brand

Noul Jeep Wrangler 2027 va fi complet electric și mai capabil ca niciodată

Noul Jeep Wrangler 2027 va fi complet electric și mai capabil ca niciodată

Marșul Jeep către electrificarea completă câștigă tot mai mult ritm. Micul Avenger complet electric a sosit în Romania în acest an și va fi urmat de marele și luxosul Wagoneer S și de Jeep Recon, inspirat de Wrangler - ambele fiind așteptate să fie dezvăluite în 2024.

Cu toate acestea, șeful Jeep, Christian Meunier, a confirmat acum că viitoarea generație Wrangler - simbolul off-road al firmei - nu numai că va fi complet electrică, dar va fi și mai capabilă în afara asfaltului decât mașina actuală.

În trecut, Jeep a sugerat perspectiva unui Wrangler complet electric, cu conceptele Magneto construite pentru Jeep Safari anual de Paște. Dar aceasta este prima dată când compania a oferit mai multe detalii despre mașină și - mai important - despre capacitatea sa off-road. Vorbind în exclusivitate pentru Auto Express, Meunier a explicat unde se va situa noul model pe faimoasa scală Trail Rating a mărcii, bazată pe cinci atribute off-road cheie: tracțiune, trecere prin apă, manevrabilitate, articularea roților și garda la sol.

"Trail Rating este o scară de la 10", a explicat Meunier. "La 10 este Wrangler Rubicon cu două uși - Wrangler Rubicon cu cinci uși este la nouă. Noi începem de la patru pentru Renegade cu Trail Rating." Cu toate acestea, Meunier are planuri de a face Jeep-urile și mai capabile. "Vreau să împing asta la 12", ne-a spus el. "Lucrăm cu inginerii la asta.

"Cu următoarea generație de Wrangler vrem să împingem Trail Rating la 12. Electrificarea nu ne împiedică să facem nimic când vine vorba de off-roading", a declarat șeful Jeep. Iar proprietarii de Jeep îmbrățișează electrificarea, după cum a explicat Meunier. "În primul trimestru, 38% din toate Wrangler-urile pe care le-am vândut au fost modele [electrificate] 4xe", a spus el. "Iar până la sfârșitul acestui an, pariez că va fi mai mult de 50 sau 60 la sută. Acest lucru nu se datorează faptului că oamenii sunt forțați; atunci când îl testează, înțeleg că pot parcurge 20 sau 25 de mile cu energie electrică și că pot merge mai puțin la benzinărie", a spus el.

Pe măsură ce marca americană se îndreaptă spre electrificarea completă a gamei sale, Meunier i-a asigurat pe fanii Jeep că alimentarea cu baterii nu va însemna mai puține capacități off-road - dimpotrivă, dimpotrivă.

"Lucrul grozav în legătură cu electrificarea este că face un Jeep mai capabil", a spus Meunier. "Ne oferă un cuplu mai mare; îl face mai lin și mai precis.

"Apoi, arhitectura din jurul său, sistemul de suspensie, puntea pe care o vei folosi, poate fi orice - o punte solidă sau o suspensie independentă."

Este de așteptat ca un nou Wrangler să folosească platforma STLA Large all-electric a companiei-mamă Stellantis, la fel ca și Jeep Recon, deja confirmat. Cu toate acestea, va exista o diferență clară în ceea ce privește capacitatea off-road, potrivit lui Meunier.

"Jeep Recon va avea un calificativ Trail Rated șase pe traseul Rubicon, ceea ce este foarte dur - șase este foarte bun", a declarat Meunier. "Există capacitatea [pentru Recon] de a merge până la opt cu câteva modificări".

Cu un Wrangler ușor modernizat abia dezvăluit la Salonul Auto de la New York, iar Wagoneer S, Recon și un model de dimensiuni medii complet electric (gândiți-vă la Jeep Compass) deja confirmat, așezat pe platforma STLA Medium, de asemenea confirmat de marcă, este puțin probabil să vedem Wrangler-ul complet electric dezvăluit cel mai devreme până în 2027.