brand

Mercedes-Benz va lansa o versiune Shooting Brake pentru noul CLA

Mercedes-Benz va lansa o versiune Shooting Brake pentru noul CLA

Mercedes-Benz se pregătește pentru o ofensivă masivă în categoria de compacte, cu lansarea unei versiuni Shooting Brake pentru noul CLA, precum și succesorii cu accent pe electricitate pentru modelele GLA și GLB. Aceste modele au menirea de a se alătura versiunii de producție a elegantului Concept CLA, așteptat să ajungă în 2024 cu o autonomie electrică de până la 750 de kilometri.

Directorul Mercedes-Benz, Ola Källenius, a declarat că noul CLA va fi unul dintre cele patru modele compacte care vor utiliza noua platformă Mercedes Modular Architecture (MMA). Aceasta înlocuiește arhitectura MFA a firmei, care a fost dezvoltată pentru mașini cu motor cu combustie internă și apoi adaptată pentru vehiculele electrice (EV).

Noua platformă a fost concepută cu accent pe trenurile de rulare electrice și are capacitatea de a accepta diferite tipuri de motoare și configurații de acționare. De asemenea, utilizează o arhitectură de 800V care poate permite o încărcare mai rapidă și diferite tipuri de chimie a bateriilor. Cu toate că este o platformă orientată inițial spre EV, MMA poate încă sprijini motoarele cu combustie internă și CLA va fi lansat cu o alegere de ambele tipuri de trenuri de rulare.

Aceasta va oferi Mercedes ceea ce Källenius numește "flexibilitate strategică" în timp ce se îndreaptă către o gamă completă fără emisii.

Cele patru modele noi vor marca o revizuire majoră a gamei compacte a firmei, în care actuala Clasa A și Clasa B nu vor fi înlocuite direct - noul CLA devenind mașina de bază a Mercedes.

Cu toate acestea, directorul de vânzări, Britta Seeger, a confirmat că compania este angajată în segmentul compact, spunând "ne vom adapta oferta". Ea a adăugat: "Este vorba de a găsi clienții potriviți în toate segmentele. Așa cum avem de la Clasa A la S, și în viitor de la CLA la S, dorim să avem cele mai bune produse în fiecare segment."

Notabil este că Concept CLA are o serie de elemente care vor fi utilizate nu doar în cele patru modele compacte noi, ci în întreaga gamă EV a Mercedes. Acestea includ caracteristici cheie de design, cum ar fi noile lumini de zi care încorporează steaua cu trei puncte a companiei, și zona frontală a grilei revizuită. Cu toate acestea, șefii Mercedes au jurat că fiecare model va avea și propria sa identitate.

O prioritate va fi de a împinge modelele mai sus pe piață, prin tragerea de concepte de design de lux și de patrimoniul bogat al Mercedes. Källenius a menționat un accent pe maximizarea "dorinței" modelelor, spunând: "Ne dedicăm construirii Mercedes-urilor EV - în loc de doar EV-uri de la Mercedes."

Seeger a adăugat: "Ceea ce aducem mașinii este ADN-ul Mercedes. Știm că pentru clienții interesați de Mercedes, motivele principale sunt designul exterior, designul interior, siguranța, inovația și confortul."

Shooting Brake-ul CLA de generație viitoare va fi, la fel ca generația existentă, bazat îndeaproape pe versiunea sedan - și este probabil să fie una dintre primele break-uri compacte de lux electrice care va ajunge pe piață.

Va avea o gamă de modele similară cu CLA-ul regulat, inclusiv ceea ce se preconizează a fi o alegere între o baterie LFP de 58kWh și o opțiune NMC de 85kWh.

Deși Shooting Brake-ul nu va fi la fel de eficient din punct de vedere aerodinamic ca sedanul CLA - care are un consum mediu de energie revendicat de 5.2mpkWh - maximizarea eficienței sale va fi totuși un obiectiv cheie.

Ca urmare, va adopta principiile aerodinamice similare cu cele ale sedanului care au fost pionierate pe conceptul EQXX, care anul trecut a călătorit de la Stuttgart la Silverstone - 1202 de kilometri - cu o singură încărcare.

O imagine de previzualizare oficială a celor patru modele compacte arată că cele două SUV-uri vor ocupa poziții de piață similare cu mașinile pe care le înlocuiesc. GLA-ul de generație viitoare (pe care EQA-ul electric se bazează în prezent) adoptă un profil de crossover, iar succesorul GLB (EQB) continuă cu o siluetă mai blocantă, mai evident inspirată de 4x4.

Statura mai dreaptă a GLB-ului ar trebui să permită Mercedes să continue să ofere versiunea electrică cu șapte locuri - în prezent o caracteristică unică în segmentul său.

Cele două SUV-uri vor fi cruciale pentru Mercedes, cu Seeger observând că EQA și EQB curente sunt deosebit de populare în Europa. Toate cele patru modele vor avea o gamă de trenuri de rulare cu combustie și EV.

Opțiunile electrice sunt setate pentru a include layout-uri cu tracțiune pe două roți cu motor unic și cu toate roțile cu motor dublu. Mercedes susține că o nouă transmisie electrică cu două viteze, ușoară, care se dezvoltă intern, permite ca 93% din energia din baterie să fie livrată roților - făcând-o de aproximativ de două ori mai eficientă decât o mașină cu motor cu combustie internă.

De asemenea, vor exista versiuni de performanță AMG ale celor patru modele noi. Deși nu au fost încă eliberate detalii despre acestea, este probabil să prezinte creșteri semnificative de putere și setări ale șasiului ajustate pentru a oferi dinamica și performanța îmbunătățită.

Pe lângă unitatea sa internă concentrată pe eficiență, Mercedes colaborează cu firma britanică Yasa la un motor electric axialflux, care a fost prezentat în conceptul supercar One-Eleven.

Tehnologia este revendicată a oferi o densitate crescută de putere și de cuplu, alături de beneficii semnificative de ambalare.

Este în curs de dezvoltare pentru producția la scară largă de Mercedes, deși nu este încă clar dacă va fi utilizat în modelele compacte cu emblema Benz sau va fi rezervat pentru modelele Mercedes-AMG independente care vor folosi platforma AMG.EA dedicată viitoare.

Tehnologia va avea un rol vital în centrarea modelelor de bază pe piața de lux, în special prin ultima utilizare a sistemului de operare MB.OS al firmei și a infotainmentului.

Källenius a promis că acest lucru va permite o "experiență fundamental îmbunătățită a clientului", care va include sisteme avansate de asistență la conducere care în mod tradițional nu au fost oferite pe modelele de bază.

Conceptul CLA include de asemenea o nouă versiune a MBUX Superscreen, oferit în modele mai mari precum EQE și EQS, inclusiv opțiuni conectate precum streaming video pentru pasagerul din față în timp ce mașina este în uz.