brand

Strategia Globală a Renault Fără Nissan: Un Plan de 3 Miliarde de Euro

Strategia Globală a Renault Fără Nissan: Un Plan de 3 Miliarde de Euro

Renault, cunoscutul producător de automobile francez, își propune să își extindă afacerea în afara Europei, cu o investiție substanțială de 3 miliarde de euro ($3.2 miliarde). Este un pas mare pentru Renault, deoarece de această dată, compania își propune să-și atingă acest obiectiv fără partenerul său japonez de lungă durată, Nissan.

Aceasta este o schimbare semnificativă pentru Renault, care până acum a lucrat îndeaproape cu Nissan pentru a-și crește prezența globală. Fără Nissan, Renault a trebuit să se gândească la noi strategii de vânzări și producție pentru a se descurca singur și cu noul său partener pentru motoare cu ardere, Geely.

Planul Renault pentru piețele globale, cum ar fi America Latină, India, Africa de Nord și Asia, include:

  1. Lansarea a 5 modele noi pe Platforma Modulară Renault (RMP), dezvoltată din temelia mașinilor mici Renault Clio și Dacia Sandero vândute în Europa. Mașinile vor fi construite în Brazilia, Maroc, Turcia și Coreea de Sud.
  2. Utilizarea Arhitecturii Modulare Compacte a Geely pentru a susține vehiculele de segment D (de dimensiuni medii). Modelele vor fi construite în Coreea de Sud. Renault și Geely stabilesc o întreprindere comună pentru a dezvolta motoare pe benzină și tehnologie hibridă.

Primul model RMP care va fi lansat este SUV-ul mic Kardian, care va fi produs în fabrica Renault din Curitiba, Brazilia. Acesta a fost dezvăluit aici pe 25 octombrie și va fi lansat la vânzare în Brazilia la începutul anului viitor, urmând a fi exportat și în alte piețe din America de Sud.

În a doua fază, Kardian va fi de asemenea construit și în Maroc, de asemenea pentru export, deși Renault nu are în prezent niciun plan de a vinde SUV-ul în Europa, a declarat Fabrice Cambolive, CEO al mărcii Renault.

Renault a prezentat un al doilea model bazat pe RMP cu conceptul de pick-up Niagara, alimentat de o nouă tehnologie hibridă 4WD E Tech.

Renault intenționează să lanseze un nou vehicul comercial ușor bazat pe platforma vanului Master mare vândut în Brazilia.

Două modele noi bazate pe platforma CMA a Geely vor fi construite în fabrica Renault din Busan, Coreea de Sud. Modelele vor fi exportate către piețele din Asia și Orientul Mijlociu. Vehiculele ar putea fi de asemenea exportate în Europa din Coreea, a spus Cambolive.

Renault vinde în prezent SUV-ul compact Arkana construit în Coreea în Europa.

Renault numește noua sa strategie globală "Planul de joc internațional 2027". Obiectivele principale ale planului includ reducerea dependenței producătorului auto de Europa, care reprezintă în prezent aproape 70% din vânzările sale de vehicule și reducerea costurilor prin utilizarea mai bună a sinergiilor.

Sub conducerea fostului CEO Carlos Ghosn, a cărui perioadă de conducere s-a încheiat după arestarea sa în 2018 în Japonia sub acuzații de nereguli financiare, aproape 50% din vânzările Grupului Renault erau în afara Europei. CEO-ul actual, Luca de Meo, a spus că multe dintre aceste vânzări "restul lumii" au fost neprofitabile.

Cambolive a spus că Renault a învățat lecția investițiilor trecute în produse globale care nu au fost întotdeauna sincronizate, ceea ce a dus la o pierdere a sinergiilor. A menționat în acest sens SUV-ul mic Kwid care a fost lansat mai întâi în India și doar mai târziu în America Latină.

RMP este cheia unui control mai bun al costurilor și a sinergiilor datorită flexibilității sale, a spus Cambolive.

Platforma poate susține vehicule cu lungimi de la 4 la 5 metri și ampatamente cu patru opțiuni diferite de la 2,6 metri la 3 metri. Unitatea frontală va fi aceeași pentru toate vehiculele, în timp ce partea centrală a caroseriei are patru versiuni, iar partea din spate are trei.

