brand

Tehnologiile de siguranță viitoare de la Volkswagen: de la capote moi la mașini care se opresc singure dacă rămâi fără cunoștință

Tehnologiile de siguranță viitoare de la Volkswagen: de la capote moi la mașini care se opresc singure dacă rămâi fără cunoștință

Constructorul german Volkswagen ne-a oferit o perspectivă exclusivă asupra funcțiilor sale actuale și viitoare de asistență pentru șofer, care vizează nu numai creșterea siguranței ocupanților vehiculului, ci și a participanților vulnerabili la trafic.

Protecția proactivă a pietonilor (în curând)

De ceva timp, așa-numitele "capote active" au reprezentat un element-cheie în domeniul siguranței pietonilor, ridicându-se pentru a mări distanța dintre corpurile relativ moi ale oamenilor și blocul rigid al motorului, reducând astfel șansele și gravitatea rănilor.

Noua soluție a Volkswagen, denumită Protecția proactivă a pietonilor, va funcționa, la fel ca majoritatea capotelor active, în tandem cu sistemul de frânare de urgență autonomă (AEB). Cu toate acestea, în timp ce cele mai multe sisteme utilizează accelerometre pentru a detecta mișcarea și pirotehnice pentru a debloca capota, alternativa VW încorporează senzorii din configurația AEB pentru a detecta dimensiunea unui obstacol și - dacă identifică ceva ce ar putea fi un participant vulnerabil la trafic - capota se va ridica utilizând un mecanism acționat de resort.

Acest lucru s-ar putea să nu pară foarte diferit la prima vedere, dar înseamnă că, dacă sistemul de capotă activă este activat, nu va fi nevoie de un tehnician și de noi actuatoare - lucru care poate costa de la câteva sute de lire la peste o mie de lire. VW spune că, în cazul în care se produce o coliziune, lipsa pirotehnicelor ar trebui să facă ca configurația să fie ușor de reparat, de asemenea.

Protecția proactivă a ocupanților

Imaginați-vă următoarea scenă: stați într-o mașină, știind prea bine că urmează să fiți loviți. Din fericire, de această dată, vehiculul care vă lovește nu este altceva decât cel mai scump set de joacă moale din lume, iar sistemul Protecția proactivă a ocupanților (POP) de la VW vă va ține bine fixați pe loc.

Pentru a demonstra acest sistem, Volkswagen a decis să se ciocnească cu așa-numita sa "mașină moale" (în esență, câteva bucăți de spumă și prelate atașate la o platformă robotică de 800.000 de lire sterline) de un Volkswagen Passat, cu noi aflați pe scaunul șoferului.

În momentul în care vehiculul s-a ciocnit de noi, centurile de siguranță pretensionate ne-au tras înapoi în scaune ca o îmbrățișare prea agresivă a unui urs, în timp ce geamurile s-au închis până la o crăpătură pentru a optimiza eficacitatea airbag-urilor; acestea, așa cum era de așteptat, au fost dezactivate pentru acest experiment, pentru propria noastră siguranță. Mașina a aprins, de asemenea, luminile de avarie și, în cazul unui accident real, ar fi apelat automat serviciile de urgență.

Asistență de urgență (în curând)

Imaginați-vă că ați adormit la volan sau, mai rău, ați suferit o urgență medicală care v-a lăsat fără cunoștință. În acest scenariu, viitorul sistem "Asistență de urgență" de la VW are ca scop nu numai protecția șoferului, ci și a celor din jur.

Odată ce detectează că nu s-au făcut manevre pe volan timp de mai mult de 20 de secunde, șoferul primește o notificare pe panoul de bord pentru a relua controlul asupra vehiculului. Dacă nu se primește niciun răspuns, mașina va produce mici șocuri de la frâne și prin pretensionarea centurilor de siguranță pentru a încerca să trezească șoferul.

Lipsa în continuare a oricărui input va determina mașina să se îndrepte spre marginea drumului și pe acostament, utilizând diferitele senzori din jurul său pentru a schimba în siguranță benzile de circulație, dacă este necesar. Mașina va afișa luminile de avarie și va claxona pentru a avertiza ceilalți șoferi, apelând serviciile de urgență, în timp ce se va asigura că ușile sunt deblocate și luminile interioare sunt aprinse pentru a permite un acces ușor în cazul în care șoferul este grav bolnav.

