brand

Nissan Juke vrea să concureze cu Hyundai Kona

Nissan Juke vrea să concureze cu Hyundai Kona

Nissan a fost unul dintre participanții de marcă la Salonul Auto de la Tokyo de anul acesta, dezvăluind o serie de concepte auto care conturează viitorul mărcii și sugerează viitoarele modele de mașini.

Printre conceptele prezentate a fost și Hyper Punk, un SUV mic, care indică direct către viitorul Nissan Juke EV. Deși conceptul de la Tokyo este un pic mai mare decât ceea ce va apărea în cele din urmă ca succesor al actualului Juke pe benzină, are multe elemente de design care ar trebui să ajungă în producție, multe dintre ele sunt prezentate aici în imaginile noastre exclusive.

Nissan a anunțat recent că va deveni complet electrică până în 2030 și că va lansa doar noi EV-uri în Europa. Un obiectiv de 19 mașini complet electrice până la sfârșitul deceniului a fost stabilit, astfel că este posibil ca câteva dintre mașinile de la Tokyo să ajungă în producție.

Designul îndrăzneț a fost un atribut cheie al Juke încă de la lansarea primului model în 2010, iar acest lucru pare să continue. Suprafața ascuțită, angulară a conceptului este încă vizibilă în imaginile noastre, iar statura robustă, aplecată a lui Juke este subliniată de extensiile întunecate ale aripii. Mânerul ascuns al ușii din spate rămâne, iar în spate, ar trebui să vedem o influență din partea lui Ariya (și Hyper Punk) cu o bară de lumină.

Noul Juke va viza aceiași rivali din segmentul B ca și mașina actuală, așezându-se sub următorul Leaf (care urmează să se transforme într-un crossover) în linia Nissan. Astfel, va avea în vizor cele mai recente Jeep Avenger și Hyundai Kona, precum și viitorul Kia EV3.

Parteneriatul Nissan cu Renault înseamnă că cei doi producători vor partaja tehnologia EV. Următorul Renault 5 și Nissan Micra vor utiliza aceeași platformă EV CMF-B, probabil cu o alegere de baterii de 40kWh și 52kWh pentru până la 400 de kilometri de autonomie. Juke este de asemenea probabil să se așeze pe această arhitectură, dar poziționarea sa mai înaltă, atât în ​​statură cât și în preț, poate însemna că Nissan trebuie să găsească o modalitate de a oferi baterii mai mari pentru mai multă autonomie.

Producătorul intenționează să lanseze primul său EV cu baterii solide până în 2028, dar ne așteptăm ca Juke EV să utilizeze nichel mangan cobalt (NMC) de la lansare. Gilles le Borgne, directorul tehnic al Renault, a declarat: „Următorul Leaf, următorul Juke, următorul Micra, 5 și R4 se vor alinia la această chimie.”

Deși un singur motor montat pe axa frontală pare cea mai plauzibilă configurație pentru Juke, o variantă cu două motoare ar putea fi de asemenea în lucru. Am auzit pentru prima dată despre acest lucru când a apărut ideea unui Juke electric în 2021. Directorul general al Nissan Europa pentru planificarea produselor ne-a spus la vremea respectivă că Juke ar putea folosi sistemul electric de patru roți motrice e-4ORCE al Ariya. Puterea suplimentară oferită de un alt motor ar putea chiar deschide calea pentru producția unui fierbinte Juke Nismo EV.

Cu supermini-ul electric Micra al generației următoare așezat sub Juke la aproximativ patru metri lungime și cu înlocuitorul viitorului pentru Leaf deja confirmat ca un crossover pentru a submina Ariya, va fi important pentru Nissan să păstreze amprenta lui Juke la aproximativ 4,2m. Cu toate acestea, o platformă EV ar trebui să o facă mai spațioasă în interior, cu locuri pentru cinci persoane și un portbagaj decent.

În concluzie, Nissan continuă să impresioneze cu angajamentul său față de viitorul electric. Cu conceptul Hyper Punk care arată calea, viitorul Nissan Juke promite să fie un vehicul care va schimba jocul în lumea SUV-urilor de dimensiuni reduse. Cu un design îndrăzneț, tehnologie de ultimă oră și un angajament față de o lume mai verde, Nissan Juke ar putea fi exact ceea ce așteaptă industria auto.