brand

Volkswagen și Volvo conduc clasamentul vânzărilor de SUV-uri în Europa

Volkswagen și Volvo conduc clasamentul vânzărilor de SUV-uri în Europa

În luna mai, Volkswagen a reușit să-și revigoreze poziția dominantă în cele două segmente cele mai mari de pe piața auto europeană. Modelul T-Roc, un SUV compact, a depășit cu autoritate Toyota Yaris Cross, inversând un deficit de 372 de unități înregistrat în aprilie. Conform datelor preliminare furnizate de Dataforce, care acoperă 96% din vânzările din Uniunea Europeană, țările AELS și Regatul Unit, T-Roc a fost liderul absolut al vânzărilor în Europa în luna mai.

Segmentul SUV-urilor compacte este cel mai mare din Europa, urmat îndeaproape de clasa SUV-urilor medii. În primele patru luni ale anului, Tiguan de la Volkswagen se situa pe locul secund în acest segment, în spatele lui Nissan Qashqai. Însă, în luna mai, Tiguan a reușit să treacă pe prima poziție, depășind atât Qashqai, cât și Kia Sportage.

Până în aprilie, doar 1.764 de unități separau cele trei modele de SUV-uri medii în lupta pentru supremație. În mai, distanța dintre locul întâi și al treilea s-a mărit la 5.407 unități, Tiguan acumulând un avans de 2.144 de mașini față de Sportage.

Gama de SUV-uri Volvo a obținut o triplă victorie în segmentele premium europene, conform cifrelor de vânzări pe cinci luni furnizate de Dataforce. XC40 conduce detașat în fața lui BMW X1 cu un avans de 4.700 de unități în segmentul premium compact până în mai.

În segmentul premium mediu, XC60 are o diferență de 3.993 de mașini față de Mercedes-Benz GLC și ocupă prima poziție. Iar modelul electric EX30 este lider în clasa premium mică, cu 1.029 de unități mai mult decât Mini.

În prezent, nu există suficiente SUV-uri premium mici disponibile pe piața europeană pentru a justifica crearea unui segment separat pentru această categorie de caroserie. De aceea, EX30 este încadrat momentan în clasa premium mică.

Încetinirea vânzărilor de modele complet electrice s-a menținut și în luna mai, când totalul lunar a scăzut cu 11%. În consecință, vânzările totale de mașini electrice în primele cinci luni ale anului au crescut doar cu 2,4%, conform analizei Dataforce.

Mai devreme în acest an, asociația industriei auto germane VDA a prognozat că vânzările de mașini electrice în Germania vor scădea cu 14% în 2024. Aceasta ar fi prima scădere a pieței pentru vehiculele electrice în ultimii opt ani.

Perspectiva VDA s-ar putea dovedi optimistă. Vânzările de mașini electrice în Germania au scăzut cu 30%, iar în primele cinci luni volumul a scăzut cu 16% până la 141.200 de unități.

Model Y de la Tesla a fost cel mai bine vândut vehicul electric în Europa, în ciuda unei scăderi a vânzărilor de 24% până la 79.125 de unități. A fost urmat de Model 3, cu o creștere de 38% până la 38.863 de unități vândute până în mai, conform cifrelor preliminare ale Dataforce. Versiunea complet electrică a lui Volvo EX30 a urcat pe locul al treilea, cu 30.195 de unități vândute.

În contrast cu evoluția vânzărilor de mașini electrice, cererea pentru vehiculele hibride plug-in a crescut într-un ritm mai rapid decât cea pentru modelele complet electrice în primele cinci luni ale anului, cu o creștere de 4,9% până la 399.034 de unități.

Volvo XC60 se situează pe primul loc în această nișă. În primul trimestru, a depășit liderul de lungă durată Ford Kuga, care a coborât acum pe locul al treilea, în spatele lui Mercedes GLC.

XC60 și GLC au reușit să treacă în fața lui Kuga în principal datorită creșterilor semnificative ale vânzărilor de 50%, respectiv 68%. În schimb, vânzările Kuga pe cinci luni au scăzut cu 22% în aceeași perioadă, conform cifrelor preliminare furnizate de Dataforce.

Segmentul SUV-urilor compacte este cel mai mare din Europa, reprezentând o pondere semnificativă din vânzările totale de automobile. Această clasă a atras atenția majorității producătorilor auto, care au lansat modele noi sau actualizate pentru a se alinia cerințelor pieței.

