brand

Top 10 cele mai bune SUV-uri pentru familie mare de cumpărat 2023

Top 10 cele mai bune SUV-uri pentru familie mare de cumpărat 2023

A existat o vreme, nu cu mult timp în urmă, când chiar și cele mai bune SUV-uri mari (Sport Utility Vehicles) erau niște mastodonți greoi, săltăreți, cu manevrabilitate lâncedă, care sugeau combustibil într-un ritm înspăimântător. Acum, însă, datorită evoluțiilor semnificative făcute de producători, șoferii se pot bucura de poziția de conducere înaltă, de prezența impunătoare pe șosea și de caracterul enorm de practic al unui SUV mare, dar într-un mod mult mai confortabil și mai accesibil.

De ce aceste schimbări majore? Companiilor de automobile nu le-a luat mult timp să realizeze că majoritatea cumpărătorilor lor de 4x4 mari nu erau deloc interesați de capacitățile off-road ale mijlocului de transport ales și nu se îndepărtau niciodată mai mult de asfalt decât o parcare noroioasă ocazională.

Odată cu această realizare a apărut o tendință pentru clasa actuală de SUV-uri mari, care uneori, în zilele noastre, nici măcar nu se mai obosesc cu complicația suplimentară a tracțiunii pe patru roți. În schimb, tendințele moderne înseamnă că cele mai bune SUV-uri de mari dimensiuni - sau cel puțin cele mai populare - se concentrează foarte mult pe ușurința de a conduce, pe o bună manevrabilitate pe șosea, pe confort și pe caracterul practic, ținând mai puțin cont de cerința de a merge în off-road.

Acest lucru înseamnă că, în zilele noastre, este rar să găsești un SUV mare cu un șasiu separat robust; o caracteristică care era cândva semnul distinctiv al unui 4x4 serios este acum în mare parte limitată la mașinile comerciale de teren și la pick-up-urile cu cabină dublă. Chiar și acele SUV-uri mari care păstrează o capacitate off-road semnificativă au beneficiat de nevoia de a atrage părinții care merg la școală. Așadar, nu veți mai găsi manete de selectare a treptelor de viteză cu raport redus și nici diferențiale de blocare manuală, deoarece progresele înregistrate în sistemele electronice de control al șasiului înseamnă că totul se rezolvă automat.

Cele mai bune 10 SUV-uri mari pe care să le cumperi în 2023

Deci, care este cel mai bun SUV mare de cumpărat în acest moment? Am enumerat mai jos, în ordine inversă, cele mai bune 10 alegeri ale noastre, bazate pe testele noastre extinse ale fiecărui SUV de pe piața europeană, pentru a vă ajuta să faceți alegerea corectă.

10. Volvo XC90

Un stil elegant, un interior luxos și o gamă variată de motoare, toate acestea fac din Volvo XC90 o alternativă excelentă la Land Rover Discovery, mai ales dacă vă doriți un SUV hibrid plug-in.

Deși XC90 este puțin sub nivelul lui Discovery în ceea ce privește spațiul interior, este o mașină foarte practică. Există o mulțime de spațiu pentru cinci persoane plus bagajele, dar scaunele din spate sunt cu adevărat potrivite doar pentru o utilizare ocazională. În rest, XC90 beneficiază de un sistem de infotainment excelent, multe echipamente de siguranță și unele dintre cele mai bune scaune disponibile într-o mașină de serie.

Cheia atractivității lui XC90 este reprezentată de motoarele sale. Cea mai bună alegere pentru majoritatea va fi probabil motorul diesel B5 mild-hybrid, cu o combinație bună de performanță și economie; la celălalt capăt al gamei de prețuri, hibridul plug-in T8 Twin Engine este o alegere rapidă, dar frugală, dacă îi țineți bateriile la maxim.

9. Audi Q7

Marele SUV Audi își împarte platforma tehnică cu Bentley Bentayga, Porsche Cayenne și VW Touareg, beneficiind de cele mai bune cunoștințe tehnice ale Grupului VW, dar păstrându-și totuși propriul "ADN" distinctiv al mărcii - la volan se simte foarte bine ca un Audi.

