brand

Mașinile electrice vor fi mai ieftin de construit decât mașinile cu ardere internă până în 2027

Mașinile electrice vor fi mai ieftin de construit decât mașinile cu ardere internă până în 2027

Potrivit lui Pedro Pacheco, vicepreședinte al departamentului de cercetare la Gartner, mașinile electrice (EV) vor fi mai ieftine de construit decât mașinile cu ardere internă (ICE) până în 2027. Motivul constă în tehnici noi de fabricație și costuri mai mici ale bateriilor.

Deși costurile bateriilor sunt în scădere, costurile de producție vor scădea și mai rapid datorită inovațiilor precum "gigacasting". Această tehnică constă în turnarea unor secțiuni mari ale mașinii ca o singură piesă, în loc să se utilizeze zeci de suduri și agenți de lipire. Tesla, pe care Pacheco și alți experți o menționează ca lider în reducerea costurilor de asamblare, a fost pionier în gigacasting.

"Tesla și alții au privit producția într-un mod radical nou", a declarat Pacheco pentru Automotive News Europe miercuri, înainte de lansarea unui nou raport de la Gartner.

Ritmul de adoptare a EV-urilor a încetinit într-o serie de piețe cheie, inclusiv SUA și Europa, iar experții spun că va fi crucial pentru producătorii auto să lanseze modele mai ieftine. Pacheco a spus că gigacastingul poate reduce costul caroseriei albe cu "cel puțin" 20 la sută. Alte economii pot veni din folosirea pachetului de baterii ca element structural, a spus el.

Costurile bateriilor au fost în scădere de ani de zile, a spus el, dar scăderea costurilor de asamblare este un "factor surpriză" care va aduce EV la paritate cu mașinile ICE mai repede decât se credea, a spus el.

"Ajungem la acest punct de basculare mai devreme decât ne așteptam", a spus Pacheco. Platformele EV dedicate le-au oferit producătorilor auto libertatea de a proiecta linii de asamblare care sunt potrivite caracteristicilor lor, inclusiv un tren de rulare mai mic și un podea plată a bateriei. În contrast, platformele "multienergie" impun limitări pentru că trebuie să fie capabile să găzduiască un rezervor de benzină sau un spațiu pentru un motor/transmisie, a spus el.

Dacă și când aceste economii se vor traduce în prețuri mai mici în showroom depinde de producător, a spus Pacheco, deși paritatea de preț între modelele electrice comparabile și modelele ICE, în medie, ar trebui să fie atinsă până în 2027. Noii veniți, cum ar fi BYD și Tesla, își permit să reducă prețurile pentru că costurile lor sunt suficient de mici pentru a o face fără a le afecta prea mult linia de jos, a spus el.

Gartner încă prognozează o creștere puternică a vânzărilor de EV, cu jumătate din toate mașinile vândute în 2030 fiind complet electrice. Dar Pacheco a spus că piața se îndreaptă spre o perioadă de "supraviețuire a celui mai potrivit" în comparație cu o "goană după aur" anterioară pentru producătorii de EV.

El a descris anul 2024 ca un an de tranziție pe piața EV europeană, cu companii chinezești precum BYD și MG care își construiesc rețelele de vânzări și gamele, în timp ce producătorii auto tradiționali precum Renault și Stellantis vor lansa modele mai ieftine.

"Se întâmplă multe lucruri care s-ar putea să nu afecteze neapărat vânzările, dar se pregătesc pentru ceva mult mai mare", a spus el.

Un număr de startup-uri EV de profil înalt au întâmpinat dificultăți în ultimul an, inclusiv Nio, care continuă să înregistreze pierderi uriașe; Polestar, a cărei acțiune a scăzut puternic de când a devenit publică; și Lucid, care și-a redus previziunea de producție pentru 2024 cu 90 la sută. Alți în dificultate includ Fisker, care se află în discuții cu Nissan, și HiPhi, care a suspendat recent operațiunile timp de șase luni.

Gartner prezice că 15 la sută dintre companiile de pe lanțul de valoare EV care au fost înființate în ultimul deceniu vor da faliment, în special cele care depind de investițiile externe continue pentru a continua operațiunile.

"Ne îndreptăm spre o nouă fază în care BEV nu se pot vinde pe stimulente sau beneficii de mediu", a spus el. "Trebuie să fie un produs excelent din toate punctele de vedere în comparație cu un ICE."

În concluzie, evoluția tehnologiei și inovațiile de producție ne conduc spre un viitor în care mașinile electrice vor fi mai accesibile decât cele cu ardere internă. Acest lucru nu va influența doar economia globală, ci și mediul, ceea ce face din acest subiect unul extrem de relevant și atractiv pentru publicul larg.