Test drive Volkswagen Tiguan
Volkswagen Tiguan este unul dintre cele mai simple SUV-uri din viață - este mare și spațios, are o poziție de conducere ridicată pe care toată lumea o dorește și are o emblemă de dorit pe bot. Îl puteți avea cu propulsie pe benzină sau diesel, sau ca hibrid plug-in cu emisii reduse.
Printre alternative se numără SEAT Ateca și Skoda Karoq, cu care Tiguan își împarte motoarele și multe dintre bazele sale. Dar, în ciuda asemănărilor de sub piele, există și câteva diferențe semnificative. Imaginați-vă că sunt un trio de școlari: SEAT este sportiv și atletic; Skoda este inteligent și pragmatic; iar VW Tiguan este bine îmbrăcat și iubește tehnologia.
Atractivitatea lui Tiguan este foarte largă, ca urmare a imaginii sale mai elegante. În forma cu specificații înalte, ar putea fi văzut ca o alternativă la SUV-urile mici Volvo XC40, Mercedes GLA, Audi Q3 și BMW X1. În versiuni mai mici, poate fi o alternativă la un Nissan Qashqai sau Renault Kadjar cu specificații superioare.
La interior, Tiguan are, de asemenea, o personalitate puțin divizată. Modelele cu specificații înalte au un aspect inteligent și scaune de pluș, însă modelele mai ieftine au plasticuri dure și zgârieturi mai evidente, care par să nu-și găsească locul într-un model de lux ca acesta. Merită cu adevărat să acordați atenție specificațiilor pentru a obține ce e mai bun din acest SUV VW.
Ecranul de infotainment este plin de funcții, inclusiv Apple CarPlay și Android Auto, și există opțiuni care includ cadrane digitale și un ecran principal mare. Totuși, este puțin dificil de utilizat, deoarece nu există suficiente butoane fizice - toate sunt panouri sensibile la atingere care nu sunt foarte bune de utilizat în timpul condusului.
VW Tiguan este foarte practic. Există o mulțime de spațiu pe locurile din spate, iar portbagajul este suficient de mare pentru tot ceea ce aveți nevoie, de la cumpărăturile săptămânale până la o excursie de camping cu toată familia. Dacă aveți nevoie de șapte locuri, există un alt model numit VW Tiguan Allspace - este foarte asemănător, dar vine cu două locuri în plus în spate.
Tiguan nu este tocmai interesant de condus, dar este confortabil, silențios și se simte sigur și stabil pe drumurile mai rapide. Este relaxant să știi că ești acoperit și de sistemele sale avansate de siguranță, inclusiv frânarea automată de urgență în oraș standard. Acestea fiind spuse, se concentrează mult mai mult pe confort decât pe plăcerea de a te bucura pe un drum virajat - dacă ești în căutarea celei din urmă, ai fi mai bine servit de un SEAT Ateca.
Există o gamă bună de motoare, de la un motor pe benzină de 1,5 litri cu 130 CP sau 150 CP până la SUV-ul de performanță Tiguan R cu motorul său de 2,0 litri și 320 CP. Pentru cei mai ecologiști dintre dumneavoastră, există un hibrid plug-in semi-electric de 245 CP, care are emisii reduse și o autonomie electrică de 28 de mile. Versiunile diesel folosesc un motor de 2,0 litri cu 150 CP. De asemenea, puteți alege între opțiunile de transmisie automată și 4×4.
Modelele cu tracțiune integrală sunt utile dacă locuiți într-un loc cu multe drumuri de pământ și dacă ninge regulat iarna, dar pentru majoritatea oamenilor este mai bine să le evitați, deoarece nu sunt la fel de eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil ca omologii lor cu tracțiune pe două roți.
Dacă vă place cum sună acest SUV de familie practic și elegant, aruncați o privire la cele mai recente oferte pentru Volkswagen Tiguan nou sau răsfoiți cele mai recente stocuri de mașini second-hand. Dacă doriți să vă vindeți mașina, puteți face acest lucru și prin intermediul cautimasina.ro.
Interiorul lui Volkswagen Tiguan ar putea părea familiar dacă ați condus modelul anterior, dar există câteva modificări și actualizări.
Există un volan nou, care vine cu butoane sensibile la atingere. Acestea au o mică senzație haptică de "împingere" atunci când le atingi, astfel încât se simt aproape ca un comutator real. Acest lucru te face să te întrebi de ce nu au folosit butoane normale... Poți să glisezi și să glisezi pentru funcții suplimentare, dar acestea sunt frustrante de utilizat și nu sunt foarte intuitive.
Există, de asemenea, butoane sensibile la atingere pentru controlul climatizării și, din nou, acestea sunt puțin mai dificile decât ar fi ideal și nu sunt la fel de simple ca un buton pe care îl poți roti. Cel puțin panoul arată un pic mai inteligent, la fel ca și schimbătorul de viteze revizuit.
În standard, Tiguan este dotat cu un sistem de infotainment de 8,0 inchi care funcționează destul de bine. Există și o versiune de 9,0 inchi, care este și mai bună. Mai mare este întotdeauna mai bine... Dispune de o dispunere logică și există butoane de comandă rapidă utile, precum și control prin gesturi (în care controlați ecranul prin mișcarea mâinilor în fața acestuia). Și mai bine, există conexiuni wireless pentru Android Auto și Apple CarPlay și probabil că veți petrece mai mult timp folosind aceste aplicații decât software-ul propriu al VW.
Tiguanii cu specificații de viață primesc cadrane fizice de modă veche (dar destul de inteligente), dar restul gamei are un ecran digital de instrumente de bord de 10,25 inch, cu aranjamente personalizabile și o mulțime de informații.
Întregul design al interiorului lui Tiguan nu s-a schimbat chiar atât de mult și este în continuare destul de simplu și simplu la interior, dar panoul de bord arată puțin mai elegant și mai lat decât înainte. Este un pic cam monoton? Într-un fel, da... Dacă doriți ceva mai zbuciumat, aruncați o privire la rivalul Volvo XC40.
În general, calitatea este decentă, iar scaunele sunt confortabile (în plus, dacă doriți, puteți avea opțional scaune cu reglare electrică și piele frumoasă). Poziția de conducere este și ea bună și există o mulțime de reglaje - o veste bună dacă sunteți foarte înalt sau foarte scund.