În ciuda volumului său, ingineria avansată a șasiului lui Q7 (cu direcție pe patru roți și suspensie pneumatică adaptivă opționale) înseamnă că este o mașină plăcută și plină de satisfacții la condus. Este manevrabil în oraș, dar are o aderență și o stabilitate deosebite atunci când ieșiți pe șosea și se manevrează cu o agilitate surprinzătoare, datorită în parte greutății sale relativ reduse. De asemenea, este confortabilă, dar senzația relativ sportivă înseamnă că nu este la fel de luxuriantă pe denivelări ca un Range Rover.

O pereche de motoare diesel puternice și eficiente și o cutie de viteze automată Tiptronic cu opt trepte standard, toate acestea contribuie la transformarea lui Q7 într-o alegere convingătoare pentru cumpărătorii de SUV-uri de lux.

8. Peugeot 5008

5008 este o alternativă elegantă și mai luxoasă la rivali precum SEAT Tarraco și Skoda Kodiaq. Este un SUV ascuțit și chipeș, cu un interior spectaculos, care se simte special. De asemenea, este bine echipat, cu i-Cockpit-ul digital Peugeot, climatizare pe două zone, o cameră de mers înapoi și un pachet de siguranță care adaugă detectarea unghiului mort și asistență la menținerea benzii de rulare pentru a face din călătoriile pe autostradă o experiență fără durere.

Peugeot se conduce lin și este la fel de confortabil ca și cei mai apropiați rivali ai săi. Nu oferă ultimul cuvânt în materie de dinamică de condus, dar puține SUV-uri de această mărime o pot face; în schimb, 5008 se concentrează pe confort și practicitate.

Cu scaunele din al treilea rând rabatate, există un portbagaj de 702 litri, în timp ce rândul din mijloc se glisează înainte și înapoi, la nevoie, pentru a oferi pasagerilor mai mult spațiu, dacă este necesar. Să urci pe scaunele din spate nu este cea mai ușoară treabă, dar acestea sunt totuși perfect utilizabile de către adulți. În rest, 5008 dispune de 38 de litri de spațiu de depozitare în habitaclu, ceea ce reprezintă o notă plăcută pentru familie.

7. BMW iX

Nu trebuie să judeci niciodată o carte după copertă - iar când vine vorba de mașini, niciun model nu dovedește acest lucru mai bine decât iX. Datorită aspectului controversat, BMW iese în evidență din toate motivele greșite, dar în mișcare, nava amiral EV a mărcii este un model de clasă.

Așa cum te-ai aștepta de la un BMW de vârf de gamă, rafinamentul este de primă clasă, în timp ce configurația de tracțiune integrală cu două motoare oferă performanțe puternice, în special în ediția fierbinte de 610 CP 60M.

În ciuda greutății sale mari de 2,5 tone, iX se manevrează cu o precizie și o agilitate surprinzătoare, în timp ce rulajul suplu elimină impactul cu denivelările și gropile. Alte puncte de atracție includ interiorul spațios și luxos, împreună cu tehnologia de ultimă oră și o autonomie declarată de până la 610 kilometri.

6. Land Rover Discovery

Cel mai recent Land Rover Discovery a marcat o schimbare de accent pentru acest model, îndepărtându-se de atracția robustă și fără compromisuri a predecesorilor săi de tip "cutie" și apropiindu-se mai mult de stilul mai delicat al SUV-urilor de lux.

Asta nu înseamnă că Disco este mai puțin priceput în off-road decât predecesorii săi, pentru că este în continuare imbatabil atunci când situația devine dificilă. Dar înseamnă că Discovery este mai asemănător cu o mașină, mai rafinat și mai luxos ca niciodată. Acest lucru ar trebui să facă din el o alegere atrăgătoare pentru acei cumpărători care prețuiesc aspectul, imaginea și caracterul practic al celor șapte locuri mai presus de acreditările pentru a merge peste tot.

Cu alte cuvinte, șoferii care merg la școală și care au fost descurajați de stilul macho al ultimului Discovery ar trebui să găsească modelul actual mai puțin provocator. De asemenea, este puțin mai eficient datorită unei opțiuni diesel de 3,0 litri de bază, oferită alături de modelele de top de peste 300 CP, precum și a opțiunii unui sistem de propulsie mild-hybrid.

Toate variantele Discovery sunt dotate cu suspensie pneumatică electronică, cutie de viteze automată cu opt trepte și sistemul Terrain Response de la Land Rover, care optimizează mașina pentru orice suprafață pe care o întâlnește. Pe asfalt, Discovery este reglat mai degrabă pentru confort decât pentru viteză, dar manierele ușoare și relaxate, precum și habitaclul foarte practic și bine echipat fac din el cel mai bun vehicul de familie.