Asistență la intersecții

Ieșirea de pe o intersecție poate fi dificilă - mai ales când o mașină apare parcă din neant. Asistența la intersecții de la VW vizează evitarea coliziunilor prin utilizarea detectoarelor radar de pe fiecare parte a barei de protecție frontale pentru a identifica orice trafic transversal și a aplica frânele. În 400 de milisecunde, vehiculul este capabil să determine dacă ar putea exista o coliziune și, prin urmare, să aplice frânele. O reacție atât de rapidă înseamnă că această funcție poate funcționa și la intersecțiile fără vizibilitate și la viteze de până la aproximativ 64 km/h.

Evitarea automată a cicliștilor (în curând)

Legislația europeană interzice unui sistem autonom de siguranță să se deplaseze în sensul opus traficului pentru a evita o coliziune. Deoarece experții în tehnologia de siguranță de la VW au explicat că "frânarea este utilă pentru a evita o coliziune doar la viteze de până la 60 km/h", echipa a dezvoltat un nou sistem care utilizează hardware-ul existent și care va putea naviga cu precizie între un ciclist sau alt participant vulnerabil la trafic și marcajele centrale ale drumului - fără intervenția șoferului.

Volkswagen ne spune că sistemul ar putea veni sub forma unei actualizări over-the-air mai târziu, deși în prezent se află în stadiul de pre-dezvoltare. Din nou, mașina poate produce șocuri prin sistemul de frânare pentru a avertiza șoferul cu privire la un pericol potențial, în timp ce șoferul poate, de asemenea, să anuleze sistemul dacă este necesară o manevră suplimentară peste marcajele centrale.

Asistență pentru călătorie conectată

Volkswagen, la fel ca majoritatea producătorilor, are propria versiune de conducere autonomă de nivel 2, care încorporează elemente precum controlul crucier adaptiv, centrarea automată în bandă și chiar schimbarea automată a benzii.

Ceea ce face ca abordarea VW a acestui tip de sistem să fie unică este, poate, integrarea așa-numitelor date "de grup"; există milioane de VW-uri pe străzi, iar această tehnologie va putea observa viteza și direcția de mișcare a altor vehicule din jur pentru a prezice pericolele, a rămâne în benzi fără marcaje rutiere sau a redirecționa rutele de navigație pentru a evita traficul. Toate aceste date sunt, așa cum sperăm, anonime pentru a proteja confidențialitatea proprietarilor.

Mai multe funcții sunt pe cale să apară, inclusiv detectarea semafoarelor, care va opri mașina la culoarea roșie, dar va permite, de asemenea, continuarea deplasării fără a fi nevoie de intervenție ori de câte ori semnalul devine verde.

Evitarea automată a obiectelor de pe șosea

O altă caracteristică de siguranță importantă este capacitatea vehiculelor Volkswagen de a evita automat obstacolele de pe șosea, cum ar fi obiectele căzute de pe camioane sau animalele care traversează brusc. Sistemul folosește o rețea complexă de senzori radar, camere video și scanere laser pentru a detecta obstacolele din timp și a determina cea mai bună cale de evitare.

Dacă este posibil, vehiculul va încerca să ocolească obstacolul prin schimbarea treptată a benzii. Dacă spațiul este insuficient, frânele vor fi activate pentru a reduce viteza și a crește șansele de evitare în siguranță. În cazuri extreme, sistemul poate chiar să oprească complet vehiculul pentru a preveni o coliziune.

Asistență pentru parcare automată

Parcarea poate fi o provocare, chiar și pentru șoferii experimentați, dar Volkswagen are o soluție inteligentă. Sistemul de asistență pentru parcare automată folosește senzori pentru a identifica spațiile libere de parcare și poate manevrele vehiculul în și din locul respectiv, fără ca șoferul să atingă volanul sau pedalele.

Șoferul trebuie doar să activeze sistemul și să monitorizeze operațiunea de parcare de la distanță, utilizând o cheie inteligentă sau o aplicație pentru smartphone. Acest lucru nu numai că face parcarea mai ușoară, ci și mai sigură, deoarece sistemul poate efectua manevre precise în spații înguste.

