Test drive: Am testat noul BMW X1 xdrive 23d și am descoperit că Mercedes Benz GLA are un rival de temut

Test drive: Am testat noul BMW X1 xdrive 23d și am descoperit că Mercedes Benz GLA are un rival de temut

La câte variante avem pe piața auto și la câte multe alte lansări spectaculoase sunt programate pentru 2023, chiar nu putem spune că nu putem testa și găsi ceva care să fie pe placul nostru, indiferent de buget.

Dar…un BMW rămâne un BMW.

Credem că sunt puțini șoferi care nu și-ar dori măcar o dată în viață să conducă un model propus de marca bavareză. Design atrăgător, motoare puternice, tehnologie avansată, plus un anumit statut pe care ți-l oferă această marcă, sunt cu siguranță ingredientele potrivite pentru acea ”mașină a visurilor”.

Și tocmai de aceea am testat și noi, echipa cautimasina.ro, un model de la BMW. De data aceasta, am condus un BMW X1 xdrive 23d, pentru că tot se poartă SUV-urile de dimensiuni mai reduse, perfecte pentru oraș, pentru familii sau pentru cei singuri cărora le plac mașinile puternice dar spațioase și confortabile în același timp.

Bugetul pentru varianta testată de noi se încadrează undeva la vreo 48.000 de euro și ok, suntem de acord, că poate nu toată lumea vrea să investească atât într-o mașină…dar, am găsit și soluția: de data aceasta nu am luat o mașină de test din showroom, ci am închiriat-o de la Bavaria Mobility pentru a ne bucura mai multe zile de plăcerea de a conduce un BMW.

Deci, dacă vrei să experimentezi cum este să conduci mașini spectaculoase marca BMW pe care nu vrei neapărat să le și cumperi sau tocmai dacă vrei să te convingi că un BMW este potrivit pentru tine, te poți baza pe un partener de încredere precum Bavaria Mobility care au oferte extrem de accesibile pentru închirieri la cele mai actuale modele de la această marcă.

Și acum să îți povestim cum au fost zilele petrecute la volanul lui BMW X1 xdrive 23d despre care putem din start să îți spunem că e peste rivalul său Mercedes Benz GLA care este și mai scump pentru cam aceeași variantă de echipare.

BMW X1 este disponibil cu motor cu ardere internă, ca plug-in hybrid sau în versiunea integral electrică și face o treabă excelentă în oricare dintre variante.

La exterior, varianta testată de noi, BMW X1 xdrive 23d, diesel, te întâmpină cu un design cu o structură bine definită, pentru o prezenţă sportivă şi plină de încredere iar ca dimensiuni este asemănător cu un alt SUV extrem de popular printr șoferii din România, Hyundai Tucson.

În zona centrală a secțiunii frontale este amplasată o grilă frontală dublă distinctivă, de mari dimensiuni, care împreună cu farurile adaptive cu LED înguste, ce se prelungesc către flancuri, îi conferă noului X1 respect și determinare.

Din lateral, cu designul monobloc al suprafețelor și al proporțiilor puternice, X1 se prezintă extrem de dinamic, dar asta nu este neapărat o noutate pentru cei de la BMW.

La interior, BMW X1 xdrive 23d impresionează și mai mult de atât: nu numai că spațiul este extrem de generos pentru un SUV ”entry level”, dar este și confortabil, inclusiv pentru pasagerii din spate. La acest punct, rivalii de la Mercedes Benz, modelul GLA, mai au cu siguranță de lucrat, întrucât X1 este cu mult peste.

Datorită noului design și tapițeriei din Sensatec Oyster cu cusături contrastante, scaunele din spate oferă un nivel ridicat de confort.

Mașina dispune de asemenea de foarte multă tehnologiei nouă pe care o primești și la modelele de bază, la fel ca pe echipările de la cele mai scumpe modele de la BMW.

Consola centrală modernă este echipată cu control prin glisare, elemente operative de ultimă generație și chiar sistem pentru încărcare wireless (disponibil ca echipament opțional). De asemenea, prin intermediul BMW Curved Display, ai la dispoziție un ecran tactil și control vocal care este în același timp și interfața pentru BMW iDrive.

Conduci relaxat datorită traseului proactiv sugerat de BMW Maps și poți călători de asemenea cu aplicaţiile tale favorite: sistemul de integrare pentru smartphone al noului BMW X1 este compatibil cu Apple CarPlay şi Android Auto.

Deși mașina este foarte bine dotată din punctul acesta de vedere, putem spune că nouă ne-a luat ceva timp pentru a ne obișnui cu sistemul lor de infotainment. Nu este neapărat un aspect negativ, dar există modele rivale care sunt ceva mai intuitive.

Noul BMW X1 are de asemenea și sisteme inteligente de asistenţă şi dinamica de condus.

Te vei bucura astfel de mai multă siguranţă şi mai mult confort în orice situaţie datorită sistemelor de asistenţă inovative: ai sisteme inteligente de asistenţă oferite în timpul deplasării de Driving Assistant Professional, confort maxim la manevrare datorită Asistentului pentru mersul în marşarier iar asistentul la parcare te ajută ori de câte ori parchezi.

Ce am sesizat ca puncte în ”minus, să le spunem așa, pe lângă faptul, că ne-a luat ceva timp până se ne obișnuim cu sistemul de infotainement, este faptul că la viteze mai mari se simte destul de zgomotos și nu este foarte bine izolat din punct de vedere fonic. (La un așa interior luxos, cam uiți totuși că ești doar într-un SUV entry level).

De asemenea, chiar dacă și modelul de bază are destul de multe opțiuni, arată bine și este confortabil, dacă vrei mai multe opțiuni, vei ajunge la un buget de peste 60.000 de euro…buget pentru care poți să optezi pentru SUV-uri mai mari de la alți competitori.

Oricum ar fi, ne-am distrat și ne-am simțit extrem de bine la volanul lui BMW X1 xdrive 23d pentru mai multe zile. Și dacă îți dorești și tu experiența, o poți avea la un preț accesibil, închiriind modelul de la Bavaria Mobility.