5. BMW X5

BMW și-a asumat un mic risc atunci când a lansat X5 original în 1999, dar a dat roade. Mașina germană a fost unul dintre primele modele care a demonstrat că SUV-urile pot fi bune de condus pe șosea și continuă să stabilească standardul clasei în ceea ce privește satisfacția șoferului.

Astăzi, este în continuare, fără îndoială, o mașină mare, dar combinația dintre direcția rapidă și bine ponderată, controlul strâns al caroseriei și aderența puternică face ca X5 să se simtă remarcabil de ușor pe picioare. De asemenea, este propulsat de o gamă de motoare cu șase cilindri, cu o fluiditate mătăsoasă, și există chiar și o versiune X5 M de 617 CP. Cu toate acestea, trenul de propulsie hibrid plug-in al modelului 45e este cel care se potrivește cel mai bine BMW-ului, datorită amestecului său de putere fără efort și autonomie electrică de 85 de kilometri.

Pentru a spori atractivitatea mașinii, interiorul este vast, generos amenajat și plin de tehnologie, în plus, există și o opțiune versatilă cu șapte locuri, iar fiecare model este dotat standard cu tracțiune integrală. Dacă adăugăm un rafinament discret și o călătorie confortabilă, X5 este un SUV cu foarte puține defecte în armura sa.

4. SEAT Tarraco

SEAT Tarraco este o rudă apropiată a lui Skoda Kodiaq, ceea ce înseamnă că este un SUV mare cu șapte locuri, proiectat în principal pentru utilizarea pe șosea. Acest lucru îl face o alternativă mai la modă la un MPV tradițional, deși rândul de scaune din spate al lui Tarraco este oarecum limitat, ceea ce înseamnă că, în cele din urmă, nu este la fel de practic.

Deși împarte o mare parte din dotări cu colegul său de grajd de la Skoda (adică "grajdul" Grupului VW din care fac parte atât SEAT, cât și Skoda), Tarraco se află cu câțiva centimetri mai aproape de sol decât Kodiaq, parte a unui pachet de inginerie care îi face reacțiile de manevrabilitate puțin mai ascuțite. De asemenea, este, fără îndoială, mai ascuțit ca stil și, în general, este un pic mai plăcut de condus, deși motorul pe benzină de 1,5 litri poate părea puțin tensionat în comparație cu cele de 2,0 litri pe benzină și diesel.

Nu veți dori ca Tarraco să facă off-roading serios, așa că versiunea cu tracțiune pe două roți va satisface majoritatea proprietarilor. Cei care doresc să tracteze remorci sau locuiesc în zone în care vremea extremă este obișnuită pot alege tracțiunea integrală.

3. Nissan X-Trail

În timp ce Nissan X-Trail-urile anterioare erau robuste și utilitare, cea mai recentă iterație este mult mai rafinată și mai modernă. Totul pare bine pus la punct și toate, cu excepția versiunii Visia de bază, dispun de asemenea de o mulțime de tehnologii la bord.

Cel mai recent X-Trail este mult mai confortabil de condus decât generațiile anterioare și se descurcă foarte bine pe autostradă. Nu sunt tocmai multe senzații tari, așa că dacă sunteți în căutarea unei experiențe sportive, atunci ar fi mai bine să căutați în altă parte. Dar dacă doriți o mașină de familie calmă și sensibilă, Nissan este o alegere solidă.

Toate modelele X-Trail sunt propulsate de un motor pe benzină de 1,5 litri cu trei cilindri, dar diferitele variante îl folosesc în moduri diferite. Modelele standard folosesc motorul în sens tradițional, alături de tehnologia mild-hybrid. Între timp, X-Trail e-Power utilizează motorul ca generator de extindere a autonomiei. În loc să asigure tracțiunea, scopul său este de a încărca pachetul de baterii de la bord, care apoi alimentează un motor electric. Acest lucru ajută la menținerea emisiilor de CO2 la un nivel scăzut de 132g/km.