Platforma poate găzdui diverse grupuri motopropulsoare: benzină, combustibil flex (un amestec de benzină și etanol utilizat în Brazilia), GPL, hibrizi ușori și compleți.

Cambolive a spus că reducerile principale de costuri vor veni din împărțirea costurilor de dezvoltare la un nivel mai ridicat de vânzări unitare.

Renault își propune de asemenea să convingă furnizorii să investească în producția de piese pentru mașinile bazate pe RMP în Brazilia și Maroc pentru a reduce și mai mult costurile.

"Furnizorii vor găsi mai ieftin să investească în mai multe locații datorită volumelor totale mai mari ale platformei", a spus Cambolive.

Un element cheie al Planului de joc internațional este să dubleze venitul pe unitate până în 2027 de la nivelul din 2019.

Creșterea venitului va veni din extinderea gamei de produse în segmente cu prețuri mai ridicate, a spus Cambolive. Asta include mai multe produse compacte, sau de segment C, precum și mai multe SUV-uri mici, cum ar fi Kardian, a spus el, mai degrabă decât mașini mici cu prețuri mai mici.

Renault își propune de asemenea să profite de creșterea conștiinței mediului în piețele sale globale pentru a crește vânzările de automobile electrificate. Până în 2027, EV-urile și hibridele ar trebui să reprezinte o treime din vânzările din afara Europei, a spus el.

"Există o nouă conștiință de mediu, de exemplu în Brazilia, care duce la o cerere în creștere pentru grupuri motopropulsoare hibride", a spus Cambolive.

Planul de strategie globală are ca scop reducerea dependenței Renault de vânzările din piața sa de origine, Europa.

În prima jumătate, marca Renault a vândut 271.752 de autoturisme și vehicule comerciale ușoare pe piețele non-europene, reprezentând 35% din vânzările totale. Cifra este în scădere de la 40% în aceeași perioadă din 2022, datorită revenirii puternice a vânzărilor Renault în Europa.

Cambolive a spus că Renault își propune să atingă cel puțin o cotă de piață de 5% în fiecare piață în care compania operează. Singura piață mare unde marca este departe de această cifră este India, unde cota sa a fost sub 2% în anul fiscal încheiat la 31 martie 2023.

Obstacole în calea ambițiilor globale ale Renault

Ambițiile globale ale Renault au suferit o serie de lovituri în ultimii trei ani.

Invazia Rusiei în Ucraina la începutul anului 2022 și sancțiunile occidentale ulterioare l-au forțat să renunțe la proprietatea liderului de piață rus AvtoVAZ.

Alianța vechi de decenii a Renault cu Nissan a fost redusă în acest an, cu Renault reducându-și cea mai mare parte a participației sale la Nissan care i-a oferit controlul asupra companiei japoneze pentru a crea un parteneriat mai egal.

Până la sfârșitul anului, organizația de achiziții comune a producătorilor de automobile va înceta să funcționeze și va fi înlocuită de o cooperare condusă de proiect.

Proiectele comune actuale includ producția de vehicule Renault și Nissan în fabrica Renault din Chennai, India, și asamblarea de pick-up-uri Nissan în fabrica Renault din Argentina.

Întrebat dacă Nissan va avea un rol în unele dintre proiectele Planului de joc internațional, Cambolive a spus "este posibil, dacă vor să".

Sub fostul CEO Ghosn, Renault a început două joint venture-uri în China cu Dongfeng în autoturisme și Brilliance în LCV. Ambele au încetat acum să funcționeze.

Cambolive a spus că noul plan "a fost conceput fără China" și posibila revenire în China va fi tratată separat și la nivel de grup, deoarece ar implica alte mărci ale grupului Renault.

Renault face un pas mare cu strategia sa globală "Planul de joc internațional 2027". Compania își propune să-și reducă dependența de piața europeană și să-și extindă prezența în piețele globale. Cu un plan bine gândit și o investiție substanțială, Renault pare să fie pe drumul cel bun pentru a-și atinge obiectivele. Va fi interesant de văzut cum se va desfășura acest plan în anii următori.