Cele mai bune mașini hibride pe care le poți cumpăra în 2023
Mașinile electrice devin o prezență tot mai comună pe drumurile britanice, datorită presiunilor politice și ecologice. Hibridele de toate tipurile, inclusiv cele ușoare, complete și plug-in, devin o alegere populară pentru șoferi, deoarece oferă o abordare "cel mai bun din ambele lumi" pentru conducerea ecologică. Odată cu extinderea acestei tehnologii pe tot mai multe modele, alegerea este mai largă ca niciodată, cu cele mai bune mașini hibride variind de la supermini-uri mici la SUV-uri mari de familie.
Nu este greu de înțeles de ce acestea sunt atât de atractive. Tehnologia hibridă poate îmbunătăți eficiența combustibilului pentru o varietate de mașini, ceea ce înseamnă că există economii financiare reale de făcut. Hibridele fac și mult sens pentru cumpărătorii privați cu o distanță de rulare mai mică sau cei care locuiesc în zone urbane, precum și pentru utilizatorii de flote care doresc să scadă facturile de impozitare a mașinilor de firmă.
Hibridele plug-in oferă, de asemenea, o gamă de conducere electrică pură, majoritatea fiind capabile să parcurgă 50 de kilometri sau mai mult fără să ardă nici o picătură de motorină. Cu toate acestea, așa cum sugerează și numele, hibridele plug-in trebuie încărcate regulat pentru a oferi cea mai bună autonomie și economie de combustibil posibilă.
Mașinile mild-hybrid vor atrage pe cei care nu doresc să se îngrijoreze cu încărcarea, deoarece acestea includ un mic motor electric care este utilizat exclusiv pentru a ajuta motorul și nu să funcționeze independent de acesta. Hibridele mild sunt de obicei cea mai ieftină modalitate de a deține un hibrid, dar nu oferă conducere electrică pură.
Pe măsură ce tehnologia hibridă avansează, producătorii realizează un echilibru tot mai bun între performanță și eficiență, cu hibride de toate tipurile jucând un rol cheie în punerea podului între motoarele cu ardere internă și mașinile complet electrice.
Top 10 cele mai bune mașini hibride de cumpărat în 2023
1. Honda Civic
Honda Civic se află la cea de-a 11-a generație. Cea mai recentă iterație poate fi mai discretă și mai modestă în comparație cu predecesorul său țipător, dar stilul subtil ascunde sub piele o senzație convingătoare și bine proiectată. Propulsorul e:HEV de 2,0 litri al modelului Civic dezvoltă o putere de 181 CP, poate atinge aproape 3.92 l/100km fără să transpire, iar transmisia automată electrificată nu suferă de defectele obișnuite ale CVT din anii trecuți. De asemenea, puteți adăuga la punctele pozitive ale modelului Honda exclusiv hibrid o rulare sofisticată și o manevrabilitate ascuțită.
La interior, cel mai recent Civic combină materiale de înaltă calitate și un sistem de infotainment mult mai elegant decât predecesorul său. De asemenea, caroseria notchback, habitaclul spațios și portbagajul de 401 litri oferă suficient spațiu pentru patru persoane și bagajele lor, ceea ce o face o mașină de familie ideală. De fapt, am fost atât de impresionați de Civic, încât l-am desemnat Mașina hibridă accesibilă a anului 2023.
2. Toyota Yaris
Cel mai recent Toyota Yaris este unul dintre cele mai sensibile superminis de pe piață, iar combinația sa de stil, tehnologie și putere hibridă este greu de criticat. La fel ca și Corolla, utilizează tehnologia hibridă pe benzină-electrică cu autoîncărcare, testată și dovedită de Toyota. Probabil că Yaris se simte mai mult acasă în oraș, dar se poate descurca și pe autostradă, ceea ce îl face un automobil bun la toate.
Nu numai că Yaris este elegant la exterior, dar și echiparea este destul de generoasă, chiar și modelul de bază fiind dotat standard cu jante din aliaj de 16 inch, faruri și ștergătoare automate, cruise control adaptiv, aer condiționat, cameră de mers înapoi și volan multifuncțional tapițat în piele. Poate că sistemul de infotainment al lui Yaris nu este la fel de clar sau intuitiv ca al rivalilor săi, dar conectivitatea telefonică Apple CarPlay și Android Auto sunt ambele standard.