Acest sistem de propulsie nu oferă aceleași niveluri de eficiență ca un hibrid plug-in, dar este totuși bun pentru până la 6 l/100km în ciclul combinat WLTP, în comparație cu X-Trail-urile obișnuite, care sunt capabile de a produce peste 7,4 l/100km în cel mai bun caz. În timp ce acest nivel de economie de combustibil nu este deosebit de uimitor, siguranța Nissan este de top, cu un rating de siguranță Euro NCAP de cinci stele. Suita sa de tehnologii de siguranță include frânare automată de urgență, avertizare la coliziune frontală, asistență la menținerea benzii de rulare, avertizare la unghiul mort și recunoașterea semnelor de circulație.

2. Kia Sorento

Cel mai recent Kia Sorento a înregistrat o creștere notabilă a prețului față de modelul anterior, dar și calitatea a făcut un pas semnificativ în sus odată cu acesta. Pentru banii dvs. veți primi un vehicul cu șapte locuri, plin de caracteristici impresionante, dar ușor de utilizat, o cantitate uriașă de spațiu în habitaclu și pentru bagaje și - poate cel mai important pentru un SUV de familie - o cantitate de tehnologie de siguranță de top în clasa sa, în standard.

Sorento se dovedește a fi foarte popular și în rândul proprietarilor, deoarece aceștia l-au clasat pe locul al doilea în topul celor mai bune mașini de deținut în sondajul nostru de satisfacție a clienților Driver Power 2023. Proprietarii au lăudat în special sistemul de infotainment și designul exterior al lui Sorento, alături de interior și caracterul practic.

Opțiunile de motorizare includ un benzinar-hibrid de 1,6 litri, un hibrid plug-in de 1,6 litri sau un diesel de 2,2 litri. Dieselul este lin și silențios și mult mai puțin aspru decât alte SUV-uri diesel de mari dimensiuni. Sprintul de la 0 la 100 km/h durează 9,1 secunde, ceea ce nu este rău pentru o mașină care cântărește mai mult de două tone. Există un oarecare ruliu al caroseriei în viraje, dar vă puteți aștepta la asta într-o mașină care este configurată pentru confort. Dacă sunteți în căutarea unor emisii mai reduse, Sorento PHEV oferă o autonomie pur electrică de până la 56 km.

Interiorul a fost finisat la un standard ridicat, iar Kia a contrazis o tendință enervantă, păstrând comenzile fizice pentru controlul climatizării. Sistemul de infotainment funcționează foarte bine, iar Sorento este prima mașină care proiectează traficul din spate pe ecran, astfel încât să vă puteți monitoriza unghiurile moarte. Poate chiar să parcheze singur.

1. Skoda Kodiaq

Skoda Kodiaq este o mașină polivalentă, care oferă cam toate calitățile pe care ți le-ai putea dori de la un SUV de mari dimensiuni - mai ales dacă o folosești ca mașină de familie. Este confortabilă, practică, bine construită, accesibilă și oferă chiar și locuri pentru până la șapte persoane. Aceasta este o combinație atât de câștigătoare încât l-am desemnat SUV-ul nostru mare al anului doi ani la rând, în 2022 și 2023.

De asemenea, este plăcut de condus și se descurcă în viraje cu calm, în ciuda dimensiunilor sale voluminoase. Motoarele pe benzină de 1,5 litri și cele diesel de 2,0 litri oferă ambele niveluri de putere rezonabil de energice, în timp ce produc până la 5.88 l/100km și, respectiv, 5.4 l/100km.

La interior, veți găsi un interior tipic simplu, dar cu un design plăcut. Materialele folosite sunt de bună calitate, iar sistemul de infotainment Skoda este ușor de utilizat. Opțional, Virtual Cockpit înlocuiește cadranele tradiționale ale modelului Kodiaq cu afișajul digital personalizabil al instrumentelor de bord ale Grupului Volkswagen.

Cu toate acestea, accentele practice sunt cele care conferă Skoda un farmec unic, iar etica "pur și simplu inteligent" a mărcii este susținută de caracteristici utile, cum ar fi umbrelele din portiere, un dispozitiv de răzuire a gheții în spatele capacului rezervorului de combustibil și un spațiu de depozitare sub podea în portbagaj. Toate acestea se adaugă la o alegere superbă pentru familii.

Top 10 cele mai bune SUV-uri pentru familie mare de cumpărat 2023

  1. Skoda Kodiaq
  2. Kia Sorento
  3. Nissan X-Trail
  4. SEAT Tarraco
  5. BMW X5
  6. Land Rover Discovery
  7. BMW iX
  8. Peugeot 5008
  9. Audi Q7
  10. Volvo XC90