Lexus nu renunță la berline, deoarece cererea încă există
Pentru prima dată în istorie, SUV-urile au reprezentat peste 50% din totalul mașinilor vândute în Europa în prima jumătate a anului 2023, potrivit cercetătorului de piață Dataforce. Clienții continuă să fie îndrăgostiți de vehiculele utilitare sport de toate formele și dimensiunile, în detrimentul stilurilor de caroserie altădată tradiționale. Bunul și vechiul sedan ar trebui să fie unul dintre ele, dar Lexus crede că este încă relevant pe unele piețe, în ciuda obsesiei pe care mulți oameni o au cu SUV-urile.
Vorbind cu revista australiană Drive, șeful mărcii Lexus la nivel global, Takashi Watanabe, a recunoscut că cererea pentru sedanuri este în scădere. Cu toate acestea, el crede că există încă destui oameni care le cumpără pentru a justifica dezvoltarea de noi mașini cu trei cutii: "Continuăm să vedem o piață (pentru sedanuri)... și continuăm să acordăm importanță și să ne concentrăm pe sedanuri".
Sedanurile rămân deosebit de populare în China, unde modelul ES reprezintă jumătate din totalul livrărilor Lexus. Cu toate acestea, șefii companiei au subliniat faptul că preferințele în cea mai populată țară din lume (sau este India?) se schimbă rapid, iar ceea ce este popular astăzi ar putea să nu mai fie în grații în câțiva ani. Ținând cont de acest lucru, șeful diviziei de lux de la Toyota spune că planificarea globală a produselor ar putea fi completată de mașini axate pe China și chiar de modele dezvoltate special pentru această piață.
Atunci când Lexus a prezentat o serie de modele la sfârșitul anului 2021, acest Electrified Sedan a fost unul dintre ele, probabil anticipând un model pur electric asemănător cu IS. A existat, de asemenea, o mașină de mărimea Toyota Camry cu motoare cu combustie, împreună cu o pereche de break-uri și chiar o decapotabilă cu patru locuri. Acest lucru demonstrează că viitoarea gamă nu va fi dominată de SUV-uri, presupunând că toate aceste concepte vor ajunge într-o zi în producție.
Lexus a mai spus că un pick-up complet electric nu este complet exclus, deoarece ar putea apărea dacă va exista suficientă cerere. Portofoliul său va fi completat de un succesor spiritual al lui LFA ca supercar electric cu o cutie de viteze manuală, cu direcție prin cablu, frână prin cablu și tracțiune integrală.