brand

Volvo EX30 - Test drive cu primul model electric pe o platformă dedicată

Volvo EX30 - Test drive cu primul model electric pe o platformă dedicată

Volvo EX30, primul model electric construit pe o platformă dedicată acestui tip de propulsie, se pregătește să sosească pe străzile noastre. Cu un design impresionant, performanțe de top și un preț accesibil, această mașină promite să revoluționeze piața automobilelor electrice.

Design exterior

Din aproape orice unghi, EX30 este o mașină atrăgătoare. Silueta sa de SUV este convențională și va fi recunoscută instant de cumpărători, însă detaliile - sau mai degrabă lipsa lor - în multe zone sunt cele care diferențiază EX30 de restul mulțimii. Partea frontală este dominată de farurile caracteristice Volvo, denumite "Ciocanul lui Thor", care se integrează perfect în bara de protecție netedă și intrarea subțire de aer. Designul este simplu și dă întregului automobil un aspect curat și organic.

Partea din spate este mai aglomerată, dar introduce o nouă dispunere a luminilor, cu clustere de lămpi separate de o bandă îngustă de caroserie. Părțile laterale sunt puternic sculptate, cu arcuri de roată pronunțate care ajută la disimularea înălțimii și adaugă un aspect robust și musculos. Mânerul ușii este o bară aerodinamică care se așază la nivelul caroseriei atunci când mașina este în mișcare, în timp ce montantul negru lucios B găzduiește un senzor care citește cheia electronică de tip card de credit.

Volvo EX30 - Test drive cu primul model electric pe o platformă dedicată

Design interior

Focusul principal în interiorul minimalist este sistemul său central de infotainment care rulează un sistem de operare bazat pe Android, astfel că beneficiază de navigare Google Maps, Assistant și Play. Sistemul va utiliza 5G atunci când va fi disponibil și va include, de asemenea, Apple CarPlay.

Volvo a căutat clar să minimizeze aglomerația vizuală, dar există zone în care acest lucru a fost dus prea departe. Nu există un afișaj secundar în fața volanului cu forma sa pătrată (doar un puck negru lucios care conține camera pentru șofer) nici un head-up display - nici măcar ca opțiune. Asta înseamnă că singurul indicator de viteză se află ascuns într-un colț al ecranului central - ceea ce este departe de a fi ideal.

Decizia Volvo de a nu instala butoane fizice va cauza, de asemenea, îngrijorare pentru unii cumpărători. Totul, de la volumul sistemului de sunet până la deschiderea cutiei de mănuși, este controlat prin intermediul ecranului.

Performanță și autonomie

Volvo EX30 oferă trei versiuni și fiecare dintre acestea se adresează unor clienți cu nevoi diferite. Gama începe cu o versiune cu un singur motor, extrem de potent pentru o mașină de acest segment: 272 de cai putere și tracțiune pe spate. Aceasta este cea mai ieftină versiune din gamă, cu un preț de la 38.500 de euro cu TVA și vine cu o baterie LFP de 49 de kWh capacitate netă (51 brută).

Următoarele două variante sunt foarte interesante pentru oricine a studiat vreodată piața de electrice. Ambele versiuni au făcut parte din lineup-ul disponibil la primele teste oficiale, deci nu trebuie să ne bazăm doar pe cuvântul celor de la Volvo.

Fără îndoială, cea mai vândută variantă va fi cea medie (Single Motor Extended Range): o baterie NMC de 64 de kWh netă (69 brută), același motor de 272 de cai putere care învârte roțile spate și o autonomie de „până la 480 de kilometri”, conform Volvo.

Pentru cei care consideră că 272 de cai nu sunt suficienți, Volvo adaugă un motor pe față pentru a ajunge la versiunea Twin Motor Performance: 428 de cai putere și 3,6 secunde pentru 0-100 km/h. Este cel mai rapid Volvo de serie din istorie, dar este și o demonstrație de putere care, din punctul meu de vedere, este un pic cam mult atât pentru brand, cât și pentru segmentul în care se plantează EX30.

Încărcare și consum

EX30 este unul dintre puținele modele de pe piață care oferă (opțional) încărcare AC la 22 de kW, ceea ce este un avantaj pentru cei care vor încărca în oraș, la birou sau la stațiile din supermarketuri. La fast charge DC, Volvo EX30 poate să tragă cu maximum 153 de kW din rețea acolo unde stațiile permit asta, bineînțeles.

Siguranță

Fiind un Volvo, siguranța este cheia pentru EX30 și vine cu o mulțime de echipamente de siguranță. Are programe de asistență pentru șoferi, cum ar fi tehnologia de schimbare a benzii, sisteme de evitare a coliziunilor și un sistem de alertă a șoferului pentru a-l avertiza dacă atenția îi scade.

Sustenabilitate

Un alt primat pentru EX30 este afirmația că acesta este cea mai ecologică mașină pe care Volvo a produs-o vreodată. Volvo a reușit să reducă amprenta sa totală de carbon cu 25% comparativ cu alte modele complet electrice C40 și XC40.

Verdict

Cu un preț competitiv, echipamente decente și toate calitățile de design pe care le așteptăm de la Volvo, EX30 este un produs extrem de atrăgător. Nu este perfectă - interiorul este un pic prea auster în unele locuri, spre exemplu - dar dacă căutați un SUV electric mic, bifează multe căsuțe.