Tesla dezvăluie trei noi vehicule electrice
La începutul lunii trecute, Tesla a petrecut mult timp oferind o prezentare generală a părții a treia a Master Planului său. Acum, aceștia au pus oficial planul în scris, conținând detalii interesante.
Documentul disponibil pe site-ul web al producătorului EV este destul de cuprinzător, deoarece oferă o imagine de ansamblu a ipotezelor, surselor și calculelor care stau la baza prezentării din 1 martie a părții 3 a Master Planului. Chiar dacă documentul se concentrează în principal pe strategia companiei privind bateriile și sustenabilitatea, există totuși câteva informații interesante despre produsele viitoare.
Recent, Tesla a ținut prima pagină a ziarelor făcând aluzie la trei noi modele de vehicule în contextul capitolului "Baterii pentru transport". Se crede că unul dintre acestea ar fi o mașină entry-level cu un preț de 25.000 de dolari, precum și o furgonetă comercială/de pasageri și un autobuz.
În documentul însoțitor, Tesla a dezvăluit informații privind capacitatea și chimia bateriilor pentru fiecare dintre modelele sale actuale și viitoare, cum ar fi cele trei menționate anterior.
Speculațiile sugerează că Tesla se va referi la modelul compact fie ca Model 2, fie ca Model Q, iar acesta va fi echipat cu o baterie de 53 de kilowați-oră care utilizează chimia fosfat de litiu și fier (LFP). Tesla explică faptul că densitatea energetică mai mică a acestui tip de baterie este cea mai bună opțiune pentru vehiculele cu autonomie standard, iar pentru modelele cu autonomie mai mare sunt necesare chimii cu densitate energetică mai mare (nichel ridicat).
Tesla se referă la catozii care conțin puțin sau deloc cobalt, nichel-mangan, ca fiind "cu conținut ridicat de nichel", iar aceștia sunt produși atât în cadrul companiei, cât și de către furnizori și grupuri de cercetare.
Tesla a estimat că EV-ul său compact ar putea aduce 42 de milioane de vânzări, o cifră aproape dublă față de cea a variantei actuale cu cele mai mari vânzări (Model 3/Y). Din nefericire, nu a fost oferit niciun termen pentru acest potențial succes.
Tesla se așteaptă ca rata de producție a modelului 2 să fie de 4 milioane de unități pe an, iar fabrica Gigafactory din Mexic, recent construită, să asigure 2 milioane. Celelalte 2 milioane vor fi împărțite între Giga Berlin și Giga Shanghai.
Tesla a declarat că furgoneta sa comercială/de pasageri va avea un pachet de baterii High Nickel de 100 kWh. Se preconizează că acest model va fi al treilea cel mai popular dintre toate modelele Tesla, cu un număr de 10 milioane de vânzări, depășind EV-ul compact și Model 3/Y.
Este posibil ca furgoneta comercială/de pasageri să fie baza pentru robotaxi-ul despre care Tesla a vorbit în mod frecvent; cel puțin aceasta este speculația.
Tesla are în vedere posibilitatea de a vinde un milion de modele Bus care să fie alimentate de un pachet de baterii litiu-ferofosfat de 300 kWh, potrivit celei de-a treia părți a Master Planului general al producătorului auto.
Un aspect interesant este capacitatea bateriei pe care Tesla a alocat-o Cybertruck - 100 kWh cu o chimie High Nickel. Chiar dacă acest lucru nu este suficient pentru a alimenta o autonomie de 500 de mile, Tesla a făcut numeroase revizuiri la Cybertruck înainte de aceasta, astfel încât pachetul de 100 kWh ar putea fi supus unor modificări.