UE refuză să ridice restricțiile privind motoarele termice, în pofida opoziției din partea statelor
Planul Uniunii Europene de a interzice vânzarea de vehicule cu motoare pe combustibil convențional nu a fost abandonat, în ciuda opoziției existente.
Autoritățile Uniunii Europene speră că vor reuși să convingă Germania să revină înapoi, dacă vor primi garanții de la Comisia Europeană că va propune o excludere pentru combustibilii sintetici care sunt neutri din punct de vedere climatic.
După ce Germania și Italia au amenințat să blocheze acordul, Uniunea Europeană încearcă să salveze planul care interzice vânzarea de mașini noi cu motor cu combustie până în anul 2035, potrivit Automotive News Europe.
Germania încearcă să găsească un compromis prin propunerea de a acorda o derogare de la regulile pentru combustibilii alternativi. Ministrul german al Transporturilor, Volker Wissing, a purtat o discuție cu Frans Timmermans, șeful Uniunii Europene pe probleme climatice, în legătură cu această idee în cadrul unei serii de discuții.
Votul programat pentru marți a fost amânat până vineri, 3 martie 2023, ca urmare a amenințării făcute de Germania de a se abține și a declarației făcute de Italia că va respinge regulile privind emisiile convenite anul trecut. Fără o majoritate calificată între statele membre, regulamentul nu va deveni lege.
Comisia Europeană a fost extrem de frustrată când Germania a pus opoziție față de decizia luată de consiliu în iunie anul trecut, chiar dacă au fost de acord in octombrie 2022 cu Parlamentul. Această abatere de la acordul stabilit este foarte neobișnuită.
Opoziția Italiei este privită ca fiind încăpățânată, însă oficialii UE speră că Germania poate fi convinșă să abandoneze inițiativa sa, dacă va primi asigurări pentru o scutire a combustibililor sintetici neutri din punct de vedere climatic înainte de revizuirea programată din 2026.
Chiar și cu susținerea Germaniei, există scepticism că acest tip de combustibil poate contribui efectiv la reducerea emisiilor de transport terestru, deoarece sunt rari și mult mai scumpi decât benzina și motorina.
Există, de asemenea, foarte multe locuri de muncă în joc. Industria auto reprezintă aproximativ 5% din economia Germaniei și are peste 800.000 de angajați. Acest sector cuprinde zeci de producători specializați de piese care s-au dezvoltat de-a lungul mai multor secole pentru a furniza producătorilor de automobile, inclusiv Volkswagen, BMW și Mercedes-Benz, cu transmisii, sisteme de evacuare și componente pentru mașinile cu motor cu combustie. Aceste piese sunt însă inutile pentru autoturismele electrice.
Industria face față restructurărilor cauzate de tranziția spre mașinile electrice. Ford a anunțat luna trecută că va reduce aproximativ 3.800 de locuri de muncă in Europa, lucrătorii din Germania și Marea Britanie fiind cei mai impactați.