brand

Noul Mercedes-Benz Clasa E 2024

Noul Mercedes-Benz Clasa E 2024

Clasa E W213 a introdus tot felul de tehnologii atunci când a debutat în 2016, iar noua generație a șasea W214 îi urmează exemplul într-un mod major. Aceasta este ideea pentru Mercedes-Benz Clasa E 2024, care combină un design exterior evolutiv și motoare de tip "carryover" cu un interior revoluționar, plin de ecrane și camere - până la cinci, în funcție de opțiunile selectate.

Este posibil să știți deja o mare parte din ceea ce urmează să vă prezentăm. Mercedes a făcut pasul ciudat de a prezenta în premieră interiorul noii Clase E în februarie, cu fotografii și o listă modestă de caracteristici. Pentru a vă reîmprospăta memoria, Superscreen-ul MBUX este în vigoare indiferent de nivelul de echipare E-Class pe care îl alegeți. Este foarte asemănător cu aspectul standard regăsit în EQE, oferind un afișaj independent pentru șofer, iar ecranul larg se integrează în afișajul central. Sunt oferite două stiluri de afișaj: Sporty este, în mod previzibil, destinat pasionaților de condus, cu multe lumini roșii și un tahometru central, în timp ce Classic este, um, clasic.

Pentru cei care aleg pachetul opțional MBUX Premium Plus, este inclus un ecran pentru pasager. Acesta este conectat la senzorii de pe scaunul pasagerului și, astfel, se activează doar dacă cineva stă acolo. Ecranul este proiectat pentru a permite pasagerilor o vedere completă, blocând-o în același timp față de șofer, asigurându-se că nu există nicio distragere suplimentară a atenției în timpul călătoriei.

Noul Mercedes-Benz Clasa E 2024

Apropo de distrageri, am menționat până la cinci camere pentru interiorul Clasei E. Doar una este standard - o cameră mono care monitorizează șoferul pentru a se asigura că ochii sunt pe drum. Un aranjament de cameră stereo adaugă o altă cameră de monitorizare a șoferului la afișajul instrumentelor de bord pentru a ajuta cu sistemele avansate de asistență a șoferului, în timp ce o cameră de gesturi în panoul de comandă de deasupra capului face parte din funcția MBUX Interior Assistant. De asemenea, sunt disponibile două camere RGB, una fiind o cameră de bord, iar cealaltă fiind camera selfie menționată anterior. Da, este un lucru real despre care Mercedes spune că poate fi folosit pentru întâlniri Zoom în timp ce se află pe drum. Sau, mai degrabă, parcată în siguranță în afara drumului.

Există, de asemenea, un afișaj 3D opțional pentru șofer care folosește un efect stereoscopic. Practic, ochiul stâng și cel drept văd pixeli diferiți pe ecran, dând o senzație de adâncime la fel ca acele fotografii stereoscopice ciudate la care trebuie să încrucișezi ochii pentru a te uita. Și mai există și funcția opțională Active Ambient Lighting, care permite ca luminile LED din interior să se sincronizeze cu muzica difuzată de sistemul audio Burmester. Deci, da, se întâmplă multe aici.

Mercedes spune că noua Clasa E se bazează mai mult pe software decât pe hardware, iar pentru ca acest lucru să fie viu pentru dumneavoastră, sedanul rulează un nou sistem informatic unic care, printre altele, aduce o compatibilitate sporită pentru aplicațiile terților. La lansare, cumpărătorii pot avea aplicații de divertisment, cum ar fi jocul Angry Birds, aplicații de videoconferință precum Webex sau Zoom, sau pot căuta pe internet prin intermediul browserului Vivaldi. Și da, este inclusă și platforma video TikTok, pentru atunci când aveți nevoie să vedeți un videoclip amuzant sau să încărcați ceva sălbatic pentru cei care vă urmăresc. Și toate acestea se adaugă la funcțiile legate de vehicul, cum ar fi controlul climatizării, poziția scaunelor, oglinzile retrovizoare, performanța și navigația.

Pentru a-i ajuta pe șoferi să se descurce cu toate funcțiile Clasei E, Mercedes și-a îmbunătățit sistemul de comandă vocală. Atunci când doar o singură persoană se află în mașină, nu mai este nevoie de cuvântul cheie "Hey Mercedes" pentru a porni o comandă. În plus, Clasa E utilizează un sistem avansat de inteligență artificială care va învăța în timp rutinele șoferului și le va implementa automat. De asemenea, proprietarii de E-Class pot utiliza rutine preinstalate sau pot crea altele noi, de la setări specifice ale climatizării la preferințe de iluminare și multe altele.

Noul Mercedes-Benz Clasa E 2024

Cu atât de multă tehnologie la interior, s-ar putea uita că aceasta este de fapt o mașină. Forma familiară cabină-spate din spate a Clasei E rezistă, deși veți regăsi influența EQ în partea din față, cu panoul negru lucios care conectează farurile LED standard. O grilă puțin mai mare se află în mijloc, conturată fie în crom, fie cu lumini de rulare LED opționale. De asemenea, opțional, există lumini digitale cu funcție de proiecție, iar în spate, luminile spate cu LED-uri îngrijite conțin elemente de stea cu trei vârfuri. Mânerele ușilor sunt standard, iar dimensiunile roților variază între 18 și 21 de inci.

Dedesubt, Clasa E câștigă o direcție spate opțională care poate roti roțile cu până la 4,5 grade la viteze mai mici de 60 km/h. Mercedes spune că acest lucru este suficient de bun pentru a tăia aproape un metru din cercul de întoarcere al sedanului. La viteze mai mari, roțile din spate se pot roti cu până la 2,5 grade pentru un plus de stabilitate, manevrabilitate și performanță. Este disponibil cu pachetul opțional Technology, care adaugă și sistemul de suspensie pneumatică Airmatic cu amortizare reglabilă continuu. De asemenea, menține mașina la nivel, iar la viteze de peste 120 km/h, coboară Clasa E cu puțin peste jumătate de centimetru pentru o mai bună eficiență și un centru de greutate mai jos.

Sub capotă, veți găsi (aproape) aceleași motoare folosite pentru Clasa E ieșită. E 350 are în continuare un motor turbo de 2,0 litri cu patru cilindri, deși câștigă un mic motor electric pentru a deveni un hibrid ușor. Puterea este evaluată la 255 de cai putere și un cuplu de 400 Nm, deși este disponibilă o putere suplimentară de 20 CP cu o funcție de amplificare. Turbo I6 al lui E 450 este tot un sistem mild hybrid, deși puterea ajunge la 375 CP. Motorul cu șase cilindri generează un cuplu de 369 lb-pi și, la fel ca și cel cu patru cilindri, este disponibilă o funcție de amplificare de 20 CP.