Noul BMW X1 M35i xDrive debutează cu un look agresiv și 312 CP
BMW dezvăluie cea mai puternică versiune a SUV-ului său entry-level - X1 M35i xDrive 2024 debutează cu un motor puternic de 2,0 litri, un aspect agresiv pe măsură și îmbunătățiri hardware pentru performanțe mai bune pe șosea. De asemenea, va deveni primul produs BMW care va primi cel mai nou sistem de infotainment iDrive 9.
Se pare că rapoartele din vara trecută erau adevărate, deoarece noul X1 M35i xDrive vine cu o iterație mai puternică a motorului de 2,0 litri al constructorului auto. Grație unor îmbunătățiri precum un arbore cotit mai puternic, un sistem optimizat de alimentare cu ulei și cochilii și capace de rulmenți principali preluate de la motoarele cu șase cilindri de la BMW, motorul cu patru cilindri produce acum 312 cai putere între 5.750 și 6.500 rpm și un cuplu maxim de 295 de lire-picior între 2.000 și 4.500 rpm. Acest lucru reprezintă un salt semnificativ față de cei 241 CP ai modelului de bază.
Canalizarea puterii către toate cele patru roți este asigurată de sistemul xDrive de la BMW, care este cuplat la o transmisie cu dublu ambreiaj cu șapte trepte, cu un diferențial mecanic cu alunecare limitată încorporat. LSD-ul limitează diferența de viteză de rotație între roțile din față, ceea ce ar trebui să îmbunătățească dinamica de manevrabilitate a crossover-ului în viraje. Rezultatul acestei configurații este un sprint de la 0 la 100 de mile pe oră în doar 5,2 secunde și o viteză maximă reglementată electronic de 250 km/h.
Puterea de frânare provine de la un nou sistem de frânare integrat. X1 M35i este acum primul model M Performance care vine cu un sistem M Compound opțional, care folosește un etrier cu patru pistoane și discuri găurite de 15,2 inch la roțile din față și unități cu un singur piston și discuri de 13,0 inch în spate. Acești băieți mari sunt finisați în gri lucios și se ascund în spatele unor jante standard de 19 inch sau opțional de 20 inch. Nu în ultimul rând, suspensia M reglabilă de la BMW este, de asemenea, standard, alături de direcția sport.
Pe măsura puterii și performanțelor modelului X1, vârful de gamă, se află un exterior agresiv, cu prize de aer mai mari în partea frontală, extensii proeminente ale fustelor laterale, un spoiler de acoperiș specific modelului și un șorț spate cu un nou difuzor, care încorporează patru țevi de eșapament.
Punctul culminant al habitaclului - pe lângă scaunele sport M opționale, panoul de instrumente cu ornamente Alcantara și plafonul de culoare antracit - este cea mai recentă versiune a sistemului de infotainment BMW iDrive. X1 M35i xDrive este primul model al mărcii bavareze care primește noua tehnologie iDrive 9, care dispune de un ecran de pornire cu design nou și o structură îmbunătățită a meniului inspirată de dispozitivele electronice de consum.