brand

Volkswagen încheie producția modelului Polo în Spania pentru a pregăti uzina pentru trecerea la vehiculele electrice

Volkswagen încheie producția modelului Polo în Spania pentru a pregăti uzina pentru trecerea la vehiculele electrice

Volkswagen a pus capăt unei ere în Europa, încheindu-și producția modelului Polo după patru decenii de existență. Această mișcare strategică pregătește calea pentru transformarea radicală a uzinei din Pamplona, Spania, într-o facilitate de producție dedicată vehiculelor electrice accesibile și compacte.

Modelul Polo, un simbol al segmentului de mașini mici, și-a văzut ultima unitate ieșind de pe linia de asamblare europeană în iulie 2022. Varianta finală, un Polo Life albastru echipat cu un motor TSI de 1.0 litri și transmisie manuală în 5 trepte, a marcat un moment emoționant pentru fanii acestei mașini populare.

Chiar dacă producția europeană a încetat, Polo rămâne în ofertă pe piața continentului, cu producția mutată la uzina Volkswagen din Kariega, Africa de Sud. Această uzină, parte a grupului din 1951, va continua să producă atât Polo, cât și varianta mai accesibilă Polo Vivo, bazată pe generația anterioară a modelului.

De-a lungul celor 40 de ani de producție la Pamplona, uzina a dat naștere la un impresionant număr de 8,4 milioane de unități Polo. Acest model compact a câștigat inimile multor șoferi europeni datorită dimensiunilor sale practice și prețului accesibil.

Cu toate acestea, în ultimii ani, vânzările Polo au scăzut pe măsură ce preferințele cumpărătorilor s-au îndreptat către SUV-urile mici, precum VW T-Roc și T-Cross. În primele opt luni ale anului 2022, Volkswagen a vândut doar 90.107 unități Polo în Europa, plasându-l pe locul 8 în clasamentul mașinilor mici de pe continent.

Decizia Volkswagen de a închide producția Polo în Europa face parte dintr-un plan ambițios de a transforma uzina Pamplona într-o facilitate de producție pentru vehiculele electrice accesibile. Începând cu 2026, uzina va produce două SUV-uri electrice compacte, unul pentru marca Volkswagen și celălalt pentru marca soră Skoda.

Ambele modele vor fi construite pe o versiune scurtată și cu tracțiune față a platformei MEB dedicată vehiculelor electrice. Această adaptare a platformei are ca scop apropierea prețurilor vehiculelor electrice de cele ale mașinilor cu motoare convenționale.

Skoda a dezvăluit deja că SUV-ul electric va purta numele Epiq și va avea un preț de pornire de aproximativ 25.000 de euro. În schimb, Volkswagen a oferit doar un preview al formei SUV-ului electric sub denumirea ID.2all.

Platforma MEB revizuită va sta, de asemenea, la baza unui model hatchback electric de dimensiuni mici, care va fi produs la uzina Martorell din Spania, alături de o versiune înrudită destinată mărcii Cupra.

În timp ce uzina Pamplona se pregătește pentru era electrică, producția SUV-urilor cu motoare convenționale T-Cross și Taigo va continua în paralel cu modelele electrice.

Tranziția Volkswagen către vehiculele electrice compacte reflectă schimbările semnificative în preferințele cumpărătorilor auto europeni. În timp ce mașinile mici tradiționale, precum Polo, au cunoscut o scădere a vânzărilor, SUV-urile compacte și vehiculele electrice au câștigat rapid teren.

În primele opt luni ale anului 2022, Dacia Sandero a devenit cel mai bine vândut model mic din Europa, cu 183.183 de unități vândute. SUV-ul compact VW T-Roc s-a clasat pe locul trei, cu 143.939 de unități, în timp ce Volkswagen Golf a ocupat poziția secundă.

Deși trecerea la vehiculele electrice reprezintă un pas crucial pentru sustenabilitate și protecția mediului, această tranziție nu este lipsită de provocări. Costurile inițiale ridicate ale vehiculelor electrice rămân o barieră pentru mulți cumpărători, iar infrastructura de încărcare necesită investiții semnificative pentru a răspunde cererii în creștere.

De asemenea, producătorii auto trebuie să abordeze preocupările legate de autonomia bateriilor și timpul de încărcare, în special pentru vehiculele electrice compacte și accesibile. Totuși, progresele tehnologice rapide în domeniul bateriilor și al sistemelor de încărcare rapidă promit să atenueze aceste provocări în viitorul apropiat.

Decizia Volkswagen de a produce un SUV electric compact pentru marca soră Skoda la uzina Pamplona subliniază importanța colaborării în cadrul grupului pentru a accelera tranziția către mobilitatea electrică. Prin partajarea platformelor și a resurselor de producție, companiile pot reduce costurile și îmbunătăți eficiența, oferind în același timp o gamă mai largă de opțiuni pentru clienți.

Parteneriatul dintre Volkswagen și Skoda în domeniul vehiculelor electrice compacte demonstrează, de asemenea, angajamentul ambelor mărci față de sustenabilitate și inovație, răspunzând cererii în creștere pentru vehicule ecologice accesibile.

În cele din urmă, Volkswagen ar putea beneficia de colaborarea cu alte companii auto pentru a accelera tranziția către vehiculele electrice. Prin partajarea cunoștințelor, a tehnologiilor și a resurselor, industria auto poate depăși mai ușor provocările legate de costurile ridicate, autonomia bateriilor și infrastructura de încărcare.

Astfel de colaborări pot lua forma unor parteneriate de cercetare și dezvoltare, a unor acorduri de licențiere sau a unor joint venture-uri pentru producția de componente cheie pentru vehiculele electrice. O abordare coordonată la nivelul întregii industrii ar putea accelera adoptarea vehiculelor electrice și ar contribui la atingerea obiectivelor de sustenabilitate și de reducere a emisiilor de carbon.