brand

Test drive Kia Soul EV

Test drive Kia Soul EV

Dacă sunteți gata să renunțați la benzină sau motorină în favoarea energiei electrice pure, o mașină electrică care vă va face trecerea cât mai ușoară este Kia Soul EV.

Dar, asemenea celui de-al doilea album dificil al unei trupe, lucrurile sunt mai dificile pentru Soul EV de data aceasta. În generația sa anterioară (prima), a fost unul dintre puținele EV-uri de pe piață. Poate că are un nou aspect distinctiv și o autonomie foarte decentă de 280 de mile, dar acum concurează cu o întreagă flotă de mașini electrice mici.

Printre acestea se numără mașini de dimensiuni și prețuri similare, precum Hyundai Kona EV, Peugeot e-2008 și Nissan Leaf, plus Volkswagen ID3. Iar această listă de alternative va deveni din ce în ce mai lungă.

Soul EV împarte cea mai mare parte a sistemului de propulsie electrică cu prima generație Kia e-Niro și, deși acea mașină a fost acum depășită, rămâne un EV foarte bun.

Totuși, din exterior nu ai putea ști despre legătura dintre Soul EV și e-Niro - arată total diferit. Linia înaltă a capotei, farurile cu LED-uri și linia oblică a acoperișului fac ca e-Niro să pară mai degrabă plictisitor în comparație cu Soul EV. Cu siguranță, Soul EV va întoarce mai multe capete în timp ce trece pe lângă el.

La interior, lucrurile nu sunt la fel de evidente. Sigur, există câteva detalii ciudate pe uși, iluminare ambientală multicoloră și un selector circular de acționare care diferențiază Soul EV de alte Kias, dar, în general, marea de plastic negru închis este puțin cam monotonă. Interiorul este foarte bine pus la punct, totuși.

Dacă aveți nevoie de un portbagaj mare, e-Niro, mai spațios, este pentru dumneavoastră. În partea din față a lui Soul EV există mult spațiu, iar în spate pot sta confortabil doi adulți, dar portbagajul este mai mic decât cel al lui e-Niro și are o formă mai ciudată.

Soul EV are o baterie mare de 64 kWh, care poate fi încărcată în 10,5 ore de la gol la plin folosind un încărcător de perete de 7 kW de acasă. Cu toate acestea, este posibil să se ajungă de la 10-80% în puțin peste o oră folosind un încărcător de 50 kW.

Vorbind de autonomie, Soul EV are o cifră de 280 de mile în regim mixt care eclipsează aproape toate alternativele. Dar această valoare poate scădea dacă vă lăsați dus de val cu accelerația puternică, ceea ce vă ajută atunci când vă feriți și vă aruncați în oraș.

Pe drumurile de țară, Soul EV profită de puterea sa instantanee la depășiri, deși direcția sa ușoară nu vă inspiră să conduceți rapid. Mai bine stați liniștit și bucurați-vă de confortul său și păstrați acea autonomie. Aceeași poveste este și pe autostradă, unde Soul EV este, în general, un loc relaxant pentru a petrece timpul la viteză.

Test drive Kia Soul EV

Așadar, dacă puteți trăi fără un portbagaj uriaș și vă place aspectul, Kia Soul EV va face tranziția către mașinile electrice extrem de ușoară. Dacă sunteți convins, accesați pagina noastră de oferte Kia pentru cele mai bune prețuri sau consultați ofertele Kia second-hand dacă sunteți în căutarea unui model aproape nou.

Kia Soul EV este lin, silențios și ușor de condus, dar este un hot hatch rapid atunci când vrei să fie, dar autonomia bateriei va scădea rapid dacă menții viteza ridicată pe autostradă.

Soul EV dispune de mult spațiu pe locurile din față. Spațiul pentru picioare, cap și umeri este suficient chiar și pentru persoanele foarte înalte. În plus, scaunele sunt excelente, cu multe reglaje, astfel încât este ușor să te simți confortabil. Scaunele sunt, de asemenea, montate destul de sus, astfel încât majoritatea persoanelor vor putea să se strecoare pur și simplu înăuntru, fără a se apleca sau a se urca.

Există o mulțime de spații de depozitare - compartimente mari în uși, un spațiu de depozitare sub cotiera centrală, două suporturi pentru pahare în consola centrală, o tavă pentru telefon în fața selectorului de viteze și un torpedou de dimensiuni decente. Nimic ieșit din comun, dar puteți ascunde destul de multe lucruri.

Interiorul lui Soul EV nu este la fel de îndrăzneț ca exteriorul. Formele circulare adaugă un pic de interes vizual, dar, în afară de câteva accente argintii, schema de culori este foarte închisă. Cel puțin geamurile lasă să intre multă lumină. Butoanele, butoanele și majoritatea suprafețelor au o senzație de înaltă calitate, dar există câteva materiale plastice zgâriate mai ieftine în partea inferioară.

Un ecran tactil de 10,3 inchi pentru sistemul de infotainment ocupă mijlocul planșei de bord. Sistemul de la Kia este destul de bun și este plin de funcții, inclusiv navigația prin satelit conectată la actualizări în timp real privind traficul, disponibilitatea parcărilor și punctele negre ale accidentelor de pe traseu. Există, de asemenea, radio DAB și Bluetooth. Ecranul este receptiv, iar navigarea prin meniuri este relativ ușoară. Sau puteți să vă conectați telefonul și să folosiți Apple CarPlay sau Android Auto.

Există o serie de alte dotări standard - climatizare, scaune și volan din piele încălzite, sistem stereo Harmon/Kardon, cruise control adaptiv, senzori de parcare spate și cameră de mers înapoi. Într-adevăr, este atât de bine echipat încât nu există nicio opțiune disponibilă, în afară de autocolantele pentru personalizarea stilului.