Lupta pentru supremație în acest segment a fost extrem de strânsă în primele luni ale anului. Până în aprilie, doar 1.764 de unități separau primele trei modele în clasament: Nissan Qashqai, Kia Sportage și Volkswagen Tiguan.

Însă, în luna mai, Tiguan a reușit o performanță remarcabilă, depășind atât Qashqai, cât și Sportage. Distanța dintre locul întâi și al treilea s-a mărit la 5.407 unități, Tiguan acumulând un avans de 2.144 de mașini față de Sportage.

Această revenire spectaculoasă a Tiguan poate fi atribuită mai multor factori, inclusiv strategiilor de marketing eficiente ale Volkswagen și îmbunătățirilor aduse modelului. De asemenea, preferințele consumatorilor s-ar putea fi orientat către un design mai modern și o gamă mai bogată de dotări și tehnologii de ultimă generație.

În segmentul premium compact, Volvo XC40 a reușit să se distanțeze clar de rivalul său BMW X1, acumulând un avans de 4.700 de unități vândute până în luna mai. Această performanță remarcabilă subliniază atractivitatea crescută a modelului XC40 în rândul cumpărătorilor premium.

Design-ul elegant și sofisticat, dotările de lux și tehnologiile avansate ale XC40 par să fi convins mulți clienți să aleagă acest model în defavoarea lui X1. De asemenea, strategia de marketing și rețeaua de distribuție solidă a Volvo ar putea fi factori suplimentari care au contribuit la succesul XC40.

În ciuda acestei diferențe semnificative, BMW nu va renunța ușor la această bătălie. Constructorul german este recunoscut pentru calitatea ridicată și inovațiile constante aduse gamei sale de modele. Este de așteptat ca X1 să primească actualizări și îmbunătățiri în viitorul apropiat pentru a-și recâștiga competitivitatea în fața XC40.

Segmentul premium mediu a fost martorul unei confruntări aprige între două modele de top: Volvo XC60 și Mercedes-Benz GLC. Până în luna mai, XC60 a reușit să acumuleze un avantaj de 3.993 de unități față de GLC și să ocupe prima poziție în acest segment.

Această performanță impresionantă a XC60 poate fi atribuită mai multor factori, inclusiv design-ul modern și elegant, interiorul spațios și rafinat, precum și dotările tehnologice de ultimă generație. De asemenea, reputația solidă a Volvo pentru siguranță și calitate ar putea fi un factor suplimentar care a atras cumpărătorii către acest model.

În ciuda avansului consistent al lui XC60, Mercedes-Benz nu va ceda ușor teren în acest segment. GLC este recunoscut pentru performanțele sale solide, manevrabilitatea excelentă și interiorul luxos. Este de așteptat ca Mercedes să lanseze actualizări și îmbunătățiri pentru a-și consolida poziția competitivă în fața rivalului său suedez.

În segmentul premium mic, Volvo EX30, un SUV electric de dimensiuni reduse, a reușit să depășească Mini și să ocupe prima poziție, cu un avans de 1.029 de unități vândute până în luna mai. Această performanță remarcabilă subliniază atractivitatea crescută a modelelor electrice premium compacte pe piața europeană.

Design-ul modern și stilat al EX30, autonomia generoasă și tehnologiile avansate de propulsie electrică par să fi convins mulți cumpărători să aleagă acest model în defavoarea lui Mini. De asemenea, reputația Volvo pentru siguranță și calitate ar putea fi un factor suplimentar care a contribuit la succesul EX30.

Cu toate acestea, Mini nu va renunța ușor la această bătălie. Constructorul britanic este recunoscut pentru design-ul său iconic și condusul dinamic, caracteristici care îl fac atractiv pentru mulți cumpărători. Este de așteptat ca Mini să lanseze actualizări și îmbunătățiri pentru a-și consolida poziția competitivă în fața rivalului său electric.

Vânzările de mașini electrice în Europa au continuat să încetinească în luna mai, când totalul lunar a scăzut cu 11%. În consecință, vânzările totale de mașini electrice în primele cinci luni ale anului au crescut doar cu 2,4%, conform analizei Dataforce.

Această încetinire a vânzărilor de mașini electrice a fost observată și în Germania, una dintre cele mai mari piețe auto din Europa. Asociația industriei auto germane VDA a prognozat mai devreme în acest an că vânzările de mașini electrice în Germania vor scădea cu 14% în 2024, ceea ce ar reprezenta prima scădere a pieței pentru vehiculele electrice în ultimii opt ani.