3. Dacia Jogger Hybrid
În timp ce Dacia este nouă în domeniul electrificării, primul hibrid al mărcii este unul dintre cele mai bune și mai accesibile modele pe care le puteți cumpăra. Aspectul lui Jogger se bazează pe funcționalitate mai presus de formă, iar hibridul nu face compromisuri în ceea ce privește spațiul interior sau spațiul pentru bagaje, ceea ce înseamnă că hatchback-ul-cum-estate-cum-MPV oferă în continuare locuri pentru șapte persoane și lucrurile lor.
Modelul hibrid cu șapte locuri are sub capotă un motor de 1,6 litri și două motoare electrice, o baterie de 1,2 kWh și o cutie de viteze automată multimodală. Potrivit Dacia, Jogger Hybrid poate consuma până la 4.14 l/100km și poate funcționa în modul pur electric până la 80% din timp atunci când conduceți în oraș.
4. Kia Niro
Disponibil în variante hibridă, PHEV și pur electrică, tehnologia superbă, spațiul din habitaclu și dinamica matură a modelului Kia Niro strălucesc indiferent de versiunea pe care o alegeți. Modelul hibrid se bazează pe un motor pe benzină de 1,6 litri cu patru cilindri, derivat de la modelul Niro original, dar cea de-a doua generație se simte proaspătă în toate celelalte privințe.
SUV-ul compact de la Kia se deplasează pe platforma K3 a companiei și, deși hibridul nu este cel mai lipsit de efort, oferă o eficiență puternică, iar Niro este în mare parte relaxant de condus. Se comportă bine pe toate suprafețele, cu excepția celor mai aspre, iar datorită formei sale de cutie, există o mulțime de spațiu pentru ca pasagerii să se relaxeze. Configurația de infotainment rapidă și bogată în funcții a lui Niro - derivată din EV6 - este, de asemenea, printre cele mai bune din clasă.
5. Hyundai Tucson
Stilul său îndrăzneț nu va fi pe placul tuturor, dar nu se poate nega calitatea profundă a lui Hyundai Tucson ca SUV de familie. De fapt, este atât de bun încât l-am numit SUV-ul de dimensiuni medii al anului trei ani la rând. Tucson Hybrid utilizează un sistem de propulsie de 1,6 litri cu asistență electrică și 230 CP, iar cifrele sale de eficiență sunt respectabile pentru o mașină spațioasă și plină de tehnologie.
La fel ca și Kia Sportage, care își împarte bazele cu Hyundai, Tucson se conduce cu finețe, fără să vireze spre sportivitate, iar mersul său relaxat îl face un companion plăcut pentru călătoriile lungi. La interior, utilizarea generoasă a finisajelor negre lucioase, predispuse la amprente, afectează ceea ce, în rest, este un habitaclu bine construit și atractiv, oferind un nivel generos de echipare standard.
6. Kia Sportage
Modelele de pe locurile cinci și șase din această listă sunt aproape interschimbabile, atât de apropiate sunt Kia Sportage și Hyundai Tucson. Hyundai este un pic mai accesibil și puțin mai amortizat pe denivelări, dar pentru unii, designul radical al Kia și interiorul chiar mai avansat vor merita cheltuiala suplimentară.
Sportage nu este deosebit de atrăgător datorită configurației suspensiei sale conforme și a direcției ușoare, dar pasagerii de pe bancheta din spate vor aprecia spațiul impresionant din habitaclu, în timp ce cei din față sunt întâmpinați de o pereche de ecrane de infotainment impresionante de 12,3 inchi. Acestea oferă acces la suita tehnologică Kia, lider în clasa sa, care include navigația prin satelit, Apple CarPlay și Android Auto în standard.
7. Toyota Corolla
La fel ca și rudele sale Yaris și RAV4, care apar și ele pe această listă, Corolla este un alt model care este acum propulsat de tehnologia hibridă pe benzină și electrică cu autoîncărcare, testată și dovedită de Toyota.
