Test drive Hyundai Kona
Hyundai Kona este o încercare a companiei de a intra pe piața "SUV-urilor mici și cool", dar, deși este disponibil într-o gamă de culori care îți pot face ochii să lăcrimeze, nu poate egala factorul de confort pe care îl oferă Citroen C3 Aircross, care arată atât de ciudat.
Acest lucru se datorează, cel puțin în parte, faptului că designul interior al Hyundai este puțin obișnuit în comparație cu cel al Citroen, deși puteți specifica unele ornamente în culori vii pe modelele mai scumpe pentru a adăuga o notă de uimire. Din păcate, acest lucru este ca și cum ai adăuga câteva picături de colorant alimentar portocaliu într-un pahar cu apă - ar putea arăta ca un pahar de Irn Bru, dar tot va avea un gust destul de plictisitor.
Dacă vă gândiți la un Kona, pe lângă Citroen C3 Aircross, ați putea să vă uitați și la Ford Puma, Nissan Juke, Renault Captur sau SEAT Arona.
Indiferent de modul în care se aranjează lucrurile, totuși, mai mult o problemă este caracterul practic al lui Kona: are un portbagaj relativ mic, iar spațiul pentru genunchi pe bancheta din spate, deși bun, nu este la fel de generos ca la C3. De asemenea, Hyundai nu beneficiază de bancheta spate culisantă și rabatabilă pe care o primești la Citroen.
Există mai puține plângeri atunci când vine vorba de infotainment-ul de la Hyundai. Atâta timp cât evitați modelele S de bază, primiți un ecran de infotainment relativ mare care poate oglindi afișajul telefonului dumneavoastră - pentru navigația prin satelit - și o cameră de mers înapoi foarte utilă. Aceasta din urmă compensează ușorul unghi mort pe care îl aveți în partea din spate a mașinii, dar, în afară de asta, aveți o vedere bună afară, iar comenzile sunt ușoare - ceea ce o face o mașină bună pentru condusul în oraș.
Kona are o suspensie relativ fermă pentru un SUV mic. Acest lucru înseamnă că se simte un pic mai mult pe partea sportivă pentru acest tip de mașină. Reversul medaliei este că simți mult mai mult denivelările din drum decât în cazul unui SEAT Arona, care se concentrează mai mult pe confort, un lucru care este într-adevăr mult mai important pentru majoritatea celor care cumpără acest tip de mașină.
Fiecare Kona din gama principală (versiunile electrice și hibride sunt analizate separat) folosește acum același motor turbo pe benzină de 1,0 litri, cu trei cilindri, aliat cu tehnologia mild hybrid. Motorul își livrează puterea prin intermediul unei cutii de viteze manuale cu șase trepte și face ca Kona să fie destul de vioaie la condus, chiar dacă există prea multe trepidații ale suspensiei pe orice altceva decât pe cele mai netede drumuri.
Toate Kona sunt dotate cu sistemul de frânare automată de urgență care poate detecta persoane și alte mașini - va frâna brusc dacă detectează o coliziune iminentă.
Probabil că cel mai important argument de vânzare al Hyundai - dacă doriți ani de zile de condus fără probleme - este garanția de cinci ani fără limită de kilometri/cinci ani. Dar Hyundai Kona este greu de recomandat când Kia Stonic este practic aceeași mașină, este mai elegantă și are o garanție mai lungă de șapte ani. Există, de asemenea, un Hyundai Kona Electric și, ca mașină electrică, este o propunere mult mai bună, iar dacă nu doriți să faceți trecerea completă la un EV, verificați Hyundai Kona Hybrid.
Spre deosebire de fratele său mai mare, Tuscon, Hyundai Kona merge cu un aspect și o senzație de bază implacabilă pentru stilul său interior. Suntem pentru păstrarea simplității, dar acest lucru este aproape ridicol în majoritatea versiunilor de echipare ale modelului Kona. Alegeți una dintre mașinile cu specificații superioare și puteți înviora cu câteva stropi de culoare și materiale diferite, dar, în rest, vă confruntați cu o masă de suprafețe negre, din plastic dur.
În apărarea lui Kona, totul este foarte bine asamblat și nu avem nicio îngrijorare cu privire la durabilitatea sa. Este doar păcat că îi lipsește stilul, să zicem, al lui Ford Puma sau Renault Captur.
Ceea ce oferă toată această gândire logică este un afișaj de bord foarte simplu de citit și de utilizat. Fiecare Kona vine cu un ecran de instrumente digitale de 10,25 inch care arată viteza și puterea utilizată, cu o secțiune centrală pe care o puteți seta pe diferite meniuri cu ajutorul comenzilor de pe volan.