Germania va ajusta obiectivul privind stațiile publice de încărcare, deoarece oamenii își încarcă vehiculele electrice acasă
Schimbarea evidențiază provocarea cu care se confruntă multe țări europene atunci când planifică infrastructura publică pentru a încuraja transportul electric.
Germania renunță în mod discret la obiectivul de a avea un milion de stații de încărcare a mașinilor electrice pe străzi și în supermarketuri până în 2030, deoarece a devenit clar că oamenii preferă să se alimenteze acasă.
Un purtător de cuvânt al Ministerului Transporturilor din această țară - condus de Partidul Liberal Democrat, favorabil mediului de afaceri - a declarat că obiectivul este în continuare o politică oficială, dar persoane familiare cu gândirea guvernului au declarat că oficialii au recunoscut că nu va fi urmărit.
Obiectivul, stabilit în 2021 ca parte a tratatului coaliției de guvernare, nu reflectă progresele tehnologice și schimbarea preferințelor și ar risca să se construiască încărcătoare publice care să fie puțin folosite, potrivit persoanelor respective.
Germania are aproximativ 85.000 de stații de încărcare accesibile publicului, iar aproape o cincime dintre acestea sunt clasificate ca puncte de încărcare rapidă. Însă șoferii din cea mai mare economie europeană aleg să aibă încărcătoare auto acasă, existând aproximativ 10 instalații private pentru fiecare punct de conectare public. Aceasta este o pivotare la care guvernul nu se aștepta.
Schimbarea evidențiază provocarea cu care se confruntă multe țări europene atunci când planifică infrastructura publică pentru a încuraja transportul electric. Obiectivul de 1 milion, întărit într-un plan general în octombrie, a fost inițial consacrat în tratatul coaliției guvernamentale după ce s-a făcut lobby din partea industriei auto din țară, potrivit a două persoane familiare cu această chestiune, care ar urma să beneficieze de o rețea de încărcare mai largă.
"În ansamblu, instalarea infrastructurii de rețea în teren și semnarea ei înainte de termen poate fi destul de dificilă", a declarat Ryan Fisher, analist în domeniul infrastructurii de încărcare la BNEF, care estimează că Germania ar avea nevoie de aproximativ 450.000 de puncte de încărcare până la sfârșitul deceniului. "Dacă ați ajunge la 1 milion, ați ajunge să aveți prea multe, dar numărul de încărcătoare rapide contează pentru a determina de câte aveți nevoie în general."
Obiectivul s-a bazat pe un studiu pentru 2020, care a implicat actori relevanți din industria auto, sectorul energetic, știință și politică. Cu toate acestea, raportul a considerat că este nevoie de un milion de puncte de încărcare doar într-unul dintre cele patru scenarii pe care le-a evaluat, celelalte indicând nevoi mai mici. Când a fost contactat de Bloomberg News, lobby-ul auto german VDA a subliniat că și alte părți interesate au contribuit la calcularea acestui număr.
"Obiectivul nu ia în considerare evoluțiile enorme atât pe partea de vehicule, cât și pe partea de stații de încărcare, fiind astfel depășit din punct de vedere tehnologic", a declarat Kerstin Andreae, președinta grupului de lobby pentru energie BDEW, care a contribuit la studiul de atunci.
O rețea mai largă de infrastructuri de încărcare ar putea deveni utilă pe măsură ce prețurile vehiculelor electrice scad, iar proporția proprietarilor de vehicule electrice care nu dispun de opțiuni de încărcare private crește. Dar chiar și un studiu separat realizat în 2020, potrivit căruia Germania are probabil nevoie doar de 440 000 până la 843 000 de puncte de încărcare publice și ar ajunge la limita superioară a acestui interval doar dacă adoptarea de către sectorul privat este lentă.
Ministerul german al economiei nu a dorit să comenteze obiectivul de un milion și a făcut trimitere la Ministerul Transporturilor atunci când a fost contactat de Bloomberg News, care a insistat că "guvernul german își menține obiectivul din acordul de coaliție". Ministrul Transporturilor, Volker Wissing, a făcut anterior presiuni pentru politici care favorizează interesele producătorilor auto, iar producătorii auto solicită în prezent guvernelor din Europa să extindă infrastructura de încărcare care să îi ajute să stimuleze vânzările de mașini electronice.
"Este important să revizuim acest obiectiv din nou și din nou, mai ales în lumina evoluțiilor tehnice", a declarat Stefan Gelbhaar, purtător de cuvânt al politicii de transport a grupului parlamentar al Verzilor.