brand

Volkswagen ID.7: Rivalul electric al mașinilor pe combustie pe distanțe lungi

Volkswagen ID.7: Rivalul electric al mașinilor pe combustie pe distanțe lungi

Într-o călătorie de testare de 1.000 de kilometri cu noul Volkswagen ID.7, am descoperit că această mașină electrică de dimensiuni medii este la fel de confortabilă și ușor de utilizat pe distanțe lungi ca și omologul său cu motor pe combustie internă. Experiența mea a demonstrat că mașinile electrice sunt într-adevăr viabile pentru călătorii de mare distanță, fără anxietatea obișnuită legată de autonomia redusă.

ID.7 este cel mai mare vehicul electric din gama Volkswagen. Este disponibil atât în versiune sedan, cât și break, fiind echivalentul electric al modelului Passat. Am testat varianta ID.7 Pro, echipată cu un pachet de baterii de 77 kWh și un motor electric montat în spate cu putere de 282 cai putere.

Comparativ cu alte modele ID, ID.7 beneficiază de o motorizare electrică mai nouă, cu un motor sincron cu magneți permanenți și un invertor mai eficient. Acesta are o lungime de aproape 5 metri, oferind un spațiu generos atât pentru pasageri, cât și pentru bagaje. În plus, nivelul de zgomot la interior este remarcabil de scăzut, asigurând un confort ridicat în timpul călătoriei.

Conform specificațiilor oficiale, ID.7 are o autonomie de 617 km conform ciclului WLTP, cu un consum mediu de 15,5 kWh la 100 km. Însă, în condiții reale, aceste cifre pot varia semnificativ în funcție de mai mulți factori.

În prima mea etapă de drum, am parcurs 245 km pe autostradă, în condiții meteo blânde (între 15 și 25 de grade Celsius), cu aerul condiționat pornit cea mai mare parte a timpului. Computerul de bord a înregistrat un consum de 16,6 kWh la 100 km, ceea ce ar însemna o autonomie teoretică de 462 km.

După plecarea din Milano cu bateria încărcată la 89%, am profitat de o pauză de cafea pe autostradă pentru a reîncărca bateria. Stația de încărcare rapidă a adăugat 21 kWh în doar 11 minute, aducând nivelul bateriei de la 34% la 61%. Viteza de încărcare a început la 185 kW, maximul pentru ID.7, și a rămas în jurul a 150 kW până la finalizarea sesiunii.

Această performanță este remarcabilă pentru o mașină care folosește arhitectura electrică standard de 400 de volți, și nu sistemul mai rapid de 800 de volți regăsit în modele precum Porsche Taycan, Audi E-tron GT sau Audi A6 E-Tron (și în unele modele high-end Hyundai și Kia).

Traseul total de 372 km de la Milano la Siena, incluzând și porțiuni de drum secundar la viteză mai mică, a fost parcurs cu un consum mediu de 15,5 kWh la 100 km - exact cifra medie WLTP.

Provocări întâmpinate în timpul călătoriei

Odată ajunși în Siena, am întâmpinat una dintre problemele obișnuite menționate într-un articol recent despre Hyundai Kona: toate cele patru locuri de la stația de încărcare lentă de lângă hotel erau ocupate de mașini cu motor pe combustie internă. Norocul nostru a fost că proprietarii neglijenți și-au mutat mașinile a doua zi dimineața.

După reîncărcarea bateriei până la 78%, computerul de bord ne-a indicat o autonomie proiectată de 444 km.

În drumul de întoarcere spre Milano, de 363 km, am fost nevoiți să facem față unei ploi torențiale și numeroaselor ambuteiaje de pe autostradă (într-o duminică după-amiaza târziu de vară). Viteza redusă ne-a permis să ajungem la destinație fără a fi nevoie să reîncărcăm bateria, cu 12% rămas în acumulatori și un consum general de 13,8 kWh la 100 km, mulțumită și aerului condiționat parțial oprit.

Pentru a testa efectul vitezei ridicate asupra consumului, am efectuat un alt traseu de 144 km de la Milano la Torino și înapoi. La o viteză medie de 130 km/h, cu aerul condiționat pornit, consumul a crescut la 18,1 kWh la 100 km, iar autonomia proiectată inițial a scăzut dramatic, la doar 236 km, pe măsură ce computerul a recalculat cifrele în funcție de consumul actual.

În totalitatea celor 1.024 km parcurși în timpul testului, consumul mediu a fost de 15,2 kWh la 100 km - un rezultat foarte bun pentru o mașină atât de grea (2.184 kg), datorită în parte coeficientului extrem de scăzut de rezistență la înaintare, de 0,23.

ID.7 este disponibil și într-o variantă cu baterie de 86 kWh, care oferă o autonomie WLTP de până la 701 km. Această versiune ar trebui să asigure o autonomie reală de aproximativ 500 km în orice condiții, permițând astfel călătorii de la Milano la Roma sau de la Berlin la Munchen cu doar o oprire scurtă pentru încărcare.