Hatch-ul construit în Marea Britanie este oferit în modele de 1,8 și 2,0 litri, ambele alternând automat între cele două surse de energie și folosind motorul pe benzină al mașinii pentru a încărca bateria. O transmisie cu variație continuă (CVT) ia locul unei cutii de viteze automate tradiționale, iar aceasta ajută la exploatarea la maximum a puterii transmisiei.
Cei care doresc ceva mai multă forță pot alege modelul hibrid de top de 2,0 litri. Cu 177 CP la robinet, accelerația de la 0 la 100 km/h durează doar 7,9 secunde; economia de combustibil și emisiile sunt ușor afectate, dar acest model oferă totuși un echilibru excelent între performanță și costuri de funcționare reduse. Corolla a primit, de asemenea, o ușoară reîmprospătare, care a inclus un nou sistem de infotainment și adăugarea unui ecran tactil central de 10,5 inchi pe toate modelele. Este o îmbunătățire masivă față de configurația cu care Corolla a venit la lansare, dar oamenii pot profita în continuare de Apple CarPlay sau Android Auto, montate standard, dacă preferă.
8. Renault Clio
La exterior, cel mai nou Renault Clio este o evoluție a predecesorului său, mai ales după recentul facelift. Dar schimbările mari de sub piele l-au adus chiar la capătul ascuțit al pieței supermini. Spre deosebire de rivali precum Skoda Fabia și Hyundai i20, Clio dispune de un sistem de propulsie complet hibrid care combină un motor pe benzină de 1,6 litri cu un motor electric pentru a genera 143 CP.
Hibridul atinge peste 4 l/100km și sprintează de la 0-100 km/h în mai puțin de zece secunde, în plus, restul pachetului este o îmbunătățire semnificativă față de vechea mașină. Clio este relativ atrăgător pe drumuri virajate, iar suspensia bine calculată oferă un amestec decent de precizie și confort. Calitatea habitaclului este și ea deosebit de bună, iar caroseria cu doar cinci uși oferă suficient spațiu pentru picioare în spate pentru adulți și un portbagaj mare de 391 de litri.
9. Toyota RAV4
Ceea ce a fost cândva un 4x4 curajos și robust s-a transformat în ultima sa generație într-un SUV avansat și frugal. Având în vedere ascensiunea SUV-urilor din ultima vreme, nu este o surpriză faptul că Toyota RAV4 a devenit un model dezirabil, cu propulsie hibridă, care avansează față de predecesorii săi. De fapt, acesta este disponibil exclusiv în formă electrificată, varianta hibridă "cu încărcare automată" folosind un motor pe benzină de 2,5 litri în tandem cu un motor electric.
RAV4 este surprinzător de crocant la condus pentru un vehicul înalt și relativ greu, dar, deși configurația hibridă poate atinge peste 4.7 l/100km, își oferă performanțele într-un mod zgomotos datorită cutiei de viteze CVT. Cu toate acestea, RAV4 este o mașină practică, în ciuda instalațiilor electrice de la bord, iar finisajele sunt robuste. Totuși, sistemul de infotainment învechit îl dezamăgește ușor.
10. Lexus NX
Să depășești BMW în sectorul SUV-urilor premium nu este un lucru ușor, dar Lexus a făcut exact acest lucru cu cel mai nou NX. Firma a atras întotdeauna clienții prin confortul său excepțional, calitatea construcției și o rețea impecabilă de dealeri, iar NX întruchipează aceste calități într-un pachet care bate X3.
NX 350h înfășoară tehnica de propulsie a celui mai recent Toyota RAV4 într-un SUV mai opulent și mai rafinat și, deși este în mod obiectiv mașina superioară, Toyota, mai accesibilă, este mai valoroasă. Cu toate acestea, cumpărătorii vor aprecia comportamentul rutier liniștit al NX și interiorul suav, care dispune de cea mai elegantă suită tehnologică pe care am folosit-o la un Lexus. Cu configurația opțională cu ecran tactil de 14 inchi, cu siguranță nu veți avea nevoie de mai mulți pixeli.