA pot să se apropie de G electric "cu câteva luni înainte de premiera mondială de anul viitor". Detalii suplimentare nu sunt disponibile, dar știm că modelul cu propulsie convențională rămâne în zonă.

Mercedes nu a spus nimic despre specificațiile tehnice, deși se așteaptă ca EQG să aibă o configurație cu patru motoare și un pachet opțional de baterii de înaltă densitate care beneficiază de chimia anodului de siliciu. Acest lucru ar trebui să aducă o creștere a densității energetice de 20 până la 40% pentru a atinge 800 Wh/l la nivel de celulă și să ofere o "cantitate semnificativă" de autonomie suplimentară. Cu toate acestea, modelul EQG cu autonomie mai mare nu este prevăzut până în 2025, deci la aproximativ un an după varianta electrică standard.

Este demn de remarcat faptul că EQG nu va fi primul Mercedes electric cu patru motoare, deoarece SLS AMG Electric Drive a avut o configurație cu patru motoare încă din 2012. Se estimează că SUV-ul electric de tip "go-anywhere" va cântări aproximativ 3.000 de kilograme (6.600 de lire sterline) sau chiar mai mult. Având în vedere că forma sa de cutie îi conferă un coeficient de rezistență la înaintare mai puțin ideal, va avea nevoie de tehnologia avansată a bateriei pentru a oferi o autonomie decentă.

EQG va utiliza o versiune modificată a șasiului cu cadru în scară din oțel care a stat la baza Clasei G pe benzină/diesel (W463). Mercedes a declarat că îi va oferi o suspensie față cu brațe duble și o suspensie spate cu brațe de tracțiune. Bateria va fi adăpostită într-o carcasă din oțel și învelită într-un compus polimeric întărit cu fibră de carbon pentru a o proteja în timpul deplasărilor off-road și a traversării apelor adânci.

În afară de modurile obișnuite de condus (Eco, Comfort, Sport), va avea modurile Trail, Rock și Sand, plus un mod creeper pentru a merge în off-road la o viteză prestabilită. Un alt truc de petrecere va fi G-Turn, care este limbajul Mercedes pentru o întoarcere a rezervorului la 360 de grade, după ce ați folosit padelele de schimbare a vitezelor pentru a selecta dacă doriți să mergeți la stânga sau la dreapta.

Acesta va fi construit de Magna Steyr alături de modelul ICE în Graz, Austria. Ziarul german de afaceri Handelsblatt a scris la începutul anului că G-Class electric ar putea fi printre primele modele Mercedes EV care să renunțe la marca "EQ", dar nimic nu este oficial încă.