brand

Noile SUV-uri Fiat de dimensiune medie pregătesc ofensiva asupra lui Nissan Qashqai

Noile SUV-uri Fiat de dimensiune medie pregătesc ofensiva asupra lui Nissan Qashqai

Fiat, gigantul italian din industria auto, este gata să revină în forță pe piața europeană a vehiculelor familiale cu două noi modele SUV de dimensiune medie. Aceste lansări ambițioase vor concura direct cu unele dintre cele mai populare mașini din segment, cum ar fi Nissan Qashqai, Skoda Karoq și Hyundai Tucson.

În cadrul evenimentului aniversar de 125 de ani al Fiat, unde compania a dezvăluit, de asemenea, informații noi despre viitoarea Panda, directorul executiv Olivier François a confirmat că echipa sa lucrează intens pentru a readuce marca în segmentul C cu două modele noi, "accesibile, spațioase și atractive".

În loc să se concentreze pe o simplă mașină hatchback sau break, Fiat își îndreaptă atenția către formatul SUV compact, care s-a dovedit extrem de popular în Europa în ultimul deceniu. François a explicat: "Un break este iconic pentru Fiat în Italia, dar știm că nu este ceea ce își doresc cumpărătorii în alte părți. În schimb, vom construi vehicule utilitare, deoarece știm că aceasta este cererea pieței."

Cele două noi mașini vor lua forma unui SUV tradițional cu design robust și a unui coupé-SUV cu linii mai aerodinamice și un profil coborât. Imaginile noastre exclusive oferă o previzualizare a modului în care ar putea arăta aceste două modele.

Primul model, SUV-ul tradițional, va prezenta elementele de design caracteristice vehiculelor off-road, atât de populare în rândul clienților. Acestea vor include anvelope cu jante mari, praguri de protecție și buferuri robuste, precum și bare de protecție și bare longitudinale pe acoperiș. Un element distinctiv, deja observat pe conceptul și versiunea de producție Grande Panda, este combinația de arce rotunde pentru anvelope cu elemente pătrate pentru protecția acestora - o abordare pe care ne așteptăm să o regăsim și pe SUV-ul de producție.

SUV-ul Coupé va împărți multe teme de design fundamentale cu modelul său frate, inclusiv stilistica frontală și detaliile generale, dar va prezenta, de asemenea, o linie a acoperișului mai agresivă și aerodinamică, precum și un profil lateral mai îngust. În contrast cu SUV-ul, ne așteptăm ca Fiat să reducă utilizarea plasticului negru contrastant și să opteze mai degrabă pentru elemente vopsite în culoarea caroseriei sau în culori contrastante. Această abordare ar trebui să ajute Fiat să orienteze acest model către clienții care acordă o atenție mai mare designului decât funcționalității practice.

Ambele modele nu vor împărți doar limbajul de design cu Panda, ci vor fi construite și pe aceeași platformă Smart Car a Grupului Stellantis care stă la baza modelului mai mic. Această platformă flexibilă va permite Fiat să mărească distanța între axe și ampatamentul pentru a produce un model din segmentul C competitiv.

Aceleași principii sunt așteptate să fie utilizate și de Citroen pentru următoarea generație C4, deoarece surse din cadrul Stellantis au sugerat deja că platforma Smart Car ar putea susține până la șapte modele în următorii doi ani.

Utilizarea platformei Smart Car ne oferă o idee bună despre opțiunile de motorizare pentru noile SUV-uri Fiat. Versiunile cu motoare cu ardere internă vor folosi, probabil, un motor hibrid pe benzină de 1.2 litri cu trei cilindri, combinat cu o transmisie automată cu șase trepte. În ceea ce privește versiunile electrice, acestea ar putea fi echipate cu un motor electric montat în față de cel puțin 111 CP - deși Fiat ar putea alege, de asemenea, să ofere și o versiune cu putere mai mare.

Este puțin probabil ca modelele Fiat să primească bateria de capacitate mică pe care Citroen o planifică pentru e-C3. Cu toate acestea, versiunile de bază ale duo-ului italian ar putea primi pachetul de baterii de 44 kWh utilizat inițial de supermini-ul francez. Configurația modulară a bateriei ar trebui să permită Fiat să exploateze ampatamentul mai lung și să crească capacitatea totală; este probabil ca o autonomie de aproximativ 320 km să fie considerată un minim pentru noile modele, mai degrabă decât un reper.

În ceea ce privește interiorul, accentul va fi pus pe spațiozitate și versatilitate, cu finisaje robuste concepute pentru a fi practice și durabile. Totuși, Fiat va încerca să-și diferențieze ofertele de rivalul accesibil Dacia Duster (un alt competitor cheie) prin punerea în valoare a moștenirii sale și prin adăugarea unei note de distracție, nu doar de utilitate.

Fiat va continua să facă referire la faimoasa sa fabrică Lingotto în multe dintre elementele de design interior. Astfel, elementele ovale găsite în Grande Panda vor fi, probabil, preluate, cu o utilizare la fel de variată a diferitelor materiale moi și dure la atingere. Ambele mașini vor avea, probabil, și același pachet tehnologic, incluzând un afișaj pentru șofer de 10 inch și un ecran tactil de 10,25 inch. Fanii controalelor climatice separate vor fi, de asemenea, încântați să vadă că Fiat păstrează butoanele fizice.

La fel ca și în cazul Grande Panda, departamentul de culori și finisaje al Fiat se va concentra pe utilizarea a cât mai multe materiale reciclate, inclusiv amestecuri de fibre de bambus și o combinație de cusături contrastante și strălucitoare. De asemenea, va exista un spațiu generos pentru depozitarea obiectelor mici, iar ingeniosul cablu de încărcare integrat al Panda, care este rulat și accesibil prin bara față, ar putea fi păstrat.

Cheia pentru ambele modele va fi, totuși, să ofere suficient spațiu pentru familii - un aspect la care noua Grande Panda este puțin deficitară. Pentru a asigura spațiu suficient pe rândul doi, Fiat va mări distanța între axe, deschizând mai mult spațiu pentru picioare în spate. De asemenea, se așteaptă ca porțiunea din spate a caroseriei să crească, oferind atât SUV-ului, cât și versiunii Fastback mult spațiu la podea, dar capacitatea portbagajului din urmă va fi compromisă de linia acoperișului coborâtă.

Deși termenele exacte pentru noile modele Fiat nu au fost confirmate încă, este posibil să vedem unul sau ambele dezvăluite în întregime până la sfârșitul acestui an, înainte de a intra în producție la un moment dat în 2025.

Ritmul lent al lansărilor de produse noi și actualizărilor modelelor existente de la Fiat în ultimii ani a fost un semn îngrijorător pentru această marcă iconică - una atât de importantă nu numai pentru industria auto italiană, ci și pentru baza de producție a țării în general. Cu toate acestea, situația este pe cale să se schimbe, deoarece Fiat va exploata platforma Smart Car și va beneficia de sinergiile oferite de Grupul Stellantis. Grande Panda este un prim pas îndrăzneț, dar SUV-urile au potențialul de a restabili Fiat ca un jucător de volum adevărat în majoritatea țărilor europene.