Primele imagini oficiale cu noul Kia EV9 2024
Pe măsură ce constructorii de automobile se avântă în lumea vehiculelor electrice, am văzut crossovere compacte și sedanuri de lux și chiar câteva camionete. Deși există încă o mulțime de segmente fără oferte complet electrice, cea mai surprinzătoare ar putea fi lipsa crossoverelor cu trei rânduri de la mărcile mainstream.
Intră în scenă Kia EV9 din 2024, care renunță la abordarea conservatoare a mărcii sud-coreene de ultimă oră a noilor segmente pentru o scufundare a lebedei de tip early adopter. Deși Kia nu împărtășește încă detalii tehnice despre primul său EV cu trei rânduri de scaune - căutați toate acestea spre sfârșitul lunii martie, când Kia planifică un debut digital pentru EV9 - compania a invitat presa la Seul, Coreea de Sud, pentru a vedea un prototip în mărime naturală care poartă designul de producție finalizat.
Parchează EV9 2024 lângă conceptul de la Salonul Auto de la Los Angeles din 2021 și este greu de observat ce s-a schimbat în marșul spre producție. Marginile sunt mai moi, pasajele roților mai substanțiale, iar farurile cresc în locul modelului reflectat regăsit pe concept - dar forma, stilul, esența de bază a conceptului EV9 își croiește drumul aproape nestingherit spre mașina de producție. Există chiar și o evoluție a tradiționalului nas de tigru Kia Tiger Nose, numită "Digital Tiger Face". Digital Tiger Face!
Motivul de design se întinde pe toată lățimea planșei de bord, făcând legătura între farurile subțiri și verticale, care împrumută foarte mult atât de la concept, cât și de la modelul de serie Telluride. Există, de asemenea, o linie de centură dreaptă ca o săgeată, care se ridică brusc odată ce trece de portiera din spate, linii triunghiulare care formează marginile anterioare și posterioare ale pasajelor roților din față și, respectiv, din spate, precum și modele de roți intens geometrice. În special, jantele bloc sunt un punct de atracție - mașina din galerie prezintă un motiv pătrat, dar Kia ne-a arătat și un EV9 cu un design mai triunghiular, precum cel găsit pe concept. În același timp, designul farurilor spate este practic identic cu cel al conceptului, în timp ce hayonul cu clapetă imită, de asemenea, mașina de prezentare.
Din punct de vedere funcțional, cea mai mare pierdere este reprezentată de ușile sinucigașe din spate - EV9 de serie adoptă un aranjament mai convențional. Cu toate acestea, atât asemănarea cu conceptul, cât și inspirația de la Telluride cu motor pe benzină sunt surprinzătoare. EV9 renunță cu adevărat la puține lucruri în timp ce se îndreaptă spre producție.
Habitaclul adoptă o abordare la fel de evoluată față de concept. Tabloul de bord folosește spațiul negativ pentru a integra mai bine carcasa display-ului în formă de placă plutitoare (care include două ecrane de 12,3 inchi), ea însăși un rafinament a ceea ce Kia atașează de câțiva ani pe mașinile sale de serie. Tabloul de bord în formă de raft ascunde, de asemenea, butoanele tactile-capacitive pentru navigarea pe ecranul de infotainment. Un spațiu deschis în fața consolei centrale subliniază spațiul și podeaua plată oferite de arhitectura electrică.
Prototipul de producție găzduiește scaunele căpitanului de pe al doilea rând, cu o întorsătură. Acestea se pot roti la 180 de grade pentru a fi orientate spre spate, facilitând astfel socializarea cu pasagerii de pe rândul al treilea. Scaunele se rotesc, de asemenea, cu 90 de grade spre exterior, ceea ce face ca încărcarea și descărcarea să fie ceva mai ușoară. Între timp, cel de-al treilea rând este suficient de spațios pentru un adult în călătoriile mai scurte (nu spre deosebire de actualul Telluride).
După cum am spus, Kia nu împărtășește niciun detaliu tehnic despre EV9, cu excepția faptului că recunoaște că platforma E-GMP este la baza acestuia. Cu toate acestea, cu aceste informații, putem face câteva presupuneri sigure. În primul rând, EV9 va dispune atât de o arhitectură de 400, cât și de una de 800 de volți, ceea ce va permite viteze rapide de încărcare în curent continuu. Ar trebui să fie disponibile modele cu două motoare și cu un singur motor, în timp ce dimensiunea crescută a EV9 ar putea permite utilizarea unei baterii mai mari.