brand

Vehiculele electrice conduc înmatriculările de mașini noi în Europa în luna aprilie

Vehiculele electrice conduc înmatriculările de mașini noi în Europa în luna aprilie

Luna trecută, înmatriculările europene de autoturisme noi au totalizat 960.191 de unități - o creștere de 16%, marcând a noua lună consecutivă de creștere. Felipe Munoz, analist global la JATO Dynamics, a comentat: "Aceste rezultate sunt direct legate de atenuarea presiunilor din lanțul de aprovizionare, care a crescut disponibilitatea mașinilor noi. În plus, cererea a continuat să crească ca răspuns la impulsul dat de producătorii de echipamente originale de a-și lărgi oferta de vehicule electrice."

Rezultatele pozitive de luna trecută se datorează în mare parte cererii tot mai mari de BEV-uri (vehicule electrice cu baterii). Conform datelor JATO Dynamics pentru 28 de piețe europene, aceste vehicule au reprezentat 13% din volumul total - o creștere de aproape trei puncte procentuale față de aprilie 2022. Munoz, a continuat: "Tesla și MG au alimentat creșterea BEV-urilor luna trecută. Consumatorii par să răspundă bine la ofertele competitive mai largi și la ofertele bune prezentate de cei doi producători de echipamente originale."

Grupul Volkswagen a condus clasamentul BEV cu o creștere a înmatriculărilor de 98%, până la aproape 31.900 de unități - mai mult decât dublu față de cele 14.200 de unități înregistrate de Tesla - în creștere cu 865%. Stellantis a urmat pe locul al doilea, dar a pierdut teren din cauza unei creșteri semnificativ mai mici a volumelor BEV, de doar 5%. Geely, și restul producătorilor chinezi la un loc, au avut, de asemenea, performanțe bune, înregistrând un total de 8.334 și, respectiv, 7.114 unități.

Stellantis, Volkswagen Group și Geely au fost, de asemenea, lideri în ceea ce privește înmatriculările de PHEV-uri (vehicule electrice hibride plug-in). Cererea pentru aceste vehicule a rămas stabilă, cu un total de 71.960 de unități înregistrate.

Luna trecută, vehiculele fabricate în China au reprezentat doar 3,4% din toate înmatriculările de vehicule noi, cu un total de aproape 32.000 de unități. Această cifră include vehiculele produse de producătorii chinezi și vehiculele produse de producătorii occidentali în China, cum ar fi BMW iX3, Smart #1, Polestar 2, Dacia Spring și Citroën C5 X.

Munoz, a comentat: "Spre deosebire de narațiunea emergentă, producătorii auto din China câștigă tracțiune mai puțin rapid decât au prezis mulți. În timp ce analiștii anticipau un deznodământ mai dramatic al cererii, rămâne nevoie de o mai mare conștientizare și de schimbarea percepțiilor pentru ca aceste vehicule să devină populare în rândul consumatorilor."

Luna trecută, înmatriculările de SUV-uri au totalizat puțin peste 492.000 de unități pentru a atinge o cotă de piață record de 51,3% - o creștere de 0,7 puncte procentuale în comparație cu aprilie 2022. Volkswagen Group, Stellantis și Hyundai-Kia au dominat segmentul. Clasamentul modelelor SUV a fost condus de Volkswagen T-Roc, Toyota Yaris Cross, Dacia Duster, Kia Sportage și Hyundai Tucson.

Dacia Sandero conduce detașat

Dacia Sandero a condus clasamentul general al modelelor, cu aproape 18.700 de unități - o creștere de 44%. Hatchback-ul a fost cea mai înmatriculată mașină în Belgia și Irlanda și a doua cea mai înmatriculată în Portugalia și Spania. Dacia a înregistrat, de asemenea, o creștere de 147% a înmatriculărilor modelului Jogger, cu un total de 7.237 de unități, ceea ce a sporit volumul total al mărcii cu 44%.

Mai jos în clasament, Tesla Model Y a ocupat locul 17 cu 10.600 de unități înmatriculate, păstrându-și poziția de cel mai înmatriculat vehicul din acest an. Înmatriculările modelului MG ZS au crescut cu 125%, ajungând la 6.930 de unități, în timp ce Volkswagen ID.4 și Renault Megane au crescut cu 125% și, respectiv, 157%.

Dintre cele mai recente lansări, Renault a înmatriculat 6.135 de unități ale modelului Austral, în timp ce MG a înregistrat 4.174 de unități ale modelului MG 4 - al șaselea cel mai bine vândut BEV în aprilie. Alfa Romeo a înregistrat 3.235 de unități ale modelului Tonale, reprezentând 71% din volumul total al mărcii. BMW a înregistrat 2.355 de unități ale modelului iX1 - al doilea cel mai bine vândut BEV al mărcii, după i4.