Perspectiva VDA s-ar putea dovedi chiar optimistă, deoarece vânzările de mașini electrice în Germania au scăzut deja cu 30% în primele cinci luni ale anului, volumul ajungând la 141.200 de unități, o scădere de 16% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.

Această tendință de încetinire a vânzărilor de mașini electrice ar putea fi influențată de mai mulți factori, precum prețurile ridicate, autonomia limitată și infrastructura insuficientă de încărcare în unele regiuni. De asemenea, unii cumpărători ar putea amâna achiziția unui vehicul electric în așteptarea unor îmbunătățiri tehnologice sau a unor stimulente guvernamentale suplimentare.

Topul Vânzărilor de Mașini Electrice în Europa

În ciuda încetinirii generale a vânzărilor de mașini electrice, unele modele au reușit să se mențină pe primele poziții în topul vânzărilor europene. Model Y de la Tesla a fost cel mai bine vândut vehicul electric în Europa, în ciuda unei scăderi a vânzărilor de 24% până la 79.125 de unități în primele cinci luni ale anului.

Pe locul secund s-a situat Model 3, tot de la Tesla, cu o creștere de 38% până la 38.863 de unități vândute în aceeași perioadă, conform cifrelor preliminare ale Dataforce.

Surpriza acestui top a fost versiunea complet electrică a lui Volvo EX30, care a urcat pe locul al treilea, cu 30.195 de unități vândute până în luna mai. Acest rezultat remarcabil subliniază atractivitatea crescută a modelelor electrice premium compacte pe piața europeană și succesul strategiei Volvo în acest segment.

Perspective și Tendințe în Industria Auto Europeană

Piața auto europeană a cunoscut schimbări semnificative în ultimii ani, influențate de factori precum reglementările privind emisiile, cererea crescândă pentru vehicule ecologice și preferințele în schimbare ale consumatorilor. Aceste tendințe vor continua să modeleze industria în viitorul apropiat.

Una dintre tendințele majore este creșt era cererii pentru vehicule electrice și hibride, susținută de reglementările privind emisiile și preocupările legate de mediu. Producătorii auto vor continua să investească în dezvoltarea tehnologiilor de propulsie alternative, precum bateriile cu autonomie extinsă și sistemele hibride plug-in îmbunătățite.

O altă tendință importantă este orientarea către vehicule mai compacte și mai ușoare, în special în segmentele SUV și crossover. Aceste modele oferă un echilibru atractiv între spațiul interior generos, eficiența energetică și manevrabilitatea în mediul urban. Se așteaptă ca producătorii să lanseze noi modele compacte și să îmbunătățească constant design-ul și tehnologiile acestor vehicule pentru a satisface cererea în creștere.

De asemenea, digitalizarea și tehnologiile de asistență pentru șofer vor juca un rol din ce în ce mai important în industria auto. Sistemele avansate de asistență la condus, interfețele intuitive și conectivitatea la internet vor deveni caracteristici standard în noile modele, oferind o experiență de condus mai sigură și mai confortabilă pentru utilizatori.

În plus, producătorii auto vor continua să exploreze noi materiale și tehnologii de construcție pentru a reduce greutatea vehiculelor și a îmbunătăți eficiența energetică. Utilizarea materialelor compozite ușoare și a tehnicilor de fabricație avansate va deveni din ce în ce mai răspândită în industrie.

Pe lângă aceste tendințe tehnice, se preconizează că piața auto europeană va fi influențată și de factori economici și sociali. Creșterea nivelului de trai și a puterii de cumpărare în unele regiuni ar putea stimula cererea pentru vehicule premium și de lux. În același timp, preocupările legate de costurile de întreținere și impactul asupra mediului ar putea determina alți cumpărători să opteze pentru vehicule mai accesibile și eficiente din punct de vedere energetic.

În ansamblu, industria auto europeană se află într-o perioadă de transformare semnificativă, determinată de inovațiile tehnologice, reglementările de mediu și schimbările în preferințele consumatorilor. Producătorii care vor reuși să se adapteze rapid la aceste tendințe și să ofere soluții inovatoare și sustenabile vor fi cei mai bine poziționați pentru a câștiga cota de piață în viitor.