Costul de achiziție comparativ cu Passat

Odată cu sistarea producției sedanului Passat, ID.7 rămâne singura opțiune de sedan mediu în gama Volkswagen. Constructorul mai oferă totuși varianta break a Passatului, atât cu motoare pe benzină hibrid, cât și diesel, precum și un break Arteon.

Prețul de pornire pentru ID.7 Touring cu baterie de 77 kWh este de 51.225 euro în Germania. Un Passat echipat cu un motor diesel de 2.0 litri și 120 CP costă 43.490 euro, în timp ce versiunea hibrid plug-in cu autonomie electrică de 120 km are un preț de 52.405 euro.

Deși diferența de preț de 18% pare semnificativă, ea va fi compensată de costurile de operare mai mici (sau mult mai mici, în funcție de prețul electricității din fiecare țară). Astfel, costul total de deținere al ID.7 este probabil să fie apropiat de cel al unui Passat convențional, dacă nu chiar la un nivel similar.

Confortul călătoriei cu ID.7

Un aspect important pentru călătoriile lungi este confortul general al mașinii. ID.7 excelează în această privință, oferind un interior spațios și liniștit.

Cu o lungime de aproape 5 metri, ID.7 oferă un habitaclu generos, atât pentru pasagerii de pe bancheta din spate, cât și pentru bagaje. Portbagajul are un volum mare, permițând încărcarea ușoară a bagajelor pentru întreaga familie sau pentru vacanțe prelungite.

Unul dintre punctele forte ale ID.7 este nivelul extrem de scăzut al zgomotului la interior. Motorul electric silențios, împreună cu izolarea fonică excelentă, creează o atmosferă liniștită și relaxantă în timpul deplasării. Suspensiile bine calibrate completează experiența, asigurând un mers lin și confortabil, chiar și pe drumuri mai dificile.

ID.7 beneficiază de cele mai recente inovații ale Volkswagen în domeniul încărcării rapide. Deși nu folosește arhitectura de 800 de volți regăsită în unele modele de vârf, performanțele sunt totuși impresionante.

Chiar dacă utilizează o arhitectură electrică standard de 400 de volți, în loc de sistemul de 800 de volți folosit de unii concurenți, ID.7 reușește să ofere timpi de încărcare remarcabili. În timpul testului, am putut adăuga 21 kWh în doar 11 minute, la o putere maximă de 185 kW.

Volkswagen continuă să investească și să inoveze în domeniul încărcării rapide, pentru a oferi clienților săi cele mai bune performanțe. Cu fiecare nouă generație de modele electrice, putem aștepta îmbunătățiri semnificative în ceea ce privește vitezele de încărcare și autonomia.

Pentru a înțelege mai bine avantajele și dezavantajele ID.7 față de omologii săi pe combustie internă, este utilă o comparație directă.

Deși ID.7 are un preț de achiziție ușor mai mare decât un Passat diesel sau hibrid plug-in, diferența este relativ mică - în jur de 18%. Această diferență va fi rapid compensată de costurile de operare mai mici ale unui vehicul electric.

Un aspect major în favoarea ID.7 îl reprezintă costurile de operare mult mai mici comparativ cu mașinile pe combustie internă. Electricitatea este, în general, mult mai ieftină decât combustibilii fosili, iar întreținerea unui vehicul electric este, de asemenea, mai puțin costisitoare.

Deși autonomia ID.7 poate varia semnificativ în funcție de condițiile de conducere, versiunea cu baterie de 86 kWh promite o autonomie de până la 701 km în ciclul WLTP. Aceasta este comparabilă cu autonomia multor mașini pe combustie internă, permițând călătorii de lungă distanță fără opriri frecvente pentru realimentare.

Un avantaj clar al ID.7 este nivelul extrem de scăzut al zgomotului și vibrațiilor la interior, datorită motorului electric silențios. Acest lucru creează o atmosferă calmă și relaxantă, ideală pentru călătorii lungi.

Testul de 1.000 de kilometri cu Volkswagen ID.7 a demonstrat că mașinile electrice pot fi la fel de capabile ca și cele pe combustie internă pentru călătorii de lungă distanță, oferind un confort ridicat și o autonomie suficientă.

ID.7 se dovedește a fi o alegere excelentă pentru șoferii care apreciază liniștea și confortul în timpul deplasărilor lungi, dar și pentru cei care doresc să reducă costurile de operare și impactul asupra mediului.

Cu versiunea sa de baterie de 86 kWh, ID.7 poate acoperi distanțe impresionante fără necesitatea unor opriri frecvente pentru reîncărcare, făcând față cu brio chiar și celor mai solicitante călătorii.

Pentru cei care caută un vehicul electric spațios, confortabil și eficient pentru deplasările de lungă distanță, ID.7 merită cu siguranță să fie luat în considerare. Combinația sa reușită de autonomie, consum redus și experiență de conducere liniștită îl transformă într-o opțiune atractivă atât pentru familii, cât și pentru șoferii care parcurg frecvent distanțe mari.