brand

Miniștrii UE sunt de acord să mai renunțe la anumite cerințe pentru normele de emisii Euro 7

Miniștrii UE sunt de acord să mai renunțe la anumite cerințe pentru normele de emisii Euro 7

Spania a prezentat un text de compromis care menține condițiile de testare și limitele de emisii Euro 6 pentru autoturisme și camionete, dar care vor fi mai mici pentru camioanele grele și autobuze.

Miniștrii Uniunii Europene au convenit să atenueze o propunere a Comisiei Europene privind emisiile vehiculelor Euro 7, după ce producătorii de automobile și opt țări, printre care Franța și Italia, au declarat că modificările ar putea deturna investițiile de la vehiculele electrice.

Țările UE au convenit să nu modifice condițiile de testare și limitele de emisii Euro 6 existente pentru autoturisme și camionete, deși acestea vor fi mai mici pentru autobuze și vehicule grele. De asemenea, au acceptat noi limite de emisii de particule pentru frâne și anvelope.

Spania, care deține președinția rotativă a Uniunii Europene, a prezentat luni un text de compromis care a fost aprobat de Consiliul Uniunii Europene, format din miniștrii guvernelor din fiecare țară UE.

Consiliul, Parlamentul European și Comisia Europeană trebuie acum să negocieze un acord final privind noile reglementări.

"Considerăm că, prin această propunere, am obținut un sprijin larg, un echilibru în ceea ce privește costurile de investiție ale mărcilor producătoare și îmbunătățim beneficiile de mediu derivate din acest regulament", a declarat Hector Gomez Hernandez, ministrul spaniol interimar al industriei, comerțului și turismului, Hector Gomez Hernandez.

Italia, Franța, Republica Cehă și alte cinci state au făcut presiuni pentru reguli mai slabe, fiind îngrijorate că limitele propuse pentru poluanți precum oxizii de azot din motoarele cu combustie ar putea deturna activitatea de dezvoltare și investițiile de la vehiculele electrice.

Ministrul italian al industriei, Adolfo Urso, a salutat acordul de reducere a normelor Euro 7.

"Noul regulament, la cererea Italiei, face posibilă protejarea lanțului de aprovizionare auto al producătorilor de volume mici, gama înaltă tipică producției italiene, cum ar fi Ferrari, Lamborghini, Maserati, simboluri ale "Made in Italy" care produc aproximativ 50.000 de mașini pe an", a declarat acesta.

Grupul de lobby al industriei auto italiene ANFIA a salutat, de asemenea, compromisul, care reprezintă o "abordare pragmatică și rațională", a declarat președintele său, Roberto Vavassori.

Constructorii europeni de automobile au declarat că implementarea Euro 7, care urmează să intre în vigoare din 2025, ar fi prea costisitoare, iar câștigurile de mediu ar fi neglijabile.

Directorul general al Renault, Luca de Meo, a declarat că Euro 7 va distrage atenția industriei auto de la trecerea la vehicule complet electrice și va forța producătorii auto să investească în motoare cu combustie care nu au niciun viitor. Directorul general al Stellantis, Carlos Tavares, a declarat că propunerile ar duce la creșterea prețurilor pentru vehiculele mai mici, limitând libertatea de mișcare pentru gospodăriile mai sărace.

UE a înăsprit progresiv limitele de emisii ale vehiculelor rutiere de la primul set de reglementări, cunoscut sub numele de Euro 1, în 1992.