SUV-ul electric Kia EV5 din 2025 a fost dezvăluit în China
SUV-ul compact electric Kia EV5, al treilea vehicul electric al mărcii bazat pe arhitectura E-GMP, a fost dezvăluit în China.
Fotografiile publicate de Ministerul Industriei și Tehnologiei Informației (MIIT) și preluate de CarNewsChina dezvăluie în totalitate designul exterior al lui EV5, deși trebuie spus că vehiculul pe care îl vedeți în fotografii este destinat pieței chineze. Cu toate acestea, Kia EV5 ar trebui să arate în mare parte la fel și pe alte piețe.
În mod remarcabil, modelul de serie arată foarte asemănător cu Concept EV5 dezvăluit în martie, cu doar modificări minore, cum ar fi adoptarea oglinzilor laterale tradiționale, mânerele ușilor la același nivel - conceptul nu avea mânere vizibile -, jante mai mici și faruri și stopuri ușor revizuite.
Apropo de jante, deși păstrează același design văzut pe concept, acestea au dimensiuni de 18 sau 19 inci, față de 21 de inci în cazul studiului.
Din punct de vedere al designului, EV5 este mai apropiat de Kia EV9 decât de EV6, adoptând un stil de caroserie SUV vertical în loc de un aspect de hatchback supraînălțat, precum EV6. Arată ca o versiune redimensionată a modelului EV9, ceea ce, în multe privințe, este.
Ambele modele utilizează platforma E-GMP dedicată EV, dar EV5 este mai mic, putând găzdui cinci pasageri pe două rânduri de scaune în loc de șapte pe trei rânduri. Potrivit informațiilor împărtășite pe site-ul MIIT, Kia EV5 are o lungime de 181,7 inci, o lățime de 73,8 inci și o înălțime de 67,5 inci, cu un ampatament de 108,2 inci.
Acest lucru îl face aproximativ la fel de lung și de lat ca și Kia EV6, deși este semnificativ mai înalt și are un ampatament mai scurt cu 16 inci. Fotografiile nu arată interiorul, dar habitaclul modelului de producție este probabil mai puțin futurist decât cel pe care l-am văzut pe concept.
Dosarul MIIT dezvăluie, de asemenea, că Kia EV5 dispune de o baterie LFP (litiu-fosfat de fier-fosfat) Blade de la filiala BYD Xiangyang Fudi Battery Co (FinDreams), care alimentează un motor electric montat în partea din spate, evaluat la 215 cai putere (160 kilowați) și un cuplu de 310 Nm. Nu au fost publicate detalii despre o variantă AWD cu două motoare, dar este greu de imaginat că Kia nu o va oferi mai târziu.
Este demn de remarcat faptul că versiunea de peste ocean a Kia EV5 ar putea să nu aibă o baterie LFP; The Korean Car Blog a raportat anterior că EV5 va primi un pachet NMC de 82 de kilowați-oră în afara Chinei, care ar permite o autonomie de până la 600 de kilometri.
Kia EV5 va fi produs în China de către societatea mixtă Kia-Yueda la uzina sa din Yancheng. Vehiculele fabricate acolo vor fi vândute în China și exportate pe anumite piețe, Kia-Yueda declarând anterior că EV5 este primul său EV global fabricat în China.
EV5 va debuta oficial pe 25 august, la Salonul Auto de la Chengdu, dar pre-vânzările vor începe în noiembrie.