Monitorizarea stării de oboseală a șoferului

Chiar și șoferii cei mai atenți pot deveni obositi sau distrași după ore întregi de conducere. Pentru a preveni accidentele cauzate de oboseală, Volkswagen are un sistem avansat de monitorizare a șoferului care urmărește semnele de oboseală, cum ar fi clipitul frecvent al ochilor, mișcările capului și modelele de direcție.

Dacă sistemul detectează semne de oboseală, va emite avertismente vizuale și sonore pentru a-l îndemna pe șofer să facă o pauză. În cazuri extreme, poate chiar să activeze sistemul de asistență de urgență pentru a opri vehiculul în siguranță.

Controlul adaptiv al vitezei în funcție de condițiile meteo

Condițiile meteo nefavorabile, cum ar fi ploaia torențială, ceața densă sau zăpada, pot crește dramatic riscul de accidente. De aceea, Volkswagen oferă un sistem de control adaptiv al vitezei care reglează automat viteza vehiculului în funcție de condițiile meteo detectate.

Folosind informațiile de la senzori și date meteo în timp real, sistemul poate reduce viteza în condiții de vizibilitate scăzută sau aderență redusă la carosabil. Acest lucru îi ajută pe șoferi să rămână în siguranță și în control, chiar și în cele mai dificile condiții meteorologice.

Avertizare de coliziune frontală cu frânare automată de urgență

Una dintre cele mai periculoase situații de conducere este coliziunea frontală, dar Volkswagen are o soluție pentru a o preveni. Sistemul de avertizare de coliziune frontală folosește camere video și senzori radar pentru a detecta vehiculele, pietonii sau obstacolele din față și a avertiza șoferul despre un pericol iminent.

Dacă șoferul nu reacționează la avertismente, sistemul poate aplica automat frânele de urgență pentru a încetini sau opri vehiculul și a evita o coliziune. Această caracteristică salvează vieți și reduce semnificativ riscul de rănire în cazul unui accident frontal.

Asistență pentru menținerea benzii de circulație

Părăsirea accidentală a benzii de circulație este una dintre cauzele principale ale accidentelor rutiere grave. Pentru a preveni acest lucru, Volkswagen oferă un sistem avansat de asistență pentru menținerea benzii care monitorizează marcajele rutiere și poziția vehiculului.

Dacă vehiculul începe să derive din banda sa fără ca semnalul de direcție să fie activat, sistemul va emite avertismente sonore și vizuale și va aplica o ușoară corecție a direcției pentru a readuce vehiculul înapoi pe bandă. Această caracteristică poate preveni accidentele cauzate de neatenție sau oboseală.

Monitorizarea unghiului mort

Chiar și cei mai atenți șoferi pot rata uneori vehiculele din unghiul mort, ceea ce poate duce la accidente periculoase la schimbarea benzilor. Pentru a preveni acest lucru, Volkswagen are un sistem avansat de monitorizare a unghiului mort care utilizează senzori radar pentru a detecta vehiculele din zonele oarbe.

Dacă un vehicul este detectat în unghiul mort și semnalul de direcție este activat, sistemul va emite un avertisment vizual și sonor pentru a-l avertiza pe șofer despre pericolul potențial. Această caracteristică oferă șoferilor o mai mare încredere și siguranță atunci când schimbă benzile.

Concluzii

Aceste tehnologii de siguranță viitoare de la Volkswagen demonstrează angajamentul companiei față de protecția ocupanților vehiculelor și a participanților vulnerabili la trafic. De la sistemele proactive de protecție a pietonilor și ocupanților la asistența de urgență și evitarea automată a obstacolelor, aceste caracteristici inteligente pot salva vieți și preveni accidentele grave.

Pe măsură ce tehnologia continuă să evolueze, putem aștepta și mai multe inovații revoluționare în domeniul siguranței auto de la Volkswagen și alți producători de automobile de top. Siguranța rămâne o prioritate maximă în industria auto, iar aceste sisteme avansate demonstrează cât de departe a ajuns aceasta în protejarea șoferilor și a pasagerilor.