brand

Strategia lui Volvo privind vehiculele electrice se îndulcește pe măsură ce hibridele câștigă teren

Strategia lui Volvo privind vehiculele electrice se îndulcește pe măsură ce hibridele câștigă teren

Constructorii auto, de la Aston Martin la Grupul Volkswagen, recalibrează ambiția lor de a produce vehicule electrice, deoarece traiectoria de creștere a acestei tehnologii a pierdut din viteză.

Strategia lui Volvo Cars de a renunța complet la motoarele convenționale în favoarea celor electrice este una dintre cele mai îndrăznețe din industrie, iar brandul scandinav nu s-a abătut public de la această cale. Anul trecut, directorul comercial al Volvo, Bjorn Annwall, a promis că producătorul auto nu va "vinde nicio mașină" la nivel global care să nu fie complet electrică după 2030, afirmând fără echivoc: "Nu există dacă-uri, nu există rezerve".

Cu toate acestea, confruntată cu scăderea vânzărilor de vehicule electrice pe piețe cheie precum China și Statele Unite, conducerea Volvo ar putea reconsidera angajamentul total față de propulsia electrică. În timpul unui webcast trimestrial pentru investitori, directorul executiv al Volvo, Jim Rowan, a declarat că este "un mare susținător al propulsiei electrice", pe care o consideră o tehnologie superioară motoarelor cu ardere internă. Totuși, Rowan a recunoscut că "va dura un timp până când diferitele părți ale lumii vor fi pregătite pentru electrificarea completă".

Rowan a subliniat că hibridele "formează o punte solidă pentru clienții noștri care nu sunt pregătiți să treacă la electrificarea completă", adăugând că "hibridele plug-in și ușor hibridele rămân foarte puternice și populare în rândul clienților noștri, iar noi vom continua să investim în această gamă de produse".

Reprezentanții Volvo din Statele Unite se așteaptă să comercializeze sedanuri, break-uri și SUV-uri hibride asistată de motoare cu ardere internă mult după trecerea deceniului actual. "Va trebui să o facem, altfel vom muri", a declarat un dealer care a solicitat anonimatul, adăugând că "Volvo s-a depărtat prea mult de realitate cu această strategie axată exclusiv pe vehicule electrice".

În următorul deceniu, Volvo se va concentra pe furnizarea de hibride plug-in în timp ce piața vehiculelor electrice se maturizează în Statele Unite și în alte regiuni, potrivit unei persoane familiarizate cu planurile companiei. "Ei speră că hibridele plug-in vor începe să fie privite cu ochi mai buni de către diferitele guverne", a declarat această persoană, care a solicitat anonimatul atunci când a vorbit despre aspecte interne.

Volvo intenționează să valorifice platformele furnizate de compania-mamă Geely Group pentru a-și extinde gama de hibride plug-in. La sfârșitul lunii mai, Geely a finalizat o întreprindere mixtă cu Grupul Renault pentru a dezvolta și construi motoare cu ardere internă și hibride mai eficiente.

Brandul suedez ia în considerare, de asemenea, actualizarea platformei sale SPA1, care susține variantele hibride ușoare și plug-in ale SUV-urilor de succes XC90 și XC60. "Dacă ați reînnoi interiorul și exteriorul oricărei mașini construite pe platforma SPA1, ați putea merge pe acest cal încă un deceniu", a declarat aceeași persoană. "Are o suspensie și un șasiu excelente; trebuie doar să schimbați partea de sus."

Potrivit AutoForecast Solutions, producția modelului de vârf XC90 este așteptată să se încheie în mai 2030. Anterior, Volvo a declarat că nu va exista o a treia generație cu motor cu ardere internă sau cu sistem hibrid plug-in, dar aceste planuri ar putea fi modificate.

Purtătorul de cuvânt al Volvo, Russell Datz, a refuzat să comenteze planurile de produs viitoare, declarând: "Deși credem ferm că electrificarea este viitorul, această tranziție nu va fi o evoluție liniară. Vom continua să investim în întreaga gamă de produse, atât în modele noi, cât și în îmbunătățiri continue ale celor existente."

Volvo a fost unul dintre primii constructori auto care au observat schimbarea către mobilitatea electrică, determinată de reglementările guvernamentale din Statele Unite, China și Europa. Producătorul auto a trecut la o gamă de modele complet electrificată la nivel global în 2019 și a livrat primul său vehicul electric - XC40 Recharge P8 - în Statele Unite cu doi ani mai târziu.

Adoptarea vehiculelor electrice continuă să crească în Statele Unite, dar ritmul de creștere s-a încetinit dramatic. Conform Cox Automotive, vânzările din trimestrul al doilea au crescut cu 11% față de aceeași perioadă a anului precedent, după o creștere de 48% în perioada similară din 2023.

Un alt dealer a remarcat: "Nu contează câte vehicule electrice dorește industria să construiască. Nu poți impune vehicule electrice pe o piață care nu le dorește."

Afacerea Volvo cu vehicule electrice în Statele Unite s-a prăbușit în acest an, din cauza concurenței în creștere și a unui război al prețurilor declanșat de Tesla. În perioada ianuarie-iunie, livrările SUV-urilor electrice XC40 și C40 au scăzut cu 74% până la 1.981 de unități.

Ca răspuns, Volvo a redus aprovizionarea cu vehicule electrice, în timp ce a crescut alocările pentru vehiculele hibride plug-in destinate dealerilor. "Volvo realizează că nu poate avea succes fără hibride plug-in și hibride ușoare", a declarat un dealer. "O strategie axată exclusiv pe vehiculele electrice nu este una pe care dealerii să o poată susține."

În timp ce Volvo rămâne angajată în principiu față de electrificare, compania recunoaște că tranziția către vehiculele electrice nu va fi liniară și că hibridele reprezintă o punte necesară pentru a răspunde nevoilor clienților care ezită să treacă la propulsia electrică. Prin adaptarea strategiei și extinderea gamei de hibride, Volvo urmărește să rămână competitivă pe piața auto în plină schimbare, echilibrând ambiția sa de a conduce revoluția vehiculelor electrice cu realitățile cererii pieței.